Den lykkelige skriver:
Læste lige en anden tråd om hvor monster hårdt det er med to børn.. hmmm bliver helt paranoid..
vi har planer om at få nummer to inden længe.. så er der 2,5-3 år mellem vores første og den nye.. men er det så mega hårdt i forhold til en??
Kom gerne med erfaringer.. hvad var godt, hvad var ekstra hård og hvordan med økonomien??
Det afhænger vel af forældre, det store barn og den nye baby... Her er der 2 år og 9 måneder mellem dem.
Jeg kan huske, at alle gjorde meget ud af at fortælle os, at det ville blive SÅ hårdt at få barn, da vi ventede nr. 1, og panikkede i stilhed et par gange. Da hun så kom, syntes jeg, at alle havde overdrevet ret meget. Og da nr. 2 så var på vej, hørte vi samme smøre - ofte fra de samme mennesker, som "advarede" os ved nr. 1. Der valgte jeg rimelig hurtigt at lukke ørerne og vente på, at jeg kunne danne mig mine egne erfaringer.
Og MIN erfaring blev, at ja, det er hårdt at få nr. 2 - men ikke hårdere end at få nr. 1. Og det er forskellige ting, der føles hårde. For mig var det hårde ved nr.1, at skulle vende sig til at være mor og være begrænset i den personlige frihed og "lære" at håndtere en baby, og ved nr. 2 var det logistikken i at have 2, der skulle aktiveres, klædes på, fodres osv.
Mht. økonomi mærkede vi ikke meget til nr. 2 det første halve år, hvor jeg ammede. Vores store var blefri inden nr. 2 kom, så vi brugte ikke flere penge på bleer og klude etc., og langt de fleste babyting havde vi klar på loftet. Egentlig synes jeg først vi mærkede ham i budgettet, da han startede i DP, hvor vi øgede udgiften med 1000 kr/md.
Jeg er klar på nr. 3, og det er kun økonomi (job) og pladsspørgsmål, der holder os tilbage, så jeg er ikke skræmt