at åbne en dåse tun kan skade baby!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

AnnaK89

Jeg synes der er rigtig meget der er kørt helt ud i en spids.
Selv sundhedsstyrelsen er blever rakket ned, med alle de ting de siger man ikke må.

Alt det med alkohol - altså nu er det noget med en læge har sagt, at det ikke er videnskabeligt bevist at det skader.
Og at det ikke skader at nyde et glas vin ind i mellem og at det faktisk kan være sundt.

Min JM sagde endda, at nu skulle jeg huske at man jo anbefaler nu at man helst ikke må drikke SÅ MEGET alkohol, så der er åbenbart flere der mener at Sundhedsstyrelsen overdriver.

Men jeg ved ikke helt hvad man skal sige? Og ved da snart ikke hvilket ben man skal stå på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Kay

twinboys skriver:

Hi hi godmorgen smukke

godmorgen... men altid godt med en god diskution om hvad vi gravide må  og ikke må... hihihi...

Anmeld

24. januar 2012

M (:

Drømme skriver:

Det lyder da godt nok underligt, men mon ikke det bare er noget hysterisk noget ?

Jeg har godt nok spist meget tun på dåse, og ærligt talt er det en af de eneste normale sandwich jeg kan lide..

Håber nogen kan se genudsendelsen eller kan finde ud af om det passer (- vi har endnu ikke fået nogen kanaler efter vi er flyttet, så jeg har lidt svært ved at se det :b )

Man kan gratis se genudsendelser af Go'morgen Danmark på tv2's hjemmeside.. 

Anmeld

24. januar 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Jeg synes der er rigtig meget der er kørt helt ud i en spids.
Selv sundhedsstyrelsen er blever rakket ned, med alle de ting de siger man ikke må.

Alt det med alkohol - altså nu er det noget med en læge har sagt, at det ikke er videnskabeligt bevist at det skader.
Og at det ikke skader at nyde et glas vin ind i mellem og at det faktisk kan være sundt.

Min JM sagde endda, at nu skulle jeg huske at man jo anbefaler nu at man helst ikke må drikke SÅ MEGET alkohol, så der er åbenbart flere der mener at Sundhedsstyrelsen overdriver.

Men jeg ved ikke helt hvad man skal sige? Og ved da snart ikke hvilket ben man skal stå på?

og det er jo det der gør det endnu sværer... at læger ikke er enige...

ja min læge har fortalt mig at jerntabbeletter ikke er vigtige at spise medmindre jeg har jernmangel... så det behøvede jeg ikke spise... det gør jeg dog alligevel....

Anmeld

24. januar 2012

twinboys

Kay skriver:

godmorgen... men altid godt med en god diskution om hvad vi gravide må  og ikke må... hihihi...

nemlig... Jeg siger også at jeg stadig har ammehjerne selv om jeg ikke ammer mere... Men det er fordi jeg har ammet to på en gang...

Anmeld

24. januar 2012

AnnaK89

Kay skriver:

og det er jo det der gør det endnu sværer... at læger ikke er enige...

ja min læge har fortalt mig at jerntabbeletter ikke er vigtige at spise medmindre jeg har jernmangel... så det behøvede jeg ikke spise... det gør jeg dog alligevel....

Ja det gør det virkelig svært, for hvad skal man tro på?

Jeg spiser nu også mine jernpiller, og det ville jeg også gøre selvom en læge havde sagt til mig at det ikke er vigtigt.

Synes efterhånden ikke det kan betale sig at være gravid - man må ko knap gå udenfor en dør

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Nu har det ikke lige noget med graviditet at gøre, men jeg læste forleden om en stor undersøgelse der viste, at der var en overdødelighed blandt kvinder/mennesker? der spiste en multivitamin om dagen - i forhold til den gruppe der ikke spiste dem

Anmeld

24. januar 2012

Ansemusen

Man må netop GERNE spise dåsetun!!!

Anmeld

24. januar 2012

pvejsen

Kay skriver:

lå og vågnede i morges... til godmorgen danmark... og vågnede lidt mere op da der kom noget på om graviditet...

det handlede om de ting man skal passe på... selvfølgelig taget udgangspunkt i de nye ting de har fundet ud af med alcohol... som jo er spændende nok...

men så sidder der 3 kvinder, og snakker med værten om alle de ting man skal passe på med... og de fortæller de har undersøgt og gjort ved... og læst alt hvad de kunne finde på nettet...

og den ene siger at man skal undgå at åbne en dåse tun!? hvad kan det skade??

der kommer også noget ind med ryning og parabener og neglelak...

at man skylder sit barn at holde sig fra alle de ting man kan...

jeg tænker bare kan det ikke også blive for hysterisk!?!?!? der står så meget LORT! på nettet... udukomenterede ting folk skriver fordi de kan... hvad sker der med kildekritikken!?

jeg har personligt læst folderen fra sundhedsstyrelsen og går du fra den når jeg gør mine valg...

glæder mig til at se genudsendelsen om lidt... for jeg kan ikke få det til at passe... jeg må ha hørt forkert.... eller??

er sikker på, det var ment ironisk

Anmeld

24. januar 2012

Kløver

Alt med måde, men ja kan hurtigt blive for hysterisk. Man må godt spise tun fra dåse da det er fra unge fisk, men ellers kan man jo blive ved, hvad så når barnet er kommet til verden, jeg kan jo ikke undgå at gå forbi med min søn hvis nogen ryger udenfor, du kan ikke spise noget efterhånden uden der er e numre i, der diskuteres om økologisk overhovedet er bedre, der er bilos, dk man kan jo ikke pakke sig selv ind i en bobbel, og dk heller ungerne. Man kan gøre meget, undgå at farve hår hver uge, spise så godt som det er muligt osv, men ja for mig handler det også om man skal kunne være til, specielt nu her 2 gang, jeg har lidt meget af kvalme og madlede og spiste hvad jeg kunne når jeg kunne, og så var det altså vigtigere for mig at få noget ned, frem for at det kun var sundt og Jeg blev dårlig af ikke at få noget.
Jeg har hørt så meget man ikke må spise men som jeg altså spiser alligevel, både lakrids og spegepølse, drikker også cola og har også spist brie og mugost bare igen alt med måde og ikke for store mængder af gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.