Hjælp!!! hård mave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

stella

jeg drak omkring 2 til 2½ liter mælk om dagen det sidste halve år jeg vente min datter.... have også meget hård mave.. tog lakolose og afførnings piller så gik det lige.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik af vide da jeg startede på jern, at jeg sku drikke et glas juice til, da det hjælper kroppe med bedre at optage jernet. Og det hjælper i hvert fald på hård mave!!! 

Her drikker jeg også nemt 2 1/2 L mælk om dagen og glemmer jeg min juice, går det også galt med maven! Og ellers som en anden forslår, så hold en lille pause 1 dags tid! Vh stine

Anmeld

5. februar 2012

pemiro

Kay skriver:

i starten gik det fint med at tage jernpiller... men efter mit mælkeforbrug også er steget en del (jeps har en stor lyst til mælk) laver maven ballade... hård mave... ondt i maven...

har aldrig i mit liv haft hård mave før... har faktisk i mange år haft "blød" mave fordi jeg har sart tarm... så har aldrig haft dette problem før... og vil faktisk hellere havde blød mave...

hvad kan jeg gøre for at komme af med hård mave??? har stadig madlede overfor mange ting... så ideer med sveskejuice er ikke ligefrem brugbare....

Her hos mig hjælper det at starte hver morgen med en lille portion yoghurt inden jeg indtager noget som helst andet. Det er som om det sætter maven igang hver morgen.. Hvis jeg ikke spiser det en morgen er det stensikkert at jeg får hård mave.. Ved ikke om det kunne hjælpe hos dig?

Anmeld

5. februar 2012

frk-stoltze

Dusider godt nok ikke sveskejuice, men er det is kold så drik et glas om dagen. Normalt kan jeg heller ikk lide det, men iskoldt kan jeg godt tvinge det ned, og så tænker jeg heller komme af med noget end at have ondt. Husk en del motion/gå ture, det sætter gang i fordøjelsessystemet 

Anmeld

5. februar 2012

Anonym

Kay skriver:

i starten gik det fint med at tage jernpiller... men efter mit mælkeforbrug også er steget en del (jeps har en stor lyst til mælk) laver maven ballade... hård mave... ondt i maven...

har aldrig i mit liv haft hård mave før... har faktisk i mange år haft "blød" mave fordi jeg har sart tarm... så har aldrig haft dette problem før... og vil faktisk hellere havde blød mave...

hvad kan jeg gøre for at komme af med hård mave??? har stadig madlede overfor mange ting... så ideer med sveskejuice er ikke ligefrem brugbare....

prøv kreuterblut i stedet for det jern du tager og en gang movicol til at gøre afføringen lind og en magnesia om aftenen inden du går i seng så er der gang i sagerne næste morgen Og hvis du spiser meget sødt frugt så prøv en lille paure med det eller i hvert fald skær ned i mængden da frugt sukker også kan have en effekt på maven

Anmeld

5. februar 2012

fairlady

fiberig kost afhjælper en blød mave og dermed ikke hård mave. Så heller ingen HUSK til dig.

Men spis meget frugt, som du jo allerede gør, drik meget vand og rør dig meget,, tag magnesium som der også er nogle der skriver.

Jeg ville nok også prøve at se om jeg ikke kunne skrue en  anelse ned for mælkeindtaget, hvis jeg var dig.

Pøj pøj med det.

Anmeld

5. februar 2012

twinboys

Kay skriver:

movicol...

Anmeld

5. februar 2012

Kay

StineW79 skriver:

Jeg fik af vide da jeg startede på jern, at jeg sku drikke et glas juice til, da det hjælper kroppe med bedre at optage jernet. Og det hjælper i hvert fald på hård mave!!! 

Her drikker jeg også nemt 2 1/2 L mælk om dagen og glemmer jeg min juice, går det også galt med maven! Og ellers som en anden forslår, så hold en lille pause 1 dags tid! Vh stine

jamen så prøver jeg da med juice til

Anmeld

5. februar 2012

Kay

pemiro skriver:

Her hos mig hjælper det at starte hver morgen med en lille portion yoghurt inden jeg indtager noget som helst andet. Det er som om det sætter maven igang hver morgen.. Hvis jeg ikke spiser det en morgen er det stensikkert at jeg får hård mave.. Ved ikke om det kunne hjælpe hos dig?

det kan godt være det ville hjælpe... men jeg kan ikke tåle youghurt... det har jeg aldrig kunnet der går et stykke tid og så kommer det op igen...

Anmeld

5. februar 2012

Kay

frk-stoltze skriver:

Dusider godt nok ikke sveskejuice, men er det is kold så drik et glas om dagen. Normalt kan jeg heller ikk lide det, men iskoldt kan jeg godt tvinge det ned, og så tænker jeg heller komme af med noget end at have ondt. Husk en del motion/gå ture, det sætter gang i fordøjelsessystemet 

går med hunden et par gange om dagen og er på legepladsen med ungerne på jobbet

det med sveskejuice skriver jeg fordi jeg har prøvet det... og lige meget om det er is koldt eller hvad det er så kaster jeg op... så det går desvære ikke

men spisete 500 g blommer i går aftest og det har hjulpet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.