Er det så meget hårdere med 2 end en? (2,5 - 3 år imellem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Livsmor

Der er da helt klart noget mere arbejde med to end med en. Men jeg ville ikke undvære det alligevel. Idag er pigerne 1 1/2 år og 3,8 år, de har stor glæde af hinanden, men er også i totterne af hinanden. Hvis den ene er hos mor, vil den anden også og i den dur........ Tager hatten af, for dem der får 3 og flere. Vi holder os til de 2 tøser.

Mht. økonomi, så har det i vores tilfælde ikke kostet meget mere, da den store var ude af barnevognen, nr. 2 er også en pige og er også sommer barn. Så det er først når den lille skal passes, at det kan mærkes på økonomien, efter min mening, der er dog søskenderabat(50% på den billigste). Men i Aarhus er det kr. 4500 for 1 i vuggestue og 1 i børnehave.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Fam. Madsen

Nej!!!

Jeg synes ikke det er så hårdt og have to børn. her er der 3år og 1 mdr. mellem mine drenge. 

jeg nyder tiden med dem begge og ja til tider i starten følte jeg at jeg svigtet min store dreng, fordi jeg brugte så meget tid på lillebror. men så begynde jeg og tage den store med ind og hjælpe med lillebror og nu leger jeg med dem begge på samme tid. så nu har jeg det ikke sådan længer.

jo man skal vænde sig til og have to børn men når man har gjort det synes jeg ikke det er hårdt. 

ikke at der aldrig er problemer når man har to børn jo det er der.

økonmien ja det kommer helt af dig selv man får jo økonmien til det for det skal der jo være

Anmeld

2. februar 2012

Den lykkelige

4xGreve skriver:

Hehe mange tak men føler desværre den er meget langt væk og ikke tegn på det mindste øv øv... 

Men tror ikke det er noget man som sådan kommer til at mærke helt vildt og da slet ikke når den bette begynder at spise det samme som jer andre men selvfølige kommer en ekstra plads i dag inst. Også dobbelt tøj sko mm.

Det kommer nok lige pludselig  jeg havde også opgivet alt håb med min datter.. men plask så gik vandet da jeg allermindst ventede det

Anmeld

2. februar 2012

Sofia24

Kigger lige med da vi venter nr 2 til juli...

Der bliver lige under 2 år imellem dem

Anmeld

2. februar 2012

Malthes mor

Malthes mor skriver:

Mellem mine drenge er der 3,1 år. Selvfølgelig er det hårdt, men det er det værd.

Men hvor hårdt det er, kommer helt klart an på hvilken situation du står i. Om morgen, hvor to skal i tøjet plus dig selv. Morgenmad inden afgang og så ellers bare afsted i dp og bh. Jeps det er hårdt. Ligeledes er det hårdt at komme hjem kl 16 - lave mad, samtidig med to børn der skændes over et stykke legetøj. Jeps også hårdt.

Men er der tid og weekend eller ferie, så er det super lækkert og fedt med to børn.

Vi har en logistik herhjemme, som går ud på, at der bliver lavet mad til 2 dage af gangen, købt stort ind om torsdagen, rengøring foregår når der er tid og mulighed for det, vaskemaskinen kører en hel del om aftenen osv. Planlægning!!!!

Så det kan jeg ikke svare mere klart på

Og her er kærestetid ikke droppet fordi vi nu har fået børn. Nej tværtimod Begge bedsteforældrepar er fantastiske til at tage drengene, når mor og far skal nyde hinanden. I december var vi i London - uden børn, ellers er det biografen, en tur ud at spise, teater, cafe besøg ...Vi huske hinanden 

Så det er også vigtigt, selvom man har børn, for ellers holder forholdet ikke.

Anmeld

2. februar 2012

sbs78

Den lykkelige skriver:

Læste lige en anden tråd om hvor monster hårdt det er med to børn.. hmmm bliver helt paranoid..   vi har planer om at få nummer to inden længe.. så er der 2,5-3 år mellem vores første og den nye.. men er det så mega hårdt i forhold til en??
Kom gerne med erfaringer.. hvad var godt, hvad var ekstra hård og hvordan med økonomien??

Nej det er det ikke. Vi har 3 skønne piger i alderen 8 - 4 - 1½ Jo nogle dage er det da hårdet, men jeg nyder mine 3 piger og har aldrig klaget over at det har været hårdt  Tror meget an på hvordan man selv er.

Anmeld

2. februar 2012

Maise86

For at være helt ærliG så JA! Det er helt sindsygt meget mere hårdt end kun at have et barn! 

Men kærligheden overskygger alt! Hvis jeg kunne vælge at gøre tingene om ville jeg gøre det hele en gang til 

Anmeld

2. februar 2012

Maja_4000

Har jo selv kun en

Men der er 3½ år mellem mig og min lillebror .. Min mor var nødt til at sige sit job op og gå hjemme , da vi begge var ørebørn og KONSTANT syge .. Så det var vidst ret hårdt (;

Men det er jo meget forskelligt .. Nogle børn ér jo bare nemme

Anmeld

2. februar 2012

Gaia

Ih trænger til at høre at det ikke er så helt vild hårdt. Bliver jo helt  Skræmt. Vi skal have nr. To her til april, så der bliver to år imellem vores. Håber så meget vi ikke får mega chok og alt bliver kaos..så kom med det positive.... I need it 

Anmeld

2. februar 2012

smokin

LISBETH:-) skriver:

JA! Meget kort!

Der er 2 år og 10 mdr mellem mine piger og jeg synes at rent psykisk var det rigtig hårdt og blive mor til 1, men rent fysisk er det hårdt og blive mor til 2. Og så er der den konstante dårlige samvittighed over for den største (især i starten til alle har vendet sig til at der er kommet et familie medlem mere)

1 barn tager rigtig meget af ens tid, og med nummer 2 følger der ikke mere tid med. Hvilket vil sige at den sparsomme tid man havde til sig selv ved nr. 1 bliver gevaldigt indsnævret med nr. 2

Jeg kender flere der hele tiden har ville have 3 børn, men har synes at 2 var så hårdt at de har opgivet tanken om 3.

Meeeeen der er jo også en masse skønne og dejlige ting ved 2 børn, alt kærligheden og de sjove øjeblikke bliver jo også ganget med 2!

Ej virkelig Lisbeth? det havde jeg faktisk ikke forestillet mig du ville sige. Jeg glæder mig sådan til at få nr.2 og er overhovedet ikke nervøs over at skulle dele opmærksomheden imellem dem. Jeg tror faktisk Malou vil have godt af det når baby kommer. For ellers drejer alt sig jo om hende.. Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.