Forældremyndighed - Hvorfor mor og ikke far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.990 visninger
43 svar
0 synes godt om
23. marts 2009

Anonym trådstarter

Mor og far er gået fra hinanden. Far vil gerne have fælles forældremyndighed men det vil mor ikke. Mor søger derfor ene forældremyndighed og får den.
- Hvorfor er det bedst for et barn, at mor får den fulde myndighed fremfor sin far, hvis begge forældre er velfungerende?
Hvad er det der gør, at statsforvaltningen oftest placerer barnet hos mor istedet for hos far?
Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres holdninger til dette emne.
Jeg talte med en ven om det, hvor han stillede mig spørgsmålet om den kønsforsken der er i sådanne tilfælde og jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skulle svare ham.... Håber i har lyst til lidt diskussion :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

Anonym trådstarter

OBS. Rettelse: Far vil have fælles forældremyndighed, men det vil mor ikke parterne kan ikke enes om det og derfor bliver dette ikke aktuelt. Far ønsker nu fuld myndighed over barnet, det samme gør mor - det ender med, at mor FÅR fuld myndighed over barnet. (sorry, det er sent)

Anmeld

23. marts 2009

malou

Tja.... jeg synes det der med at slås mod hinanden ang. den fulde forældremyndighed er SÅ LATTERLIGT. Ja nogle gange kan det være en nødvendighed... men i langt de fleste tilfælde drejer det sig om magt... og mig mig mig!! De har været 2 om at få børn... ergo bør der være fælles forældre- myndighed!! Kvinder kan være nogle lede hekse hvis de føler sig forladt og straffe manden ved at tage den fulde myndighed!!! Men stadigvæk... faren er ligeså meget forældre som moderen!!!

knus malou

Anmeld

23. marts 2009

Honningblomst

Som lovgivningen er nu skal der være tungtvejende grunde til at der ikke kommer fælles forældremyndighed. Mange børn kommer desværre i klemme i denne kamp fra forældrenes side om at dele børnene lige mellem sig. Dets amme med 7-7 ordning. jeg synes simpelthen man i kampen for at tilgodese begge forældre lige, helt glemmer hvad det handler om..nemlig barnet eller børnene.
Om det er den ene eller anden der har forældremyndigheden, det betyder ikke noget i min verden og kan forældrene samarbejde og har det godt sammen, så er det perfekt at have fælles...men kan de ikke, så mener jeg faktisk at fællesforældremyndighed er merskade end gavn.
At den mor du beskriver harf ået forældremyndigheden, det har der sikkert været en grund il og nu mister faderen jo ikke retten til at se sine børn.
Jeg har heldigivis fuld forældremyndighed over min store dreng og jeg håber aldrig det bliver anderleds...de små har vi fælles om, men opstod der store problemer omkring samarbejde, ja så søgte jeg også den fulde der.
KNus..

Anmeld

23. marts 2009

Honningblomst

malou skriver:

Tja.... jeg synes det der med at slås mod hinanden ang. den fulde forældremyndighed er SÅ LATTERLIGT. Ja nogle gange kan det være en nødvendighed... men i langt de fleste tilfælde drejer det sig om magt... og mig mig mig!! De har været 2 om at få børn... ergo bør der være fælles forældre- myndighed!! Kvinder kan være nogle lede hekse hvis de føler sig forladt og straffe manden ved at tage den fulde myndighed!!! Men stadigvæk... faren er ligeså meget forældre som moderen!!!

knus malou

Jeg tror nu ikke kvinder skal have æren for at opføre sig dumt alene...og ja, det handler om andet end barnets tarv for mange...men hvis ikke man kan samarbejde, så skader det jo også barnet og derfor vurderes der nogle gange(for sjældent ) at den ene for den fulde myndighed...

Anmeld

23. marts 2009

Anonym trådstarter

Tak for svar indtil videre. Men hvorfor er det bedst hos mor?

Anmeld

23. marts 2009

wamse

Har har min x og jeg fælles over begge drenge, uanset hvor meget vi har været rygende uvenner, så har vi fælles forældremyndighed. Der er for os ingen forskel om der er fælles eller ej, for vi har for mange år siden valgt at drengene boede hver hos en af os, og ingen af os har lavet unødvendig bøvl over den fælles forældremyndighed.
Tror dog vi begge et par gange har måttet skulle overveje om vi ville søge om enemyndighed nogle gange, men har dog aldrig gjort det.
Jeg måtte blandt andet en tur i statsamtet for at få på skrift, hvor meget jeg havde ret til at se mine drenge i ferier Det gjorde fisme ondt langt ind i sjælen.

Anmeld

23. marts 2009

wamse

Anonym skriver:

Jamen det er vel heller ikke bedst hos mor, der er jo også mænd der får forældremyndigheden, og situationer, hvor børn er 50/50. I mange tilfælde er det vel også fair, hvis mor får, hvis hun har været den forældre der har været mest til stede for børnene. Hver situation bliver vel vurderet ud fra det enkelte barns livs-situation.

Anmeld

23. marts 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Synes du da at det er det?? Jeg synes ikke som udgangspunkt...men der bliver jo taget hensyn i hvert enkelt tilfælde og da moderen tit har haft tættest og mest kontakt, så er det vel naturligt at du får den HVIS man skal vælge en af dem.

Anmeld

23. marts 2009

Anonym trådstarter

Hvis der er både en velfungerende mor og far det kæmper om enemyndighed havner barnet oftest hos mor - hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.