brok over su!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.630 visninger
43 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Darling<3

Nu må jeg altså lige lukke ud, sorry hvis det bliver lidt roddet!

Jeg startede på sosu den 16-1 og søgte su den 18-1, de skriver på su.dk at der kan gå mellem 3-4 uger inden man får sin su, fint nok.. Men nu er der gået 3 uger, og jeg snakkede med hende spasseren som sidder med vores SU inde på skolen, i fredags, der vil gå yderligere 4 til 8 uger!!!!! HVAD????

Jeg har fået en halv KH da jeg ikke er berettigt til mere, men den er sku da brugt op for flere dage siden - hvad fanden skal jeg leve af????

HVIS der går fucking 8 uger endnu, så er vi henne i midt April - det kan jeg sku da ikke bare tage som et fint svar eller super skønt, vil da hellere have mine penge nu, end at stå med mange penge senere, for så har jeg anden gæld?!?!?!

Hende på skolen sagde at jeg kunne sikkert få lov til at få KH, og så betale tilbage når min SU kommer - kunne jeg det? NEJ! Jeg skal søge KH ligesom alle andre men være klar over at det sikkert ville give afslag, fedt!!!!! Tusinde tak for lort...

HADER fucking SU og København's skod pis kommune!!!!

Økonomisk er jeg mere ude og skide end, en hjemløs bums - kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogen hjælp at hente i det her land??

Hvor fanden er Afrika, når JEG har brug for hjælp???

Brækker mig satme over det her lorte system!!!

Årrrrh, det hjalp en smule, eller gjorde det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Muhmi

På sosu-skolen får man da elevløn? Eller er det kun i jylland?..

Ej kan virkelig godt forstå du er sur... Det er bare SÅ øv når nu man ikke får de penge man regner med...

Kan du heller ikke få et engangsbeløb af kommunen som du kan betale når nu din su kommer? Altså ikke kh men et lån hos kommunen....

Anmeld

15. februar 2012

Caroline86

ja det er VILDT frustrerende når ens ansøgning bliver forsinket

problemet lige nu er at der er semester start her 1. feb og der er derfor MANGE nye ansøgninger der skal behandles! Derudover er der mange låne ansøgninger først på året og det kræver også mange ressourcer for SU

Men jeg kan godt forstå det er skide hamrende irriterende! Man er jo nemlig vildt afhængig af de penge

Hvad med at tale med kommunen om problemet? de plejer at være søde til at hjælpe i den der mellemliggende periode og de kan jo trække fra systemet hvornår din ansøgning til SU er godkendt så du ikke skal have støtte fra dem mere!?

knus

Anmeld

15. februar 2012

Levi&LilysMor

Darling<3 skriver:

Nu må jeg altså lige lukke ud, sorry hvis det bliver lidt roddet!

Jeg startede på sosu den 16-1 og søgte su den 18-1, de skriver på su.dk at der kan gå mellem 3-4 uger inden man får sin su, fint nok.. Men nu er der gået 3 uger, og jeg snakkede med hende spasseren som sidder med vores SU inde på skolen, i fredags, der vil gå yderligere 4 til 8 uger!!!!! HVAD????

Jeg har fået en halv KH da jeg ikke er berettigt til mere, men den er sku da brugt op for flere dage siden - hvad fanden skal jeg leve af????

HVIS der går fucking 8 uger endnu, så er vi henne i midt April - det kan jeg sku da ikke bare tage som et fint svar eller super skønt, vil da hellere have mine penge nu, end at stå med mange penge senere, for så har jeg anden gæld?!?!?!

Hende på skolen sagde at jeg kunne sikkert få lov til at få KH, og så betale tilbage når min SU kommer - kunne jeg det? NEJ! Jeg skal søge KH ligesom alle andre men være klar over at det sikkert ville give afslag, fedt!!!!! Tusinde tak for lort...

HADER fucking SU og København's skod pis kommune!!!!

Økonomisk er jeg mere ude og skide end, en hjemløs bums - kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogen hjælp at hente i det her land??

Hvor fanden er Afrika, når JEG har brug for hjælp???

Brækker mig satme over det her lorte system!!!

Årrrrh, det hjalp en smule, eller gjorde det??

Jeg går på sosu ass. og får elevløn , bor så også på jylland, men underligt at det skal være anderledes andre steder...

Og kan dælme godt forstå du er vred...

Anmeld

15. februar 2012

grinny

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg IKKE på at der går 8 uger endnu! 

Bestiller man SU inden d. 15 i måneden får man dem til den første. Så mit gæt er, at din ansøgning bliver set som "bestilt" d. 15/2 og derfor får du dem udbetalt d. 1/3

Gav det mening? Ved ikke helt hvordan jeg skulle beskrive det  

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Muhmi skriver:

På sosu-skolen får man da elevløn? Eller er det kun i jylland?..

Ej kan virkelig godt forstå du er sur... Det er bare SÅ øv når nu man ikke får de penge man regner med...

