at åbne en dåse tun kan skade baby!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Drømme

Det lyder da godt nok underligt, men mon ikke det bare er noget hysterisk noget ?

Jeg har godt nok spist meget tun på dåse, og ærligt talt er det en af de eneste normale sandwich jeg kan lide..

Håber nogen kan se genudsendelsen eller kan finde ud af om det passer (- vi har endnu ikke fået nogen kanaler efter vi er flyttet, så jeg har lidt svært ved at se det :b )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Vinker

Man blir jo helt forvirret over alle de ting man efterhånden ikke bør gøre når man er gravid. Det er en jungle....

Jeg har det sådan at jeg da helst vil skåne mit lille ufødte barn så godt jeg kan og derfor rette mig efter det de siger. Hvorfor tage chancer? Man ved jo ikke bedre og kan man tilgive sig selv hvis man feks selv er skyld i abort eller at ens barn får en eller anden sygdom pga man ikke har passet på..... Man blir jo helt bange for de forskellige forbud......

Men omvendt har jeg det også sådan at man altså også ska leve og passe sit arbejde mens man er gravid. Jeg står i en tøj butik og jeg kan ikke bare komme på arbejde uden diverse ting i håret eller uden make up..... Jeg har så været ude og købe nyt make up. Har købt produkter fra Nilens jord og Origins som skulle være uden parabener og parfume, men hører så fra en bekendt at det har vist sig at der alligevel forekommet parabener i Nilens jords produkter.... man blir jo snydt gang på gang..... og ja det er sikkert heller ikke godt at bruge make up selvom man købe de skånsomme produkter....

Jeg bruger ikke parfume - kun lidt på tøjet ved særlige lejligheder. Bruger roll on uden parfume. Har lige givet alle mine duftende lækre cremer væk som jeg fik i julegave - det var en der blev glad der

Jeg synes tanken om at man ikke må farve hår er slem  Jeg er lige nu helt mørkhåret (tæt på sort) og min egen farve ligger langt derfra så hallelujah for en udgroning jeg vil få mig  Under sidste graviditet fik jeg striber i 1 eller 2 gange. Det var striber der blev lagt i håret uden at rører hovedbunden og derfor kom det ikke i direkte kontakt med min hud..... men det er vel heller ikke okay???

Jeg vil så gerne være en "engel" men hvordan spiser man lige sundt og varieret når man har så voldsom kvalme at det er svært at få noget ned, og det man så endelig har lyst til er alt muligt usundt?

Nej det er ikke en sygdom at være gravid, men det kan til tider føles sådan......

Anmeld

24. januar 2012

Vinker

Drømme skriver:

Det lyder da godt nok underligt, men mon ikke det bare er noget hysterisk noget ?

Jeg har godt nok spist meget tun på dåse, og ærligt talt er det en af de eneste normale sandwich jeg kan lide..

Håber nogen kan se genudsendelsen eller kan finde ud af om det passer (- vi har endnu ikke fået nogen kanaler efter vi er flyttet, så jeg har lidt svært ved at se det :b )

så lige genudsendelsen. Det hun siger (hende der har skrevet bogen "hvor lagde jeg babyen?") er, at; man må heller ikke åbne en dåse med tun - eller hvordan er det nu det er? og det blir ikke kommenteret. Faktisk siger værten ikke så meget om hvad man må og ikke må. Det er mere de 3 damer i panelet der kommer med de der ting de mener man ikke må...... Der er mest fokus på det der med alkohol!

Anmeld

24. januar 2012

grøn · ært

Man kan se klippet her:  http://go.tv2.dk/morgentv/

Hende der siger at man ikke må åbne en dåse tun, får det sagt som om hun ikke rigtig lige kan huske, hvordan det er. Så fred være med det / -og hende(s udtalelse).

Men helt ærlig, så synes jeg godt nok det er strenge og total hysterisk, alle de regler man som gravid SKAL følge, ellers bliver man set ned på. Jeg har drukket et glas rødvin til jul, et halvt glas rødvin og et glas champagne til nytår - og min baby sparker lystigt hver eneste dag og mange gange om dagen. Jeg har spist masser af tun de første måneder af min graviditet, jeg bruger make-up, neglelak, spiser alverdens oste og snoller når jeg har lyst. Jeg GIDER simpelthen ikke pakke hverken mig selv eller min lille fister ind i vat og osteklokker!! Så er 9 mdr.'s graviditet fanme lang tid! Og det har sgu aldrig været en sygdom at være gravid! SELVFØLGELIG skal man passe på sig selv og tænke sig ekstra om, men der er altså grænser - for mit vedkommende!

Fred være med dem der pakker sig selv og baby ind og hverken bruger make-up eller går en tur i byen pga. bilos. Men det gider jeg simpelthen ikke! Jeg kan heller ikke beskytte mit barn 100% mod bilos, passiv rygning, giftige snegle og høje klatretræer, når det er født.

