Er det så meget hårdere med 2 end en? (2,5 - 3 år imellem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Malthes mor

Gaia skriver:

Ih trænger til at høre at det ikke er så helt vild hårdt. Bliver jo helt  Skræmt. Vi skal have nr. To her til april, så der bliver to år imellem vores. Håber så meget vi ikke får mega chok og alt bliver kaos..så kom med det positive.... I need it 

Når du ser dine lækre unger, efter en hel lang dag i bh, dp og på arbejde, så er der ikke noget bedre end at blive løbet i møde af de skønne unger. Eller når de fortæller dig, at de elsker deres mor og far, hyggetiden uden faren - og det går også den anden vej...uden mor, lege ude i haven...Jeg kan blive ved. Elsker mine unger. Så al den snak om manglende nattesøvn og syge børn...Det kommer du over, og nyder dem..uanset alder Og jo ældre de bliver jo bedre bliver de også til at lege sammen. Her tøffer lillebror på 2, efter sin bror på 5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Gaia

Malthes mor skriver:

Når du ser dine lækre unger, efter en hel lang dag i bh, dp og på arbejde, så er der ikke noget bedre end at blive løbet i møde af de skønne unger. Eller når de fortæller dig, at de elsker deres mor og far, hyggetiden uden faren - og det går også den anden vej...uden mor, lege ude i haven...Jeg kan blive ved. Elsker mine unger. Så al den snak om manglende nattesøvn og syge børn...Det kommer du over, og nyder dem..uanset alder Og jo ældre de bliver jo bedre bliver de også til at lege sammen. Her tøffer lillebror på 2, efter sin bror på 5

Dejligt at høre, at det ikke er en umulig opgave  Lige det man trænger til at høre som halv panikken 2. Gangs mor . Håber dog der bliver mere tid, nu hvor jeg også er hjemmegående. Det hjælper forhåbentligt ihvert fald det der er meningen

Anmeld

3. februar 2012

4xGreve

Den lykkelige skriver:

Det kommer nok lige pludselig  jeg havde også opgivet alt håb med min datter.. men plask så gik vandet da jeg allermindst ventede det

Hehe ja det er jo det men føler mig nu ret sikker på jeg nok skal nå terminen om 14 dage hehe

Anmeld

3. februar 2012

Henriette Aaby

Jeg blev mor til nr 2 for 7 uger og 5 dage siden. Da var vores ældste 2 år og 11 mrd. Og jeg ville ønske at vi havde ventet til den ældste var et ½ til et år ældre, for hun forstår simpelhen ikke det at skulle vente til det bliver hendes tur. Hun er stadig i den alder hvor hendes behov skal opfyldes lige nu og her. Hun har ingen tidsfornemmelse, så det at vente 5 min er bare svært.

Så ja jeg synes det er rigtig svært at få barn nr 2. Jeg glæder mig til de får noget ud af hinanden om et par år. Men lige nu skal der arbejdes hårdt

Anmeld

3. februar 2012

AnastasiaogLiamsMor

Hejsa

Jamen har også fået nr. to efter 2,4 år og synes det er sejt

Der er ikke meget tid til sig selv, eller parforhold! -Men når det er sagt så er det også pragfuldt med to!!!

Jeg vil dog af erfaring vente til man ikke har to blebørn, altså så der er 3 år imellem -men man ved jo ikke altid hvor hurtigt lillebror eller søster melder sin ankomst

Anmeld

3. februar 2012

LISBETH:-)

Zette skriver:

Ej virkelig Lisbeth? det havde jeg faktisk ikke forestillet mig du ville sige. Jeg glæder mig sådan til at få nr.2 og er overhovedet ikke nervøs over at skulle dele opmærksomheden imellem dem. Jeg tror faktisk Malou vil have godt af det når baby kommer. For ellers drejer alt sig jo om hende.. Knus

Ha ha ha hvorfor tror du ikke jeg ville sige det. Det er da en realitet at 2 børn er dobbelt så hårdt.

Det hjælper da helt sikkert hvis man har en masse bedsteforældre der kan tage over, men det har vi altså ikke!