Kan du heller ikke få et engangsbeløb af kommunen som du kan betale når nu din su kommer? Altså ikke kh men et lån hos kommunen....

Jo man får vidst nok elevløn, men tror de kalder det, det samme som su Ved et faktisk ikke...

Det er virkelig sur røv at blive behandlet på den måde, havde jo vitterligt regnet med at have 7800 på min komto inden for et par dage, men det kan jeg da glemme alt om

Nej det kan jeg ikke, eller jo måske, men jeg skal jo fandeme have dokumentation på alt!! Alle mine konti'er, alle mine regninger, mit privatforbrug, min husleje ( som er privat gennem en ven ) alle sådan nogle ting - og ham jeg "lejer" et værelse ved, gider ikke skrive ned hvad jeg betaler

Har dog LIGE snakket med min dejlige bankrådgiver, han vil løbende lave lån til mig, indtil jeg får min su - så der kom da et lys i alt det sure!!

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

LevisMor skriver:

Jeg går på sosu ass. og får elevløn , bor så også på jylland, men underligt at det skal være anderledes andre steder...

Og kan dælme godt forstå du er vred...

Det kan da bare ikke passe at man melder sig til en uddannelse og så ikke får sine penge - jeg kunne jo lige så godt bare lave frivillig arbejde

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Caroline86 skriver:

ja det er VILDT frustrerende når ens ansøgning bliver forsinket

problemet lige nu er at der er semester start her 1. feb og der er derfor MANGE nye ansøgninger der skal behandles! Derudover er der mange låne ansøgninger først på året og det kræver også mange ressourcer for SU

Men jeg kan godt forstå det er skide hamrende irriterende! Man er jo nemlig vildt afhængig af de penge

Hvad med at tale med kommunen om problemet? de plejer at være søde til at hjælpe i den der mellemliggende periode og de kan jo trække fra systemet hvornår din ansøgning til SU er godkendt så du ikke skal have støtte fra dem mere!?

knus

Forsinket?? Det er vidst snart ikke ordet søde

Altså på den skole jeg går på, der MANGLEDE de elever 5 dage inden vi skulle starte, så bare der, burde jeg have trukket mig - der er ikke styr på en sk*d derinde!!

Komunnen kan/vil ikke hjælpe da jeg ikke er ledig og de er 2 forskellige offentlige instanser - skønt ikke??

Men det har før i tiden ville gå ind og hjælpe, mn fordi der selvfølgelig er nogle uærlige mennesker som udnytter systemet, går det ud over os som faktisk er ærlige!

Har dog lige snakket med min alt for skønne bankrådgiver - han vil løbende lave lån til mig, indtil min su kommer og så skal jeg selvfølelig betale ham tilbage Kunne knuselske ham lige nu, for nu er jeg jo ikke på røven mere

Anmeld

15. februar 2012

Muhmi

Darling<3 skriver:

Jo man får vidst nok elevløn, men tror de kalder det, det samme som su Ved et faktisk ikke...

Det er virkelig sur røv at blive behandlet på den måde, havde jo vitterligt regnet med at have 7800 på min komto inden for et par dage, men det kan jeg da glemme alt om

Nej det kan jeg ikke, eller jo måske, men jeg skal jo fandeme have dokumentation på alt!! Alle mine konti'er, alle mine regninger, mit privatforbrug, min husleje ( som er privat gennem en ven ) alle sådan nogle ting - og ham jeg "lejer" et værelse ved, gider ikke skrive ned hvad jeg betaler

Har dog LIGE snakket med min dejlige bankrådgiver, han vil løbende lave lån til mig, indtil jeg får min su - så der kom da et lys i alt det sure!!

Okay... Ligemeget hvad det hedder er det jo mega surt ikke at få...  Kan dog ikke forstå at de ikke har fået gjort noget ved det... Man ansøger jo mindst 4 mdr. før man skal begynde.. Kommer til samtale midst 2½ mdr. før og man får svar ca. 1½-2 mdr. før man skal begynde... Tænk at de ikke har kunnet tage sig sammen... Jeg må sige at jeg aldrig havde problemer med min elevløn... Andet end at den var lav

DEJLIGT at din bankrådgiver vil give dig lidt albuerum!!! Det betyder bare SÅ meget når nu man kan ånde lettet op igen...

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

grinny skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg IKKE på at der går 8 uger endnu! 

Bestiller man SU inden d. 15 i måneden får man dem til den første. Så mit gæt er, at din ansøgning bliver set som "bestilt" d. 15/2 og derfor får du dem udbetalt d. 1/3

Gav det mening? Ved ikke helt hvordan jeg skulle beskrive det  

Jeg søgte su den 18, men det er bare som om de ikke fatter noget inde på den skole der... Hun kunne ikke finde mine papir og så ville hun gå med til at opdatere min ansøgning, men det har da ikke hjulpet en disse endnu, har ikke modtaget noget som helst i min e-boks - hvilket man burde

Måske får jeg nogle penge den 1, men det er ikke til at vide, jeg må jo bare vente og se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.