Jeg vil have lov at æde mine farvede vingummier og mugne oste og jeg vil have lov til at gøre mig fin med make-up og gå tur udenfor langs vejkanten - uden nogen skal se ned på mig eller dømme mig som et dårligt menneske, der ikke elsker mit barn nok!

Anmeld

24. januar 2012

gonefishing

Kay skriver:

lå og vågnede i morges... til godmorgen danmark... og vågnede lidt mere op da der kom noget på om graviditet...

det handlede om de ting man skal passe på... selvfølgelig taget udgangspunkt i de nye ting de har fundet ud af med alcohol... som jo er spændende nok...

men så sidder der 3 kvinder, og snakker med værten om alle de ting man skal passe på med... og de fortæller de har undersøgt og gjort ved... og læst alt hvad de kunne finde på nettet...

og den ene siger at man skal undgå at åbne en dåse tun!? hvad kan det skade??

der kommer også noget ind med ryning og parabener og neglelak...

at man skylder sit barn at holde sig fra alle de ting man kan...

jeg tænker bare kan det ikke også blive for hysterisk!?!?!? der står så meget LORT! på nettet... udukomenterede ting folk skriver fordi de kan... hvad sker der med kildekritikken!?

jeg har personligt læst folderen fra sundhedsstyrelsen og går du fra den når jeg gør mine valg...

glæder mig til at se genudsendelsen om lidt... for jeg kan ikke få det til at passe... jeg må ha hørt forkert.... eller??

ja det er vildt at vi har overlevet i en tid hvor man ikke vidste alle disse ting!

Anmeld

24. januar 2012

D-Micka

Der er så meget man ''IKKE'' må når man er gravid

Min joredemoder sagde til mig i sidste graviditet at jeg måtte spise alt, og tun, markral, og torskerogn ville være helt super

Personligt mener jeg at man hurtigt kan blive lidt for hys

Anmeld

24. januar 2012

Drømme

Vinker skriver:

så lige genudsendelsen. Det hun siger (hende der har skrevet bogen "hvor lagde jeg babyen?") er, at; man må heller ikke åbne en dåse med tun - eller hvordan er det nu det er? og det blir ikke kommenteret. Faktisk siger værten ikke så meget om hvad man må og ikke må. Det er mere de 3 damer i panelet der kommer med de der ting de mener man ikke må...... Der er mest fokus på det der med alkohol!

Tak

Tja, jeg ved ikke rigtig hvor seriøst jeg vil tage det så..

Men tak for du skrev

Anmeld

24. januar 2012

l.kjoeller

Kay skriver:

lå og vågnede i morges... til godmorgen danmark... og vågnede lidt mere op da der kom noget på om graviditet...

det handlede om de ting man skal passe på... selvfølgelig taget udgangspunkt i de nye ting de har fundet ud af med alcohol... som jo er spændende nok...

men så sidder der 3 kvinder, og snakker med værten om alle de ting man skal passe på med... og de fortæller de har undersøgt og gjort ved... og læst alt hvad de kunne finde på nettet...

og den ene siger at man skal undgå at åbne en dåse tun!? hvad kan det skade??

der kommer også noget ind med ryning og parabener og neglelak...

at man skylder sit barn at holde sig fra alle de ting man kan...

jeg tænker bare kan det ikke også blive for hysterisk!?!?!? der står så meget LORT! på nettet... udukomenterede ting folk skriver fordi de kan... hvad sker der med kildekritikken!?

jeg har personligt læst folderen fra sundhedsstyrelsen og går du fra den når jeg gør mine valg...

glæder mig til at se genudsendelsen om lidt... for jeg kan ikke få det til at passe... jeg må ha hørt forkert.... eller??

altså tun på dåse er ikke engang skadeligt i større mængder da det er lavet af mindre fisk end tun steaks så at åbne dåsen skulle være skadeligt kan jeg kun give dig ret i er hysterisk

Anmeld

24. januar 2012

LilleLene

Kay skriver:

jamen handlingen at åbne den....

det var en overdrivelse

fx ligesom du knap må snuse til en ølkapsel

Anmeld

24. januar 2012

JH12

Jeg synes der bliver mere og mere hysterik omkring graviditet..

Det bliver født mindre børn nu end der nogensinde er gjord, hvad med 1900+ der vidste de da ikke alt det man gør idag, og der er godt nok mange fra den generation, mange fler end slutningen af 1900-2000..

Man skal huske graviditet ikke er en sygdom.. Og selvom man er gravid skal hele en tilværelse da ikke laves om, man skal sku huske og leve livet.. Så længe man tænker sig lidt om, og passer på sig selv ligesom man ellers ville gøre, mon ikke baby kommer sund og rask til verden så? 

Personligt holder jeg mig væk fra alkohol og rygning (der er sku heller ikke sundt selvom man ikke er gravid) .. også holder jeg mig fra hårfarving hvilket heller ikke er sundt for ikke-gravide..

Jeg elsker at være gravid, og jeg gør og spiser lige hvad jeg har lyst til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.