brok over su!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Frk.Nissen

Darling<3 skriver:

Jeg ved virkelig ikke hvorfor det hele er så roddet inde på den her skod skole - dem jeg går i klasse med har da fået deres penge, det er faktisk kun mig der mangler

Jeg har ikke skrevet under på noget, inde på skolen, det har vi ikke fået af vde at vi skulle

Ej nu bliver jeg da snart helt idiot, hvad fanden sker der for min skole?????

Den kommune som har ansætte dig, er jo også dem som skal give dig din løn.

Jeg har fået fra min kommune en uddannelsesaftalen, som jeg skulle læse, og en ansættelseskontrakt, hvor der står hvor mange timer ovs, og den skulle jeg skrive under på, og sende til dem, så kommune vidste at jeg er ansæt hos dem.

Er du ikke ansæt i en kommune?

Jeg tror ikke det har noget med skolen - men med din kommune. Har du været inde på skolen hjemmeside, og se om der står noget derinde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

FamilenStorm

Darling<3 skriver:

Nu må jeg altså lige lukke ud, sorry hvis det bliver lidt roddet!

Jeg startede på sosu den 16-1 og søgte su den 18-1, de skriver på su.dk at der kan gå mellem 3-4 uger inden man får sin su, fint nok.. Men nu er der gået 3 uger, og jeg snakkede med hende spasseren som sidder med vores SU inde på skolen, i fredags, der vil gå yderligere 4 til 8 uger!!!!! HVAD????

Jeg har fået en halv KH da jeg ikke er berettigt til mere, men den er sku da brugt op for flere dage siden - hvad fanden skal jeg leve af????

HVIS der går fucking 8 uger endnu, så er vi henne i midt April - det kan jeg sku da ikke bare tage som et fint svar eller super skønt, vil da hellere have mine penge nu, end at stå med mange penge senere, for så har jeg anden gæld?!?!?!

Hende på skolen sagde at jeg kunne sikkert få lov til at få KH, og så betale tilbage når min SU kommer - kunne jeg det? NEJ! Jeg skal søge KH ligesom alle andre men være klar over at det sikkert ville give afslag, fedt!!!!! Tusinde tak for lort...

HADER fucking SU og København's skod pis kommune!!!!

Økonomisk er jeg mere ude og skide end, en hjemløs bums - kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogen hjælp at hente i det her land??

Hvor fanden er Afrika, når JEG har brug for hjælp???

Brækker mig satme over det her lorte system!!!

Årrrrh, det hjalp en smule, eller gjorde det??

Sikke en dum Su-dame i har på skolen så...

Jeg havde samme problem, havde også søgt SU omkring den 16-18 januar, og har endnu ikke modtaget noget.. Snakkede så med hende der står for det på min uddannelse og hun ville kigge på det med det samme. Hun ringede til mig nogle timer efter og sagde at nu havde hun godkendt det, og jeg ville få det i løbet af næste uge..

Så alt hvad det "kræver" er at hun bare går ind og godkender det..

Så kan godt forstå du er tosset!!

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Caroline86 skriver:

og specielt når de "bare" kunne have trukket oplysninger fra folkeregistret og set at jeg boede ALENE på adressen.. SUK.. men pyt! Det er langt om længe godkendt så jeg kan betale min husleje

"har du lyst til at købe hus forbi!?"

Lige præcis, hvorfor skal man gå og vente på noget så længe, når det egenligt kun tager 1-2 dage??

Ja, meget gerne Hehe...

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Frk.Jensen. skriver:

Den kommune som har ansætte dig, er jo også dem som skal give dig din løn.

Jeg har fået fra min kommune en uddannelsesaftalen, som jeg skulle læse, og en ansættelseskontrakt, hvor der står hvor mange timer ovs, og den skulle jeg skrive under på, og sende til dem, så kommune vidste at jeg er ansæt hos dem.

Er du ikke ansæt i en kommune?

Jeg tror ikke det har noget med skolen - men med din kommune. Har du været inde på skolen hjemmeside, og se om der står noget derinde?

Aner ikke om jeg er ansat i en kommune, det har jeg slet ikke undersøgt.. Det hele gik bare så stærkt og jeg gik da ud fra at de havde styr på deres ting, men jeg tog da virkelig fejl!!

Har ikke kigget på deres hjemmeside, men det kunne da være at jeg lige skulle gøre det

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

FamilenStorm skriver:

Sikke en dum Su-dame i har på skolen så...

Jeg havde samme problem, havde også søgt SU omkring den 16-18 januar, og har endnu ikke modtaget noget.. Snakkede så med hende der står for det på min uddannelse og hun ville kigge på det med det samme. Hun ringede til mig nogle timer efter og sagde at nu havde hun godkendt det, og jeg ville få det i løbet af næste uge..

