jeg sys det er bedst hos mor fordi... mor har gået og knyttet bånd til barnet ca 9 mdr under graviditeten, for de fleste kvinder kommer det naturligt det med børnepasning hvor fadern nok først skal lære det.. og så sys jeg han kan få de unger han selv føder.......
At moderen har gået med barnet og knyttet tætte bånd er jo ikke en kvalifikation på at hun så er bedst egnet. Langtfra vil jeg sige. Jeg kender desværre mange mødre der slet ikke opfylder børnenes behov, fordi hun sætter sine meget højt. Og så får far bare barnet hver anden weekenden når mor skal ud og realiserer sig selv.
Jeg tror at kvinden gerne vil have det sidste ord, når parforholdet eller ægteskabet går i stykker, fordi det dybest set handler om at stille sig i en gunstig situation i en evt. argumenterende diskution.. Og her svigter man sit barn big time.
Hvis man har fælles forældremyndighed, så er man TVUNGET til at samarbejde og så bliver samarbejdet LIGEVÆRDIGT og LIGEVÆGTIGT, idet ingen af forældrene kan tryne den anden med et veto eller tryne den anden ved at have det sidste ord.
Omvendt mener mange at fælles forældremyndighed gir problemer, for kan man ikke enes som par, hvordan skal det så når man er gået fra hinanden? Ak ja, her må man tilsidesætte sine egne behov og føleleser og tænke fremadrettet og på barnet.
Anmeld