Hjælp!!! hård mave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Kay skriver:

glemte lige... må man spise husk når man er gravid???

heh det ved jeg så desværre ikke noget om.. længe siden jeg fik det kom bare til at tænke på det

mht figner jo de hjælper også så vidt jeg husker.. iihhh altså hvor ville jeg ønske at jeg kunne huske alt det jeg ved der ligger inden i hjernen og gemmer sig med de her ting.. har haft mange maveproblemer gennem min opvækst så har hørt en del og prøvet en del...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Eliza

hmm min JM anbefalede noget. kan ikke huske hvad det hed og må BLANKT erkende at jeg er for doven til at gå ud i bilen og hente min vandre jounal..

Anmeld

4. februar 2012

LR85

MAGNESIA, hver anden dag. Du må godt bruge det som gravid og det er nemt a regulere hvis det enten går den ene eller anden vej. Fåes på apotek og matas. Håndkøb

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

Kay skriver:

det er også min plan men tænkte mere fremad rettet

Ahh;0)

Jeg har ikke selv taget jern under mine graviditeter da jeg også led af alt for hård mave og kunne ikke have med det at gøre:0)

Anmeld

4. februar 2012

Kay

K&S skriver:

Hvilke jernpiller spiser du?

Jeg startede med Hemojern og prøvede også med Gravijern, men min mave gik fuldstændig i stå - så fik jeg nogle, der hedder Niferex på ca. 100mg, så jeg skulle bare tage en tablet hver anden dag - og det virkede SÅ meget bedre

mener det er hemohjern snakkede med damen på apoteket og hun sagde det var dem der var mildest ved maven... har overvejet kun at tage en hver anden dag...

Anmeld

4. februar 2012

Kay

AnneBJ skriver:

Det er godt nok meget mælk... 

Jeg havde den sygeste kvalme, helt indtil jeg nåede 3. trimester. Dertil forstoppelse indtil jeg nåede 2. trimester. Jeg tvang simpelthen et glas sveskejuice ned 2 gange dagligt - efterfulgt at et stort glas ISKOLDT mælk! Så gik det an!

Figenstænger, vindruer, blommer og lignende kan også sætte lidt skub i maven.

Modsat hvad en anden siger, vil jeg mene du skal få noget groft og fiberrigt indenbords; allbrans, rugbrød, havregryn, så din mave har noget at arbejde med...

Men ja, ellers spørg på apotek eller hos lægen. Da jeg skiftede til jern i brusetabletform havde jeg ikke hård mave længere. Mærket hed Finex og skulle bestilles hjem til apoteket, men det kostede ikke noget at få det gjort.

oki... har lige købt en pose blommer i går... så må ombor i dem... spiser rigtig meget frugt... hvad med gullerødder?

kan ikke spise rugbrød... får det så skidt og kaster op... har íkke rigtig kvalme længere... så længe jeg spiser de ting jeg har lyst til kun... og ja drikker rigtig meget mælk...

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Wampires skriver:

heh det ved jeg så desværre ikke noget om.. længe siden jeg fik det kom bare til at tænke på det

mht figner jo de hjælper også så vidt jeg husker.. iihhh altså hvor ville jeg ønske at jeg kunne huske alt det jeg ved der ligger inden i hjernen og gemmer sig med de her ting.. har haft mange maveproblemer gennem min opvækst så har hørt en del og prøvet en del...

har også haft maveproblemer.. men kun lige det modsatte... og det vil jeg hellere ha... for så er det hurtigt overstået... iforhold til det her...

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Eliza skriver:

hmm min JM anbefalede noget. kan ikke huske hvad det hed og må BLANKT erkende at jeg er for doven til at gå ud i bilen og hente min vandre jounal..

det er helt oki at være doven med stor mave

Anmeld

4. februar 2012

Kay

louiseandersen85 skriver:

MAGNESIA, hver anden dag. Du må godt bruge det som gravid og det er nemt a regulere hvis det enten går den ene eller anden vej. Fåes på apotek og matas. Håndkøb

tak

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Valle81 skriver:

Ahh;0)

Jeg har ikke selv taget jern under mine graviditeter da jeg også led af alt for hård mave og kunne ikke have med det at gøre:0)

tror jeg høre jm på onsdag og indtil da tror jeg ikke jeg spiser jern... så jeg kan komme af med det her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.