Hjælp!!! hård mave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.063 visninger
43 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2012

Kay

i starten gik det fint med at tage jernpiller... men efter mit mælkeforbrug også er steget en del (jeps har en stor lyst til mælk) laver maven ballade... hård mave... ondt i maven...

har aldrig i mit liv haft hård mave før... har faktisk i mange år haft "blød" mave fordi jeg har sart tarm... så har aldrig haft dette problem før... og vil faktisk hellere havde blød mave...

hvad kan jeg gøre for at komme af med hård mave??? har stadig madlede overfor mange ting... så ideer med sveskejuice er ikke ligefrem brugbare....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

drik MEGET vand.. og jeg mener virkelig meget hvis du ikke kan få dig selv til at spise ting alla rosiner eller dadler eller svesker i mindre mængder...

måske få fat i noget HUSK.. mener også det hjælper med at stabilisere den vej...

spis blød mad generelt.. dvs lyst brød fremfor rugbrød og f.eks. yoghurt fremfor cornflakes eller havregryn...

vand er med til at opløse tingene på vejen ned så sørg for at drikke rigeligt sammen med måltidet f.eks. tag 2 glas mælk og 2 glas vand... i starten føles det som alt for meget men det hjælper og man vænner sig hurtigt til det

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Wampires skriver:

drik MEGET vand.. og jeg mener virkelig meget hvis du ikke kan få dig selv til at spise ting alla rosiner eller dadler eller svesker i mindre mængder...

måske få fat i noget HUSK.. mener også det hjælper med at stabilisere den vej...

spis blød mad generelt.. dvs lyst brød fremfor rugbrød og f.eks. yoghurt fremfor cornflakes eller havregryn...

vand er med til at opløse tingene på vejen ned så sørg for at drikke rigeligt sammen med måltidet f.eks. tag 2 glas mælk og 2 glas vand... i starten føles det som alt for meget men det hjælper og man vænner sig hurtigt til det

tror jeg drikker en litter mælk pr. måltid i øjeblikket... så får nok ikke drukket nok vand... har aldrig rigtig kunne li vand...

min madlede er så slem at den består at ristet brød (toast eller krydderboller) med ost, hamburyg, torskerogn,peanutbutter eller honning... og der til en masse æbler, grape, melon, vindruer eller pomelo

rosiner og den slags er udelukket at få i munden.. har prøvet og de får mig til at kaste op... figner kan jeg... men hjælper de??

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Wampires skriver:

glemte lige... må man spise husk når man er gravid???

Anmeld

4. februar 2012

Eliza

der er noget med at du kan tage et andet jerntilskud.... bum bum er det hemojern måske  ellers så spørg på apoteket... og så suplere med en multivitamin af en eller anden art.. det var ihvertfald hvad min JM sagde.. jeg ved jo så ikke hvad du tar nu?? men jeg tog gravitamin..

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Eliza skriver:

der er noget med at du kan tage et andet jerntilskud.... bum bum er det hemojern måske  ellers så spørg på apoteket... og så suplere med en multivitamin af en eller anden art.. det var ihvertfald hvad min JM sagde.. jeg ved jo så ikke hvad du tar nu?? men jeg tog gravitamin..

tager hemo hjern... og der var intet de første 2 uger... men pludselig (da mit mælkeforbrug steg drastisk) skete der noget... tager allerede mutivitamin og hemohjern...

skal til jm for første gang onsdag så regner med at spørge hende... er også lidt nervøs for hvad hun siger til mine spisevaner...

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

Jeg ville nok tage et par dage uden jern:0)

Anmeld

4. februar 2012

Kay

Valle81 skriver:

Jeg ville nok tage et par dage uden jern:0)

det er også min plan men tænkte mere fremad rettet

Anmeld

4. februar 2012

K&S

Kay skriver:

i starten gik det fint med at tage jernpiller... men efter mit mælkeforbrug også er steget en del (jeps har en stor lyst til mælk) laver maven ballade... hård mave... ondt i maven...

har aldrig i mit liv haft hård mave før... har faktisk i mange år haft "blød" mave fordi jeg har sart tarm... så har aldrig haft dette problem før... og vil faktisk hellere havde blød mave...

hvad kan jeg gøre for at komme af med hård mave??? har stadig madlede overfor mange ting... så ideer med sveskejuice er ikke ligefrem brugbare....

Hvilke jernpiller spiser du?

Jeg startede med Hemojern og prøvede også med Gravijern, men min mave gik fuldstændig i stå - så fik jeg nogle, der hedder Niferex på ca. 100mg, så jeg skulle bare tage en tablet hver anden dag - og det virkede SÅ meget bedre

Anmeld

4. februar 2012

AnneBJ

Det er godt nok meget mælk... 

Jeg havde den sygeste kvalme, helt indtil jeg nåede 3. trimester. Dertil forstoppelse indtil jeg nåede 2. trimester. Jeg tvang simpelthen et glas sveskejuice ned 2 gange dagligt - efterfulgt at et stort glas ISKOLDT mælk! Så gik det an!

Figenstænger, vindruer, blommer og lignende kan også sætte lidt skub i maven.

Modsat hvad en anden siger, vil jeg mene du skal få noget groft og fiberrigt indenbords; allbrans, rugbrød, havregryn, så din mave har noget at arbejde med...

Men ja, ellers spørg på apotek eller hos lægen. Da jeg skiftede til jern i brusetabletform havde jeg ikke hård mave længere. Mærket hed Finex og skulle bestilles hjem til apoteket, men det kostede ikke noget at få det gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.