Er det så meget hårdere med 2 end en? (2,5 - 3 år imellem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Kb

Ja det er MEGET hårdt. Der er præcis 2 år mellem mine to... Puha det første år var sejt. Det er stadig hårdt, nu er de 3 og 5, men slet ikke som det har været, de har super meget glæde af hinanden.
Farvel til nattesøvn, kærestetid og tid til sig selv med nr. 1, dobbelt op med nr. 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

132319

Ja MEGET!!!

Men alt er relativt, der er jo ingen børn der er ens.

Jeg havde en nem baby første gang der sov og spiste godt men til gengæld var han langsom motorisk -Nemt fordi han var fantastisk god til at lege selv. Til gengæld har han været sindsyg langsom om at blive selvstændig og det gjorde det ikke bedre at han fik en lillesøster i en alder af 2 år og 9 måneder.

Nummer 2 er en hel anden historie!  De første 3 måneder var hun nem nok og sov 21 timer i døgnet. Derefter gik der en lille djævel i hende og hun kan/kunne IKKE ligge eller lege selv, hun vil altid hænge på en arm og er SÅ opmærksomhedskrævende.

Så ja, her har det været sindsygt hårdt, især fordi jeg er alene med dem. Havde nummer 2 været som nummer 1, havde det sikkert været nemt nok.

Kunne jeg have fået præcis de samme to børn, havde jeg ventet et år mere med at få nummer to.

Anmeld

2. februar 2012

Den lykkelige

4xGreve skriver:

Hehe håber ikke det bliver så slemt, vi er gravid i uge 37+6 med nr 2 og der kommer til at være 3 år og 9månederstid imellem dem... Men skal med glæde fortælle dig det når jeg ved det... Og hvad ang. Økonomie. Så kommer det jo meget an på hvad i har og hvad i skal ud og anskaffe jer, også er der selvfølige udgifter til bleer sutter mm. 

Ja det glemte jeg helt at skrive.. Men vi har jo alt mulig udstyr fra vores første.. så det er vel bleer, sutter, mme og mad osv det vil koste ekstra..
Ok jamen så vil jeg glæde mig til at følge dig og mange gange held og lykke med den kommende fødsel..

Anmeld

2. februar 2012

Den lykkelige

132319 skriver:

Ja MEGET!!!

Men alt er relativt, der er jo ingen børn der er ens.

Jeg havde en nem baby første gang der sov og spiste godt men til gengæld var han langsom motorisk -Nemt fordi han var fantastisk god til at lege selv. Til gengæld har han været sindsyg langsom om at blive selvstændig og det gjorde det ikke bedre at han fik en lillesøster i en alder af 2 år og 9 måneder.

Nummer 2 er en hel anden historie!  De første 3 måneder var hun nem nok og sov 21 timer i døgnet. Derefter gik der en lille djævel i hende og hun kan/kunne IKKE ligge eller lege selv, hun vil altid hænge på en arm og er SÅ opmærksomhedskrævende.

Så ja, her har det været sindsygt hårdt, især fordi jeg er alene med dem. Havde nummer 2 været som nummer 1, havde det sikkert været nemt nok.

Kunne jeg have fået præcis de samme to børn, havde jeg ventet et år mere med at få nummer to.

Ok mange tak for svar.. Lyder også hårdt når du er alene..
her er din nr. to nok som vores lille pige er.. hun er kun knapt et år nu.. men helt ærlig så tænker jeg at det kun kan blive bedre  

Anmeld

2. februar 2012

Den lykkelige

Kb skriver:

Ja det er MEGET hårdt. Der er præcis 2 år mellem mine to... Puha det første år var sejt. Det er stadig hårdt, nu er de 3 og 5, men slet ikke som det har været, de har super meget glæde af hinanden.
Farvel til nattesøvn, kærestetid og tid til sig selv med nr. 1, dobbelt op med nr. 2

Hmm ok.. mister helt lysten  

Anmeld

2. februar 2012

Kb

Hmm ok.. mister helt lysten  

ja det lyder måske alt sammen ret negativt, men som du selv ved er det den største og bedste oplevelse i livet at få et barn - med alt hvad da der til hører. Det er ligeså stort anden gang og ELSKER at de er så glade for hinanden. Det er alt arbejdet værd, men det er HÅRDT, det vil jeg ikke ligge skjul på

Kast du dig bare ud i det... Det går jo nok...

Anmeld

2. februar 2012

4xGreve

Den lykkelige skriver:

Ja det glemte jeg helt at skrive.. Men vi har jo alt mulig udstyr fra vores første.. så det er vel bleer, sutter, mme og mad osv det vil koste ekstra..
Ok jamen så vil jeg glæde mig til at følge dig og mange gange held og lykke med den kommende fødsel..

Hehe mange tak men føler desværre den er meget langt væk og ikke tegn på det mindste øv øv... 

Men tror ikke det er noget man som sådan kommer til at mærke helt vildt og da slet ikke når den bette begynder at spise det samme som jer andre men selvfølige kommer en ekstra plads i dag inst. Også dobbelt tøj sko mm.

Anmeld

2. februar 2012

132319

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak for svar.. Lyder også hårdt når du er alene..
her er din nr. to nok som vores lille pige er.. hun er kun knapt et år nu.. men helt ærlig så tænker jeg at det kun kan blive bedre  

Tja, min er 17 måneder og er stadig lidt af en "igle" der hele tiden hænger på mig 

Uha, ville råde jer til at vente til hun er mindst 3 år, nu hvor I kan.

Den der fantastiske alenetid med sit første barn får man bare ALDRIG igen og i alderen 2-4 år, sker der simpelthen bare så mange skønne ting med dem som man slet ikke har tiden til når man har en baby på armen. Uanset hvor meget man gerne vil.

Mht. at man har prøvet det hele før, som jeg så du skrev til en anden så havde jeg også lidt den holdning men sådan er det bare ikke. Jovist, bleskifte, amning og alt det der gik strygende men den konstant dårlige samvittighed overfor nummer 1, stressede morgener osv. dem havde man altså ikke lige første gang.

Anmeld

2. februar 2012

BellaT

Ja, det er da hårdere med 2 børn. Ihvertfald med den aldersforskel du skriver.

Vil tro det er nemmere, jo større aldersforskel der er.

Men har kun erfaring med 2 år og 10 måneders mellemrum. Og det letter nu hvor den mindste også begynder at blive mere og mere selvhjulpen i en alder af 1½ år. Så tror på det hele bliver nemmere med tiden. Men aner det ikke. For så kommer der dobbelt op af legekammerater og fritidsaktiviteter og fester osv. 

Men hva', det går jo altsammen alligevel!

Der er jo også dobbelt op af kærlighed og glæde.

Anmeld

2. februar 2012

Malthes mor

Mellem mine drenge er der 3,1 år. Selvfølgelig er det hårdt, men det er det værd.

Men hvor hårdt det er, kommer helt klart an på hvilken situation du står i. Om morgen, hvor to skal i tøjet plus dig selv. Morgenmad inden afgang og så ellers bare afsted i dp og bh. Jeps det er hårdt. Ligeledes er det hårdt at komme hjem kl 16 - lave mad, samtidig med to børn der skændes over et stykke legetøj. Jeps også hårdt.

Men er der tid og weekend eller ferie, så er det super lækkert og fedt med to børn.

Vi har en logistik herhjemme, som går ud på, at der bliver lavet mad til 2 dage af gangen, købt stort ind om torsdagen, rengøring foregår når der er tid og mulighed for det, vaskemaskinen kører en hel del om aftenen osv. Planlægning!!!!

Så det kan jeg ikke svare mere klart på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.