brok over su!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Caroline86

Darling<3 skriver:

Forsinket?? Det er vidst snart ikke ordet søde

Altså på den skole jeg går på, der MANGLEDE de elever 5 dage inden vi skulle starte, så bare der, burde jeg have trukket mig - der er ikke styr på en sk*d derinde!!

Komunnen kan/vil ikke hjælpe da jeg ikke er ledig og de er 2 forskellige offentlige instanser - skønt ikke??

Men det har før i tiden ville gå ind og hjælpe, mn fordi der selvfølgelig er nogle uærlige mennesker som udnytter systemet, går det ud over os som faktisk er ærlige!

Har dog lige snakket med min alt for skønne bankrådgiver - han vil løbende lave lån til mig, indtil min su kommer og så skal jeg selvfølelig betale ham tilbage Kunne knuselske ham lige nu, for nu er jeg jo ikke på røven mere

nej, det er sgu længe at vente

Synes det er noget PJAT det de siger med 2 forskellige offentlige instanser, for de er sgu afhængige af hinanden!! Jeg fik afvist men ansøgning om SU til enlige forsøgere 3 gange fordi kommunen ikke havde fået færdigbehandlet min ansøgning om børnestilskud og man kan ikke få SU'en hvis ikke man får børnetilskuddet fra kommunen

DEJLIGT at din bankrådgiver kunne hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Darling<3

Muhmi skriver:

Okay... Ligemeget hvad det hedder er det jo mega surt ikke at få...  Kan dog ikke forstå at de ikke har fået gjort noget ved det... Man ansøger jo mindst 4 mdr. før man skal begynde.. Kommer til samtale midst 2½ mdr. før og man får svar ca. 1½-2 mdr. før man skal begynde... Tænk at de ikke har kunnet tage sig sammen... Jeg må sige at jeg aldrig havde problemer med min elevløn... Andet end at den var lav

DEJLIGT at din bankrådgiver vil give dig lidt albuerum!!! Det betyder bare SÅ meget når nu man kan ånde lettet op igen...

Sådan som du beskriver, sådan fungere det sleeeet ikke inde på min skole!!

Jeg søgte ind på en anden skole i december, de har så ikke modtaget min ansøgning ( meget underligt!! ), men fortæller mig om en akole, hvor de mangler elever..

Jeg ringer til denne skole og kan komme til samtale allerede samme dag, bliver "ansat" med det samme og skal starte ugen efter, det hele er bare gået så stærkt, har ikke kunne nå at undersøge skolen ordenligt eller tjekke op på om folk der har gået derinde har været glade for det, men det tvivler jeg efterhånden på at de har Hahaha...

Lønnen er lav, men det er bedre end KH

Jah, min bankrådgiver er sku den bedste lige nu, det er heltsikkert!!

Anmeld

15. februar 2012

grinny

Darling<3 skriver:

Jeg søgte su den 18, men det er bare som om de ikke fatter noget inde på den skole der... Hun kunne ikke finde mine papir og så ville hun gå med til at opdatere min ansøgning, men det har da ikke hjulpet en disse endnu, har ikke modtaget noget som helst i min e-boks - hvilket man burde

Måske får jeg nogle penge den 1, men det er ikke til at vide, jeg må jo bare vente og se

Hold da op, de har da godt nok ikke styr på en skid på den skole  Hvis hun ikke en gang kan holde styr på papirerne  

Har du tjekket minsu.dk? Der kan du se om din ansøgning er under behandling, og hvis den er blevet behandlet - hvilket den burde være!!! - kan du se hvilken dato du får pengene udbetalt.

Har selv prøvet at min su var forsinket og man står virkelig på bar bund fordi man kan intet betale og jeg følelsen af, at jeg skulle ringe ind og fortælle at min regning først kunne blive betalt i næste måned, var forfærdelig!  

Anmeld

15. februar 2012

Frk.Nissen

Muhmi skriver:

På sosu-skolen får man da elevløn? Eller er det kun i jylland?..

Ej kan virkelig godt forstå du er sur... Det er bare SÅ øv når nu man ikke får de penge man regner med...

Kan du heller ikke få et engangsbeløb af kommunen som du kan betale når nu din su kommer? Altså ikke kh men et lån hos kommunen....

Nej det er ikke kun i Jylland. Jeg går selv på sosu på Sjælland, og jeg får da elevløn, det står der også på der hjemmeside at man får .

