brok over su!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Muhmi

Darling<3 skriver:

Det er "bare" grundforløbet, men derfor skal jeg jo stadig have pengene Hehe..

Jeg har hørt at man kan komme på barsel gemmen skolen, men det tør jeg sku ikke, tænk hvis jeg  ender med at sidde unden penge til bleer og mad

Ahhh, ja det skal jeg så ikke kunne gøre mig klog på, da jeg ikke har taget det...

Men ja, selvfølgelig skal du have dine penge... Det kan da ikke være rigtigt det andet

Okay... Jeg har ellers hørt direkte fra min studievejleder på skolen at man ikke får noget under barsel... Men det kunne godt være hun prøvede at afskrække mig, så de ikke behøvede at betale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Darling<3

Muhmi skriver:

Puha ja for silan det er gået stærkt... Sådan var det bestemt ikke her... Der er ansøgningsfristen mindst 4 mdr. før, sådan at de kan kigge alle ansøgningerne igennem og have samtale med folk...

Men her er der altså også fyldt helt op på de hold der nu er... Alle kh-modtagere bliver sendt ind på den uddannelse... Virkeligt spild, at mange der faktisk ikke synes det fag er noget for dem, bare bliver smidt derind og hvis de så en dag begynder at arbejde inden for faget, ja så er det jo beboerne det går ud over MEN det er jo en helt andet diskution... Hehe

Ja den er lav og ja den er meget bedre end kh... Den begtyder noget helt andet, selvom den er lav..

Ja det gik bare stærkt, men altså, jeg er jo meldt til , så er jeg også berettigt til at få nogle penge for det, men pengene lader virkelig vente på sig Hehe...

Ja det er en helt anden diskotion, men gu er det da synd for borgerne, men der er så meget her i DK som kunne være bedre

Anmeld

15. februar 2012

Mor til Majbørn

Darling<3 skriver:

Det kan da bare ikke passe at man melder sig til en uddannelse og så ikke får sine penge - jeg kunne jo lige så godt bare lave frivillig arbejde

jo det kan faktisk godt passe, at man kan melde sig til en uddannelse og ikke få penge for det - det sker mange andre steder i verden

Og der er faktisk en del private uddannelser i DK, hvor man ikke får SU . Men irriterende problem du er rendt ind i - håber du får det løst

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Muhmi skriver:

Ahhh, ja det skal jeg så ikke kunne gøre mig klog på, da jeg ikke har taget det...

Men ja, selvfølgelig skal du have dine penge... Det kan da ikke være rigtigt det andet

Okay... Jeg har ellers hørt direkte fra min studievejleder på skolen at man ikke får noget under barsel... Men det kunne godt være hun prøvede at afskrække mig, så de ikke behøvede at betale

Hmm, det er underligt at der kan være så meget forskel på uddannselses stederne!!

Altså jeg ved sku ikke om det passer det med barselen, det var en anden elev der fortalte mig det, men jeg gider ikke have barsel af dem, ikke når de er så langsomme og dovne med deres/vores ting... Hehe...

Anmeld

15. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Er det den sosu skole i København eller Brøndby. Men kunne kun forstille mig det er i København 

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

jo det kan faktisk godt passe, at man kan melde sig til en uddannelse og ikke få penge for det - det sker mange andre steder i verden

Og der er faktisk en del private uddannelser i DK, hvor man ikke får SU . Men irriterende problem du er rendt ind i - håber du får det løst

Altså da jeg gik ind på mitsu.dk, der stod der hvilken uddannelse jeg var på, det er ikke noget jeg selv har skrevet, så jeg går ikke ud fra at det er privat, plus alle andre fra klassen har fået deres su

Takker, håber godt nok også at der nart kommer styr på det....

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Malou&Anders skriver:

Er det den sosu skole i København eller Brøndby. Men kunne kun forstille mig det er i København 

Den ligger på Fredriksberg, den hedder Diakonissenstiftelsen, sådan ca

Det var den i Vognmagergade du tænkte på, ikke?

Anmeld

15. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Darling<3 skriver:

Den ligger på Fredriksberg, den hedder Diakonissenstiftelsen, sådan ca

Det var den i Vognmagergade du tænkte på, ikke?

Jo har kun fået af vide den og den i Brøndby... Viste ikke der var en mere 

Anmeld

15. februar 2012

Mor til Majbørn

Darling<3 skriver:

Altså da jeg gik ind på mitsu.dk, der stod der hvilken uddannelse jeg var på, det er ikke noget jeg selv har skrevet, så jeg går ikke ud fra at det er privat, plus alle andre fra klassen har fået deres su

Takker, håber godt nok også at der nart kommer styr på det....

nejnej sosu er ikke en privat uddannelse... men ikke alle uddannelser er su-givende (f.eks. pilot) - det var bare det jeg mente....

Anmeld

15. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Darling<3 skriver:

Jeg søgte su den 18, men det er bare som om de ikke fatter noget inde på den skole der... Hun kunne ikke finde mine papir og så ville hun gå med til at opdatere min ansøgning, men det har da ikke hjulpet en disse endnu, har ikke modtaget noget som helst i min e-boks - hvilket man burde

Måske får jeg nogle penge den 1, men det er ikke til at vide, jeg må jo bare vente og se

har ikke læst alle indlæg.

men din skole kan som sådan ikke gøre noget...det er su styrelsen.

tror ikke der kommer til at gå 8 uger, men mindes noget om at de aktid råder til at søge en måned før man skal have det udbetalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.