Forældremyndighed - Hvorfor mor og ikke far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2009

Honningblomst

Hvis der er både en velfungerende mor og far det kæmper om enemyndighed havner barnet oftest hos mor - hvorfor?

Jeg aner ikke hvor du har den viden fra...har du et link eller...udover det, så gentager jeg lige mig selv-smiler. Der vurderes i det enkelte tilfælde hvor barnet vil have det bedst.
Men hvorfor kontakter du ikke en psyk eller rådgiver med viden inde for det område, hvis du ønsker et konkret svar...tvivler dog på du får det, da det heldigivs er mange enkelt sager det handler om og ikke bare en stor masse.
Jeg kan se en del grunde til moderen får forældremyndigheden, men de er da vidst også nævnt,
Men igen, så ændre det jo intet for smavær, men minimerer bare mulige konflikter forældrene imellem...
Knus,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

mette moren

Anonym skriver:

Tak for svar indtil videre. Men hvorfor er det bedst hos mor?

jeg sys det er bedst hos mor fordi... mor har gået og knyttet bånd til barnet ca 9 mdr under graviditeten, for de fleste kvinder kommer det naturligt det med børnepasning hvor fadern nok først skal lære det.. og så sys jeg han kan få de unger han selv føder.......

Anmeld

23. marts 2009

ekzunz

mette moren skriver:

jeg sys det er bedst hos mor fordi... mor har gået og knyttet bånd til barnet ca 9 mdr under graviditeten, for de fleste kvinder kommer det naturligt det med børnepasning hvor fadern nok først skal lære det.. og så sys jeg han kan få de unger han selv føder.......

Jeg tænker det det sidste var en joke, ikk??

Anmeld

23. marts 2009

mette moren

Jeg tænker det det sidste var en joke, ikk??

jo det var! fadern skal ha sine børn minimum hver anden weekend , han elsker jo også sine børn

Anmeld

23. marts 2009

ekzunz

Nåh....så er jeg mere rolig....man ved jo aldrig

Anmeld

23. marts 2009

mette moren

Znuzke skriver:

Nåh....så er jeg mere rolig....man ved jo aldrig

han skal da have sine unger når mor skal ud ej hvis børn og fædre elsker hinanden skal de også ha lov, man er sgu ond hvis man tager det fra dem!! sys bare de skal bo sammen med mor men stadig skal børnene ha mest mulig glæde af sin far

Anmeld

23. marts 2009

Zeta

At moderen har gået med barnet og knyttet tætte bånd er jo ikke en kvalifikation på at hun så er bedst egnet. Langtfra vil jeg sige. Jeg kender desværre mange mødre der slet ikke opfylder børnenes behov, fordi hun sætter sine meget højt. Og så får far bare barnet hver anden weekenden når mor skal ud og realiserer sig selv.

Jeg tror at kvinden gerne vil have det sidste ord, når parforholdet eller ægteskabet går i stykker, fordi det dybest set handler om at stille sig i en gunstig situation i en evt. argumenterende diskution.. Og her svigter man sit barn big time.

Hvis man har fælles forældremyndighed, så er man TVUNGET til at samarbejde og så bliver samarbejdet LIGEVÆRDIGT og LIGEVÆGTIGT, idet ingen af forældrene kan tryne den anden med et veto eller tryne den anden ved at have det sidste ord.

Omvendt mener mange at fælles forældremyndighed gir problemer, for kan man ikke enes som par, hvordan skal det så når man er gået fra hinanden? Ak ja, her må man tilsidesætte sine egne behov og føleleser og tænke fremadrettet og på barnet.

Anmeld

23. marts 2009

mette moren

Zeta skriver:

At moderen har gået med barnet og knyttet tætte bånd er jo ikke en kvalifikation på at hun så er bedst egnet. Langtfra vil jeg sige. Jeg kender desværre mange mødre der slet ikke opfylder børnenes behov, fordi hun sætter sine meget højt. Og så får far bare barnet hver anden weekenden når mor skal ud og realiserer sig selv.

Jeg tror at kvinden gerne vil have det sidste ord, når parforholdet eller ægteskabet går i stykker, fordi det dybest set handler om at stille sig i en gunstig situation i en evt. argumenterende diskution.. Og her svigter man sit barn big time.

Hvis man har fælles forældremyndighed, så er man TVUNGET til at samarbejde og så bliver samarbejdet LIGEVÆRDIGT og LIGEVÆGTIGT, idet ingen af forældrene kan tryne den anden med et veto eller tryne den anden ved at have det sidste ord.

Omvendt mener mange at fælles forældremyndighed gir problemer, for kan man ikke enes som par, hvordan skal det så når man er gået fra hinanden? Ak ja, her må man tilsidesætte sine egne behov og føleleser og tænke fremadrettet og på barnet.

er modern ikke i stand til at tage vare på sit barn sys jeg også klart fadern skal ha barnet. det ligge bare så fjernt fra min natur, at det er svært for mig at forstille, en sådan mors tankegang! her hjemme er det mig som står 85% for ungerne så ville knuse mit hjerte hvis mig og min kæreste går fra hinanden og han fik forældremyndigheden nu er det så min forældremyndighed da min kæreste bor i sverige så er det nemmest med papir fra kommune og bh osv, som skal skrives under... mette

Anmeld

6. april 2009

Leneur

Øhm vil lige tilføje at min kæreste og hans x har fælles forældremyndighed men hun tryner da stadig min kæreste gang på gang. Vi har lige haft børnene på weekend og skulle aflevere dem hos bedsteforældrene. En halv time senere er hun i røret og skælder ud over at han ikke har pakket tøj til dem fordi de skal i sommerhus. For det første vidste vi ikke at de skulle på ferie. For det andet skal vi ikke med og dermed er det heller ikke os som skal sørge for tøj men nu risikerer vi at vi ikke får dem lørdag og søndag i påsken, selvom det er aftalt netop pga dette og hvor er man så henne?
Så selvom det er fælles sørger hun for at minimere samkvemmet så vidt muligt og det er synd, for her drejer det sig om en far der BARE gerne vil være sammen med sine børn alt det, det er muligt. Moren har fået mange restriktioner fra statsforvaltningen men det s..... hun højt og flot på.

Anmeld

13. maj 2009

Pige2009

Jeg vil til enhver tid gå ind for fælles forældremyndighed... Faderen til mit barn ønsker til min store sorg og af komplicerede årsager ikke at være sammen med mig, og hvor bitter jeg end er over dette faktum, ønsker jeg stadig fælles myndighed til den tid, da det ikke handler om mor og far og vores egoisme, men derimod om barnet og hvad der er bedst for dette. Mit barn skal selvfølgelig have mulighed for at være så meget tid sammen med sin far og lære ham at kende ligesom far skal lære sit barn at kende....

Bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.