Anonym skriver:
Jeg ville gerne have nattevagtstillingen. Alle jobs ville være godt, men nu er jeg ansat i hjemmeplejen. Dag/aften 30 timer, så det er rigtig dejligt! Det er ikke en fastansættelse, så det blir barsel på dagpenge, men det er jo også en slags penge!
Ved du i øvrigt noget som helst om, hvad man kan få af tilskud, hvis den ene er på barselsdagpenge og den anden på SU? Martin overvejer uddannelse mens jeg går hjemme. (du plejer at vide så meget
)
Og tak igen! Smitter? Er I klar igen?
Der er desværre ikke så mange tilskud at hente, den ekstra SU man kan få, som Morten og jeg får, får vi fordi vi begge er på SU, men når du er på dagpenge kan I ikke få den! Men jeres samlede årlige indkomst bliver jo lav (ikke ment nedladende vores er også lav), så derfor kan I nok få boligstøtte samt tilskud til pasning (delvis friplads) - det får vi, vi giver kun 1200 for vuggestuen og får 2100 i boligstøtte. Derudover har Martin mulighed for at tage barsel, han får 6 mdrs ekstra SU så han kan holde helt fri fra sit studie i 6 mdr og gå hjemme på barsel. Ønsker han ikke det kan han bruge sin barsel som miksklip hvor han fortsætter på studiet og således får 2 SU klip i månedeni 6 mdr. Ellers kan han tage en kort barsel hvor han holder 3 mdr fri, og får 2 klip i mdr - det er det de kalder dobbeltklip!
Tillykke med jobbet, det er så dejligt for dig!!!
Nej vi er ikke klar igen, men det giver alligevel et sug i maven når jeg læser om alle jer der er gravide igen!

god dag
Anmeld