Lone1986 skriver:
Hej....
sad lige og læste en masse indlæg... Og ku enlig godt tænke mig og få en vudering på min "sag"
Har en kæreste som fik en søn ved et one night stand... Han var omkring 19 da han fik og vide han muligvis sku være far..
Der var andre mulige fædre, men en faderskabsattest vis han er faren.. Hun har en i forvejen fra et andet ægteskab.. Så hun vælger at få dette barn med en fremmede mand. Hun havde dog fået at vide at hun aldrig vil få børn mere...
Hun har den fuldeforældremyndighed.. og vi har ham hver anden weekend og ferie..
Drengen er snart 4 år gammel.
Hun har sagt førhen at hun vil give fælles forældremyndighed. Men hun har trukket i land, og vil først give den, hvis hun dør.. og angående at vi gerne vil have ham noget mere, synes hun heller ikke.. det går jo så godt nu.. siger hun....
Vi har 2 børn en dreng 1½ og en pige på 2 mdr. Vi ønsker også at de kommer til og være noget mere sammen med deres storebror, og for os selv.. man holder jo af knægten.. Og tænkt var at vi godt vil have ham noget mere, når han er bleven lidt ældre.. Vi køre frem og tilbage.. det gør hun heller ikke, vi betaler også for bleer osv.. Synes måske godt hun ku være mere åben.. ?
Hvad mener i...
Ja i statsforvaltningen ville der, som du beskriver det, nærmest helt sikker blive givet fællesforældremyndighed.
Det har dog som jeg har forstået det ikke nogen betydning for samværet. Derfor er det muligt I skal overveje om I vil dette (tænker på forholdet til moderen). Der hvor det har betydning er i forbindelse med eksempelvis bopæl (moderen må lige nu flytte hen hvor hun vil), institution/skole (der i virkeligheden ikke må give jer informationer om barnet) og ting i den stil. Det er du sikkert allerede klar over.
Men jeg synes da at I skal gå i statsforvaltningen og få fastsat noget samvær. Hver anden weekend og ferie er måske ok for et barn på 4 (hvad ved jeg, det er jo det I skal tale om), men så kommer der i hvert fald en ordning hvor I har vished for at moderen ikke pludselig hiver i land. På den måde kommer der også styr på nogen af de praktiske ting. Det kan sagtens gøres i en venskabelig tone, hvis bare moderen ikke lukker helt ned. I er jo interesseret i at kende og elske drengen og det er jo kun positivt.
Jeg vil i øvrigt bestemt ikke sige halleluja for de nye regler, men at rigtigt mange børn er kommet i klemme. Men skal også tilføje at under de gamle regler ville I, som du beskriver, også få samvær med drengen. Hele situationen lyder jo sådan nogenlunde fornuftig og jeg tror at når moderen ser hvor glade I er for drengen så skal det nok gå det hele