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Caroline86 skriver:

nej, det er sgu længe at vente

Synes det er noget PJAT det de siger med 2 forskellige offentlige instanser, for de er sgu afhængige af hinanden!! Jeg fik afvist men ansøgning om SU til enlige forsøgere 3 gange fordi kommunen ikke havde fået færdigbehandlet min ansøgning om børnestilskud og man kan ikke få SU'en hvis ikke man får børnetilskuddet fra kommunen

DEJLIGT at din bankrådgiver kunne hjælpe

Jeg troede bare at kommunen ville være forstående overfor min lorte sitauiation, men nej, det var de bestemt ikke... (fjolser)

Amen kan det virkelig være rigtigt at man også skal have afslag 3 gange før der sker noget??  Nej det kan det virkelig ikke, det er simpelthen for dårligt!!!

Også bare alt det med at kommunerne vil have de unge i uddannelse, og når man så endelig finder ud af hvad man gerne vil, og melder sig ind, så vil de bare skide en et stykke, det forstår jeg altså ikke en meter af!!

Ja, det er virkelig dejligt at han vil hjælpe - havde han sagt nej, var det lige før jeg ville sælge de der hjemløse aviser

Anmeld

15. februar 2012

Frk.Nissen

Da jeg starte på skolen iår, skulle jeg ikke søge om noget som helst. Den kommune som skulle ansættelses mig, sendte brev ud med en ansættelseskontrakt som jeg skulle skrive under på, og sende tilbage til dem.

Så kan ikke forstår hvorfor du skal søge om at få din løn?

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

grinny skriver:

Hold da op, de har da godt nok ikke styr på en skid på den skole  Hvis hun ikke en gang kan holde styr på papirerne  

Har du tjekket minsu.dk? Der kan du se om din ansøgning er under behandling, og hvis den er blevet behandlet - hvilket den burde være!!! - kan du se hvilken dato du får pengene udbetalt.

Har selv prøvet at min su var forsinket og man står virkelig på bar bund fordi man kan intet betale og jeg følelsen af, at jeg skulle ringe ind og fortælle at min regning først kunne blive betalt i næste måned, var forfærdelig!  

Nej det er der virkelig ikke... Hende damen ( spasserhovedet ) som sidder med vores SU, sagde også til mig at det faktisk var nemmere som udlæning at få sine penge, end som dansker, det kan da ikke være rigtigt at der er forskel på folks baggrund, når man snakker økonomi???

Jeg har været inde og tjekke alle steder på minsu.dk, der er bare intet info at hente, der står bare hvilken uddannelse jeg er på og at jeg har søgt su den 18, ikke andet

Man føler sig virkelig som en skid når man ikke har nogle penge at leve for, også som du skriver, at skulle fortælle folk at de først kan få deres penge senere end forventet, det sukcs helt vildt!!

Anmeld

15. februar 2012

Caroline86

Darling<3 skriver:

Jeg troede bare at kommunen ville være forstående overfor min lorte sitauiation, men nej, det var de bestemt ikke... (fjolser)

Amen kan det virkelig være rigtigt at man også skal have afslag 3 gange før der sker noget??  Nej det kan det virkelig ikke, det er simpelthen for dårligt!!!

Også bare alt det med at kommunerne vil have de unge i uddannelse, og når man så endelig finder ud af hvad man gerne vil, og melder sig ind, så vil de bare skide en et stykke, det forstår jeg altså ikke en meter af!!

Ja, det er virkelig dejligt at han vil hjælpe - havde han sagt nej, var det lige før jeg ville sælge de der hjemløse aviser

og specielt når de "bare" kunne have trukket oplysninger fra folkeregistret og set at jeg boede ALENE på adressen.. SUK.. men pyt! Det er langt om længe godkendt så jeg kan betale min husleje

"har du lyst til at købe hus forbi!?"

Anmeld

15. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Hvis det grundforløbet du starter på så er det su. Men hvis det er et hovedeforløb hedder det elevløn og det er vist den kommunen du er ansat i betaler det skal ikke indover su 

Anmeld

15. februar 2012

Darling<3

Frk.Jensen. skriver:

Da jeg starte på skolen iår, skulle jeg ikke søge om noget som helst. Den kommune som skulle ansættelses mig, sendte brev ud med en ansættelseskontrakt som jeg skulle skrive under på, og sende tilbage til dem.

Så kan ikke forstår hvorfor du skal søge om at få din løn?

Jeg ved virkelig ikke hvorfor det hele er så roddet inde på den her skod skole - dem jeg går i klasse med har da fået deres penge, det er faktisk kun mig der mangler

Jeg har ikke skrevet under på noget, inde på skolen, det har vi ikke fået af vde at vi skulle

Ej nu bliver jeg da snart helt idiot, hvad fanden sker der for min skole?????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.