Som jeg også skrev tilsidst så er der jo også en masse postive ting ved mere end 1 barn. Og det er vel også kun mens de er små at det er ex. hårdt. Regner med at det bliver nemmere med tiden.

Vi vil også gerne have nr. 3 så jeg er ikke blevet skræmt af det.

Men spørgsmålet lød om det var meget hårdere med 2 børn frem for 1 og JA det er det!!!

Jeg var ikke klar over du er gravid! Tillykke med det!

Anmeld

3. februar 2012

annec

Gaia skriver:

Ih trænger til at høre at det ikke er så helt vild hårdt. Bliver jo helt  Skræmt. Vi skal have nr. To her til april, så der bliver to år imellem vores. Håber så meget vi ikke får mega chok og alt bliver kaos..så kom med det positive.... I need it 

Skal du da ikke vil også helt klart have 2, måske 3. Og der kan intet skramme mig væk  

Hvis i virkelig ønsker en mere, kommer i da helt 100% til at klare det. Gå efter Din Mavefornemmelse i stedet 

Anmeld

3. februar 2012

Camulla

Den lykkelige skriver:

Læste lige en anden tråd om hvor monster hårdt det er med to børn.. hmmm bliver helt paranoid..   vi har planer om at få nummer to inden længe.. så er der 2,5-3 år mellem vores første og den nye.. men er det så mega hårdt i forhold til en??
Kom gerne med erfaringer.. hvad var godt, hvad var ekstra hård og hvordan med økonomien??

Jeg har lige fået nr. 2 dreng for 3 uger siden nu på søndag, så dvs. der er 3 år og 4 1/2 måned imellem mine drenge. 

Ja, det er en smule hårdere, men ikke noget alarmerende. Men måske det kommer....?

Det jeg synes er hårdest er når jeg henter den store i børnehave og den lille er utilfreds... Der kan jeg få lidt sved på panden. Ellers synes jeg det er hårdt, at man ikke kan bruge den samme tid på den store som man plejede før, det får jeg dårlig samvittighed over 

Og den anden dag græd jeg helt vildt, fordi jeg sådan savnede min store dreng. Jeg er jo stadig sammen med ham, men det er bare ikke det samme mere. Han plejer at komme ind til os og putte i løbet af natten og det har altid været min dyne han har puttet sig under og mig han har puttet sig ind til og pysset, men nu er det far han putter med, fordi jeg oftest ligger med lillebror.

Men nej, indtil videre synes jeg ikke det er helt vildt meget hårdere. Lidt er det selvfølgelig, men det kræver bare mere planlægning, hvilket dog ikke betyder at det behøver at være hårdere

Spring ud det! Det er det hele værd... 

Anmeld

3. februar 2012

Lullaby

Da Yazmin var lille var det hårdt at have 2. For når Yazmin ikke havde sovet om natten var Izabella stadig så lille at man ikke bare kunne smide sig på sofaen og tage sig en lur når hun endelig sov, men nu er det megafedt og Izabella kan bare lave så meget. Yazmin er snart 4 og tager selv en mad hvis hun er sulten osv. Så nu er vi igang med den 3

Anmeld

3. februar 2012

smokin

LISBETH:-) skriver:

Ha ha ha hvorfor tror du ikke jeg ville sige det. Det er da en realitet at 2 børn er dobbelt så hårdt.

Det hjælper da helt sikkert hvis man har en masse bedsteforældre der kan tage over, men det har vi altså ikke!

Som jeg også skrev tilsidst så er der jo også en masse postive ting ved mere end 1 barn. Og det er vel også kun mens de er små at det er ex. hårdt. Regner med at det bliver nemmere med tiden.

Vi vil også gerne have nr. 3 så jeg er ikke blevet skræmt af det.

Men spørgsmålet lød om det var meget hårdere med 2 børn frem for 1 og JA det er det!!!

Jeg var ikke klar over du er gravid! Tillykke med det!

Det var jeg heller ikke klar over haha 

Jeg er altså ikke gravid.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.