Lidt af hvert omkring kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

Zelinasmor

Vinker skriver:

Synes du skulle skamme dig at sige sådan (...det er umiddelbart min første tanke efter at ha læst dit indlæg....) forstår ikke hvorfor du er gået med til at få et barn mere når nu du KUN ønsker dig en pige.... Jeg er helt målløs over den beslutning - stakkels lille baby-dreng du har i maven. Tænk at han er uønsket af sin egen mor

Enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

An&Jo

Jeg føler rigtig meget med dig, og jeg forstår dine tanker fuldt ud..

Da jeg ventede min søn ønskede jeg mig brændende en pige, fandt navne osv, og gjorde mig tanker om hvilket tøj jeg skulle købe, hvilken barnevogn hun skulle ligge i osv..
Da jeg så kom til MD skanning skal jeg skannes af en studerende, hun spørger mig om jeg vil vide kønnet, og det siger jeg ja til, hun siger så, det bliver en pige, og jeg blev overlykkelig og græd af glæde..
Der kommer så en ind, og skal kigge på billederne og siger at de ikke er taget godt nok, så hun skanner mig igen, hun spørger også om jeg vil vide kønnet, og siger at jeg lige har fået afvide det bliver en pige, hun siger så at det er hun bestemt ikke enig i, og da jeg så kigger på skærmen kan jeg se en tap, min glæde blev lige i det sekund afløst af skuffelse, vrede, frustration og et stort had til den første skanningsdame..
Hende der fortalte mig at det blev en dreng så med det samme skuffelsen, og da hun spurgte begyndte jeg bare at tude og forklarede hvordan en pige var mit største ønske, og at jeg synes det var bunduretfærdig at jeg skulle have en dreng..

Jeg er glad for at jeg havde tid til at vænne mig til tanken om at jeg fik en dreng, og jeg ville jo heller ikke undvære ham idag, men jeg blev virkelig ked af det dengang..

Nu er jeg gravid igen, og skal ærligt indrømme at jeg håber på en pige denne gang også, en dreng er også mere end velkommen, men vil igen skulle bruge tid på at vænne mig til tanken hvis det bliver en dreng igen..

Anmeld

22. januar 2012

FrkZier

som du selv skriver, så synes du at du for lort i hovedet hver gang du prøver at være ærlig og åben omkring det, det er selvfølgelig rigtig ærgeligt. men du skal også tænke på hvordan det er for os som udeforstående bare at læse dig sige du slet ikke vil have din dreng, det er en rigtig uheldig situation du er i. men jeg har personligt rigtig svært ved at forstå du overhovedet er gået med til at få det 3. barn til at starte med hvis du vidste du kun ville have en pige jeg har umådelig svært ved at sætte mig en i din situation fordi det ligger ret langt fra min egen hverdag, og jeg ville elske alle mine børn om jeg så fik 8 drenge.

jeg siger det ikke for at sende lort i hovedet på dig, men måske kan det hjælpe dig lidt til at forstå det ikke nødvendigvis fordi folk synes du er et dårligt menneske, men man/jeg bliver bare chokeret når man høre en mor sige hun direkte IKKE  vil have sit barn

Anmeld

22. januar 2012

nielsen80

Synes ærlig talt du skal forlange at få en henvisning til en psykolog, som kan hjælpe dig med dine tanker og føleser. Hvis du ligefrem gerne vil have et kejsersnit, fordi du ikke kan holde tanken om, at der ligger en dreng i din mave ud, så lyder det virkelig slemt.

Tror det er meget svært for de fleste af os at sætte os ind i den måde du har det på, du har tydeligvis brug for professionel hjælp! Og synes virkelig du skal gøre alt hvad du kan, for at få den tilbudt - for både din og dit ufødte barns skyld.

Anmeld

22. januar 2012

Dianaaa

k skriver:

som du selv skriver, så synes du at du for lort i hovedet hver gang du prøver at være ærlig og åben omkring det, det er selvfølgelig rigtig ærgeligt. men du skal også tænke på hvordan det er for os som udeforstående bare at læse dig sige du slet ikke vil have din dreng, det er en rigtig uheldig situation du er i. men jeg har personligt rigtig svært ved at forstå du overhovedet er gået med til at få det 3. barn til at starte med hvis du vidste du kun ville have en pige jeg har umådelig svært ved at sætte mig en i din situation fordi det ligger ret langt fra min egen hverdag, og jeg ville elske alle mine børn om jeg så fik 8 drenge.

jeg siger det ikke for at sende lort i hovedet på dig, men måske kan det hjælpe dig lidt til at forstå det ikke nødvendigvis fordi folk synes du er et dårligt menneske, men man/jeg bliver bare chokeret når man høre en mor sige hun direkte IKKE  vil have sit barn