Så alt hvad det "kræver" er at hun bare går ind og godkender det..

Så kan godt forstå du er tosset!!

Da første dag vi var på skolen, mødte vi hende og der fortalte hun at det var hende som sad med vores su, godkendte os og hvis vi havde nogle spørgsmål, så kunne vi bare komme forbi, men i fredags sagde hun at det ikke var hende som godkendte os - tror ikke hun har helt styr på sine historier Men hun kunne jo heller ikke finde mine papir, så jeg kan vel ikke forlange særlig meget af hende, hehehe....

Nemlig, det kræver måske 5 klik med musen, men dovenskab længe leve!!!!

Anmeld

15. februar 2012

FamilenStorm

Darling<3 skriver:

Da første dag vi var på skolen, mødte vi hende og der fortalte hun at det var hende som sad med vores su, godkendte os og hvis vi havde nogle spørgsmål, så kunne vi bare komme forbi, men i fredags sagde hun at det ikke var hende som godkendte os - tror ikke hun har helt styr på sine historier Men hun kunne jo heller ikke finde mine papir, så jeg kan vel ikke forlange særlig meget af hende, hehehe....

Nemlig, det kræver måske 5 klik med musen, men dovenskab længe leve!!!!

Er bare typisk sådanne nogle studiekontore.. Synes det er sjældent at der er styr på ret meget..

Håber de snart får det godkendt..

Anmeld

15. februar 2012

Muhmi

Darling<3 skriver:

Aner ikke om jeg er ansat i en kommune, det har jeg slet ikke undersøgt.. Det hele gik bare så stærkt og jeg gik da ud fra at de havde styr på deres ting, men jeg tog da virkelig fejl!!

Har ikke kigget på deres hjemmeside, men det kunne da være at jeg lige skulle gøre det

Er det grundforløbet du tager eller er det sosu-hjælper??

For hvis det er sosu-hjælper, så skal du jo ansættes af kommunen før du kan begynde... Og det skal du skrive under på...

Hmm... Det lyder altså meget mystifystisk det din skole har gang i...

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

FamilenStorm skriver:

Er bare typisk sådanne nogle studiekontore.. Synes det er sjældent at der er styr på ret meget..

Håber de snart får det godkendt..

Der er kun styr på kaffen derinde, hehe...

Går også derind mandag og siger at det kan virkelig ikke vre rigtigt at jeg skal gå til min bank for at kunne "overleve", bare fordi de ikke har styr på en skid!!

Takker, det håber jeg virkelig også

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Muhmi skriver:

Er det grundforløbet du tager eller er det sosu-hjælper??

For hvis det er sosu-hjælper, så skal du jo ansættes af kommunen før du kan begynde... Og det skal du skrive under på...

Hmm... Det lyder altså meget mystifystisk det din skole har gang i...

Det er "bare" grundforløbet, men derfor skal jeg jo stadig have pengene Hehe..

Jeg har hørt at man kan komme på barsel gemmen skolen, men det tør jeg sku ikke, tænk hvis jeg  ender med at sidde unden penge til bleer og mad

Anmeld

15. februar 2012

Muhmi

Darling<3 skriver:

Sådan som du beskriver, sådan fungere det sleeeet ikke inde på min skole!!

Jeg søgte ind på en anden skole i december, de har så ikke modtaget min ansøgning ( meget underligt!! ), men fortæller mig om en akole, hvor de mangler elever..

Jeg ringer til denne skole og kan komme til samtale allerede samme dag, bliver "ansat" med det samme og skal starte ugen efter, det hele er bare gået så stærkt, har ikke kunne nå at undersøge skolen ordenligt eller tjekke op på om folk der har gået derinde har været glade for det, men det tvivler jeg efterhånden på at de har Hahaha...

Lønnen er lav, men det er bedre end KH

Jah, min bankrådgiver er sku den bedste lige nu, det er heltsikkert!!

Puha ja for silan det er gået stærkt... Sådan var det bestemt ikke her... Der er ansøgningsfristen mindst 4 mdr. før, sådan at de kan kigge alle ansøgningerne igennem og have samtale med folk...

Men her er der altså også fyldt helt op på de hold der nu er... Alle kh-modtagere bliver sendt ind på den uddannelse... Virkeligt spild, at mange der faktisk ikke synes det fag er noget for dem, bare bliver smidt derind og hvis de så en dag begynder at arbejde inden for faget, ja så er det jo beboerne det går ud over MEN det er jo en helt andet diskution... Hehe

Ja den er lav og ja den er meget bedre end kh... Den begtyder noget helt andet, selvom den er lav..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.