at åbne en dåse tun kan skade baby!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.219 visninger
56 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2012

Kay

lå og vågnede i morges... til godmorgen danmark... og vågnede lidt mere op da der kom noget på om graviditet...

det handlede om de ting man skal passe på... selvfølgelig taget udgangspunkt i de nye ting de har fundet ud af med alcohol... som jo er spændende nok...

men så sidder der 3 kvinder, og snakker med værten om alle de ting man skal passe på med... og de fortæller de har undersøgt og gjort ved... og læst alt hvad de kunne finde på nettet...

og den ene siger at man skal undgå at åbne en dåse tun!? hvad kan det skade??

der kommer også noget ind med ryning og parabener og neglelak...

at man skylder sit barn at holde sig fra alle de ting man kan...

jeg tænker bare kan det ikke også blive for hysterisk!?!?!? der står så meget LORT! på nettet... udukomenterede ting folk skriver fordi de kan... hvad sker der med kildekritikken!?

jeg har personligt læst folderen fra sundhedsstyrelsen og går du fra den når jeg gør mine valg...

glæder mig til at se genudsendelsen om lidt... for jeg kan ikke få det til at passe... jeg må ha hørt forkert.... eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Masig

Kay skriver:

lå og vågnede i morges... til godmorgen danmark... og vågnede lidt mere op da der kom noget på om graviditet...

det handlede om de ting man skal passe på... selvfølgelig taget udgangspunkt i de nye ting de har fundet ud af med alcohol... som jo er spændende nok...

men så sidder der 3 kvinder, og snakker med værten om alle de ting man skal passe på med... og de fortæller de har undersøgt og gjort ved... og læst alt hvad de kunne finde på nettet...

og den ene siger at man skal undgå at åbne en dåse tun!? hvad kan det skade??

der kommer også noget ind med ryning og parabener og neglelak...

at man skylder sit barn at holde sig fra alle de ting man kan...

jeg tænker bare kan det ikke også blive for hysterisk!?!?!? der står så meget LORT! på nettet... udukomenterede ting folk skriver fordi de kan... hvad sker der med kildekritikken!?

jeg har personligt læst folderen fra sundhedsstyrelsen og går du fra den når jeg gør mine valg...

glæder mig til at se genudsendelsen om lidt... for jeg kan ikke få det til at passe... jeg må ha hørt forkert.... eller??

Øhhh åbne en dåse tun??? Mon ikke de har forvekslet det med at man ikke må spise for meget tung pga det er en rovfisk.. Men ja nogle gange kan man blive for hysterisk... Altså jeg farver ikke hår, bruger kun make up og parfume ved særlige lejligheder (bruger en alm anti deo til hverdag uden parfume og alkohol for ikke at lugte), holder mig selvfølgelig fra alkohol og for meget passiv rygning, men ellers bruger jeg altså bare min sunde fornuft synes jeg.. Synes der er mange der betragter graviditet som en sygdom istedet for en tilstand, hvor man bare skal tænke sig lidt om...

Anmeld

24. januar 2012

Guldimaven

Så vidt jeg ved, skader dåse tun ikke.. Men andre former for tun, tror jeg nok det er noget med der er for mange tungmetaller i.... 

Anmeld

24. januar 2012

maryjane

Ej ok, lyder jo sygt,.. Har heller ikke tal på hvor mange jeg åbnede under min graviditet og spiste! Uha!

Anmeld

24. januar 2012

Kay

Masig skriver:

Øhhh åbne en dåse tun??? Mon ikke de har forvekslet det med at man ikke må spise for meget tung pga det er en rovfisk.. Men ja nogle gange kan man blive for hysterisk... Altså jeg farver ikke hår, bruger kun make up og parfume ved særlige lejligheder (bruger en alm anti deo til hverdag uden parfume og alkohol for ikke at lugte), holder mig selvfølgelig fra alkohol og for meget passiv rygning, men ellers bruger jeg altså bare min sunde fornuft synes jeg.. Synes der er mange der betragter graviditet som en sygdom istedet for en tilstand, hvor man bare skal tænke sig lidt om...

lige mine ord...

Anmeld

24. januar 2012

Kay

Guldimaven skriver:

Så vidt jeg ved, skader dåse tun ikke.. Men andre former for tun, tror jeg nok det er noget med der er for mange tungmetaller i.... 

jamen handlingen at åbne den....

Anmeld

24. januar 2012

Guldimaven

Kay skriver:

jamen handlingen at åbne den....

Nå.. Nej det har jeg da aldrig hørt noget om.. 

Anmeld

24. januar 2012

Kay

maryjane skriver:

Ej ok, lyder jo sygt,.. Har heller ikke tal på hvor mange jeg åbnede under min graviditet og spiste! Uha!

jamen det er jo det...

Anmeld

24. januar 2012

Kay

Guldimaven skriver:

Nå.. Nej det har jeg da aldrig hørt noget om.. 

nej... og jeg kan ik nå at se genudsændelsen... skal ud af døren om lidt...

Anmeld

24. januar 2012

NNL

Synes også nemt det hele kan blive lidt for hysterisk... Holder mig selvfølgelig fra de ting, som er bevist skadelige, fx alkohol, rygning, hårfarve osv. Og jeg spiser da mine vitaminer og tænker over hvad jeg ellers putter i munden. Men jeg havde lige et flip med pitabrød med tun i en periode, hvor jeg da både åbnede dåsen og spiste med glæde. I min bog fra lægen står der at man bør undgå TUNBØF, ikke tun fra dåse.

Altså hvis man spiser forholdsvist sundt og varieret og ellers bruger sin fornuft, kan det da ikke gå helt galt.

Tænk på hvor "lidt" vores forældre vidste mens vi lå i maverne... Min mor røg under hendes graviditet og jeg har hverken astma, allergi eller noget. Ikke at jeg selv kunne finde på det. Men tror altså nok de små skal klare sig derinde selvom du åbner en dåse tun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.