Hjælp!!! hård mave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Kay

Anonym skriver:

prøv kreuterblut i stedet for det jern du tager og en gang movicol til at gøre afføringen lind og en magnesia om aftenen inden du går i seng så er der gang i sagerne næste morgen Og hvis du spiser meget sødt frugt så prøv en lille paure med det eller i hvert fald skær ned i mængden da frugt sukker også kan have en effekt på maven

spiser syrlige æbler og grape aller mest... har vildt lyst til sure ting..

har fundet ud af at blommer hjælper mig... så dem må jeg spise noget mere af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Kay

fairlady skriver:

fiberig kost afhjælper en blød mave og dermed ikke hård mave. Så heller ingen HUSK til dig.

Men spis meget frugt, som du jo allerede gør, drik meget vand og rør dig meget,, tag magnesium som der også er nogle der skriver.

Jeg ville nok også prøve at se om jeg ikke kunne skrue en  anelse ned for mælkeindtaget, hvis jeg var dig.

Pøj pøj med det.

uhhh har rigtig svært ved at skrue ned for mælken....

men har fundet ud af at blommer hjælper min mave rigtig godt...

Anmeld

5. februar 2012

EKBJ

Kay skriver:

i starten gik det fint med at tage jernpiller... men efter mit mælkeforbrug også er steget en del (jeps har en stor lyst til mælk) laver maven ballade... hård mave... ondt i maven...

har aldrig i mit liv haft hård mave før... har faktisk i mange år haft "blød" mave fordi jeg har sart tarm... så har aldrig haft dette problem før... og vil faktisk hellere havde blød mave...

hvad kan jeg gøre for at komme af med hård mave??? har stadig madlede overfor mange ting... så ideer med sveskejuice er ikke ligefrem brugbare....

Jeg gik ned til at tage 1 hjern tabellet/pille hver anden dag.. det har i hvert fald hjulpet på min mave  

Anmeld

5. februar 2012

Kay

EKBJ skriver:

Jeg gik ned til at tage 1 hjern tabellet/pille hver anden dag.. det har i hvert fald hjulpet på min mave  

tak jeg har en plan om at holde pause med dem indtil jeg kommer til JM på onsdag...

Anmeld

5. februar 2012

EKBJ

Kay skriver:

tak jeg har en plan om at holde pause med dem indtil jeg kommer til JM på onsdag...

Håber da det vil hjælpe på det så!! 

Anmeld

5. februar 2012

Kay

EKBJ skriver:

Håber da det vil hjælpe på det så!! 

det går allerede bedre i dag... efter jeg spiste 500g blomemr i går aftes...

Anmeld

5. februar 2012

Holbæktrunten

Wampires skriver:

drik MEGET vand.. og jeg mener virkelig meget hvis du ikke kan få dig selv til at spise ting alla rosiner eller dadler eller svesker i mindre mængder...

måske få fat i noget HUSK.. mener også det hjælper med at stabilisere den vej...

spis blød mad generelt.. dvs lyst brød fremfor rugbrød og f.eks. yoghurt fremfor cornflakes eller havregryn...

vand er med til at opløse tingene på vejen ned så sørg for at drikke rigeligt sammen med måltidet f.eks. tag 2 glas mælk og 2 glas vand... i starten føles det som alt for meget men det hjælper og man vænner sig hurtigt til det

Uden at have læst hele tråden, bliver jeg altså lige nød til at kommentere dit svar  

Det er korrekt at et rigeligt væskeindtag er vigtigt i forbindelse med hård mave/forstoppelse.

Det er IKKE korrekt at man skal spise det du kalder "blød" mad... Man skal spise så fiberrigt som muligt, da fibre holder på vandet i tarmen, og dermed gør afføringen blødere. Så toastbrød er bandlyst i denne forbindelse (dog genial i forhold til TYND mave, og når maven er sart fx i forbindelse med roskildesyge mv)

Mælkeprodukter er ligeså noget der er kendt for sin forstoppende effekt - forklarig kan jeg ikke lige erindre på stående fod. Men det er det samme med bananer - fy fy 

Og så skal man gå på toilettet MED DET SAMME, da afføringen ellers bliver trukket tilbage fra endetarmen, og der trækkes yderligere væske ud af den = endnu mere hård mave.

"Husk" er et naturligt fiberprodukt (og kræver derfor også et STORT væskeindtag, hvis ikke det skal gøre mere skade end gavn), og derfor ufarligt også for gravide - jeg vil dog anbefale at tage laktulose eller Magnesia i forbindelse med graviditeten... 

Anmeld

5. februar 2012

Holbæktrunten

louiseandersen85 skriver:

MAGNESIA, hver anden dag. Du må godt bruge det som gravid og det er nemt a regulere hvis det enten går den ene eller anden vej. Fåes på apotek og matas. Håndkøb

Og lige lidt bonusinfo om Magnesia, nujeg er i gang  De virker også syreneutraliserende, så hvis man har problemer med for meget mavesyre/sure opstød, er dette en god løsning

Anmeld

5. februar 2012

Holbæktrunten

Kay skriver:

oki... har lige købt en pose blommer i går... så må ombor i dem... spiser rigtig meget frugt... hvad med gullerødder?

kan ikke spise rugbrød... får det så skidt og kaster op... har íkke rigtig kvalme længere... så længe jeg spiser de ting jeg har lyst til kun... og ja drikker rigtig meget mælk...

Gulerødder er rigtig gode - besdst hvis de er rå, og gerne revet meget fint :0) 

Anmeld

5. februar 2012

Kay

Holbæktrunten skriver:

Gulerødder er rigtig gode - besdst hvis de er rå, og gerne revet meget fint :0) 

super... for det er en af de tingjeg er begynt også godt at kunne spise...

det er fandemer svært at spise varieret og fiberigt... når man kaster op af mange af de ting man ellers plejer at spise... så er nød til at holde mig til det jeg har lyst til... ellers kaster jeg op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.