-ingen børn fortjener at komme til verden uønsket, men jeg vil så håbe det bedste for familien afligevel, på trods af den forfædelige situation de/hun nu står i , pyha jeg fik helt ondt i maven

Anmeld

22. januar 2012

christina92

Anonym skriver:

Tænkte nok at tænk-på-de-barnløse-kortet ville blive trukket. Det er det blevet de 3 gange jeg fortalt om hvordan jeg har det. Jeg er ligeglad med de barnløse. Det er ikke deres liv jeg lever,men mit eget. Jeg prøver at find eud af hvordan jeg skaber det meste fundament i den familie JEG lever som MIN krop kan levere. Slet ingen med ideer til hvordan man forelsker sig i noget man ikke elsker eller kan det komme efter fødslen helt af sig selv?

Jeg har et familiemedlem som havde det på samme måde som dig. Og det er helt sikkert frygteligt, men som en anden siger snak med læge eller jordmoder om det. og så se om du ikke undervejs kan finde nogle gode ting ved det. bare en ny god ting hver uge eller måned. og Så tror jeg personlig (uden at vide det selvf) at når han først kommer ud giver det helt sig selv.

Håber du bliver lykkelig med dine 3 drenge med tiden

Anmeld

22. januar 2012

christina92

k skriver:

Anmeld

22. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Min mands største ønske var et barn mere inden han fyldte 30. Jeg valgte at gå med til det selvom vi har 2 i forvejen (sønner)

Til min mands store lykke (sikkert mest kulturbetinget) venter vi en dreng mere. Ønsker mig en datter. Hvordan finder man glæden frem ved en søn man ikke ønsker sig?

Jeg har ikke lyst til at være gravid. Ikke lyst til at få ham. Men vil selvfølgelig gøre hvad der er muligt for ikke at frastøde ham ved fødslen hvilket jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til 

Tanken om fødslen gør mig dårlig. Kan jeg få kejsersnit og hvor tidligt tror i de vil tage ham ud? Jeg har det virkelig dårligt med at der ligger en dreng indeni mig?

Vil starte med at sige jeg på ingen måde dømmer dig,. vi har selv været ufrivilligt barnløse (ikke længere), men jeg ville også have ønsket mig brændene at prøve at få mig en pige i din situation. for det er et andet forhold man udvikler med dem. mit syn blev ændret lidt da vi ikke kunne få børn på naturlig vis, men kan stadig sagtens forstå du har en tom følelse lige nu. man kan heller ikke forvente du tænker på dem der ikke får børn syns jeg, for det er ikke din situation. og derfor bliver dit ønske om en pige jo ikke mindre. tror når du vender dig til tanken, at du alligevel kommer til at glæde dig. håber humøret vender

Anmeld

22. januar 2012

JeNoVa

Anonym skriver:

Min mands største ønske var et barn mere inden han fyldte 30. Jeg valgte at gå med til det selvom vi har 2 i forvejen (sønner)

Til min mands store lykke (sikkert mest kulturbetinget) venter vi en dreng mere. Ønsker mig en datter. Hvordan finder man glæden frem ved en søn man ikke ønsker sig?

Jeg har ikke lyst til at være gravid. Ikke lyst til at få ham. Men vil selvfølgelig gøre hvad der er muligt for ikke at frastøde ham ved fødslen hvilket jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til 

Tanken om fødslen gør mig dårlig. Kan jeg få kejsersnit og hvor tidligt tror i de vil tage ham ud? Jeg har det virkelig dårligt med at der ligger en dreng indeni mig?

Hvis man allerede har to børn af samme køn, er det 70% chance for, at det tredje barn også bliver af det samme køn, hvis det vel og mærke er af de to samme forældre.

Da det nu bliver sådan, må du virkelig gøre dit bedste for at sluge kamelen og acceptere det, livet nu bringer dig. Barnet i din mave kan allerede mærke, at det er uønsket, og det fortjener det ikke.

Anmeld

22. januar 2012

l.kjoeller

Vinker skriver:

Synes du skulle skamme dig at sige sådan (...det er umiddelbart min første tanke efter at ha læst dit indlæg....) forstår ikke hvorfor du er gået med til at få et barn mere når nu du KUN ønsker dig en pige.... Jeg er helt målløs over den beslutning - stakkels lille baby-dreng du har i maven. Tænk at han er uønsket af sin egen mor

tror måske ikke hun kunne forberede sig på hvordan man ville reagere. ikke sikkert det fyldte så meget i starten, da de besluttede det i sin tid, men at ønsket om en pige fyldte mere end ts lige regnede med. men en trist situation helt sikkert. Både for mor og barn. er sikker på hun er ked af at have det sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.