Lidt af hvert omkring kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
36 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Anonym trådstarter

Min mands største ønske var et barn mere inden han fyldte 30. Jeg valgte at gå med til det selvom vi har 2 i forvejen (sønner)

Til min mands store lykke (sikkert mest kulturbetinget) venter vi en dreng mere. Ønsker mig en datter. Hvordan finder man glæden frem ved en søn man ikke ønsker sig?

Jeg har ikke lyst til at være gravid. Ikke lyst til at få ham. Men vil selvfølgelig gøre hvad der er muligt for ikke at frastøde ham ved fødslen hvilket jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til 

Tanken om fødslen gør mig dårlig. Kan jeg få kejsersnit og hvor tidligt tror i de vil tage ham ud? Jeg har det virkelig dårligt med at der ligger en dreng indeni mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Min mands største ønske var et barn mere inden han fyldte 30. Jeg valgte at gå med til det selvom vi har 2 i forvejen (sønner)

Til min mands store lykke (sikkert mest kulturbetinget) venter vi en dreng mere. Ønsker mig en datter. Hvordan finder man glæden frem ved en søn man ikke ønsker sig?

Jeg har ikke lyst til at være gravid. Ikke lyst til at få ham. Men vil selvfølgelig gøre hvad der er muligt for ikke at frastøde ham ved fødslen hvilket jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til 

Tanken om fødslen gør mig dårlig. Kan jeg få kejsersnit og hvor tidligt tror i de vil tage ham ud? Jeg har det virkelig dårligt med at der ligger en dreng indeni mig?

Det er da synd du tænker sådan synes jeg. Det er da dejligt at du i det hele taget kan få en mere tænk på dem som slet ingen børn kan få. Men selvfølgelig kan jeg godt se at du gerne vil prøve at have en pige, der er mange som rigtig gerne vil have en af hver, selv jeg, men hvis jeg skulle vente mig en dreng mere næste gang er han selvfølgelig velkommen  Vil ikke sige at en pige er mere ønsket, for når man bliver enige om at få et barn mere skal man ikke forvente det bliver en pige... Men tænk engang 3 drenge som kan lege med hinanden. Hvis i fik en pige havde hun jo ikke nogen legekamerat som de to drenge jo har ... ?

Anmeld

20. januar 2012

Julemusen

Må indrømme at jeg bliver lidt foraget.. Og nu kommer jeg nok til at lyde hård, men så skulle du jo ikke være gået med til et barn mere, hvis du ikke er klar på, at der var lige stor sandsynlighed for en dreng mere, som en pige. 

Jeg håbede på en pige da jeg blev gravide, men har fået en dreng, og vil aldrig bytte ham med 1000 piger. 

Du skal godt nok passe på, at du ikke frastøder dig dit barn.. Eftersom du ved kønnet er du for langt henne til abort, så du må ranke ryggen og prøve at blive glad for den lille inde i din mave. Mest for hans skyld! Han kan jo ikke gøre for at du heller ville have en pige..

Håber virkelig det hele kommer til at gå og du forelsker dig i din lille søn når han kommer til verdenen.. 

Anmeld

20. januar 2012

Rødhætte

Anonym skriver:

Det lyder ikke til at du har det godt! Synes du skal tage en snak med din læge eller jordmoder.. Det er vigtigt du får det snakket igennem! Men er også sikker på at du vil komme til at elske ham lige så højt som dine andre drnge lige så snart du får ham i armene!

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Tænkte nok at tænk-på-de-barnløse-kortet ville blive trukket. Det er det blevet de 3 gange jeg fortalt om hvordan jeg har det. Jeg er ligeglad med de barnløse. Det er ikke deres liv jeg lever,men mit eget. Jeg prøver at find eud af hvordan jeg skaber det meste fundament i den familie JEG lever som MIN krop kan levere. Slet ingen med ideer til hvordan man forelsker sig i noget man ikke elsker eller kan det komme efter fødslen helt af sig selv?

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Det lyder ikke til at du har det godt! Synes du skal tage en snak med din læge eller jordmoder.. Det er vigtigt du får det snakket igennem! Men er også sikker på at du vil komme til at elske ham lige så højt som dine andre drnge lige så snart du får ham i armene!

Jeg har allerede talt med læge og jordemoder. Min læge anbefalede spa (sen provokeret abort) men min mand var dyb modstander og min jordemoder sagde at det er en naurlig følelse som hun taler med mange gravide om. Så jeg er ikke den eneste. Hun sagde at jeg skulle være åben og ærlig. Det har jeg så prøvet. Og hver gang jeg er det så får jeg lort smidt tilbage i hovedet 

Anmeld

20. januar 2012

Rødhætte

Anonym skriver:

Jeg har allerede talt med læge og jordemoder. Min læge anbefalede spa (sen provokeret abort) men min mand var dyb modstander og min jordemoder sagde at det er en naurlig følelse som hun taler med mange gravide om. Så jeg er ikke den eneste. Hun sagde at jeg skulle være åben og ærlig. Det har jeg så prøvet. Og hver gang jeg er det så får jeg lort smidt tilbage i hovedet 

Er da ked af at høre at det ikke hjælper at snakke med fagpersoner. Hvor langt er du henne?

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Er da ked af at høre at det ikke hjælper at snakke med fagpersoner. Hvor langt er du henne?

Nær fødslen.

Anmeld

20. januar 2012

EKBJ

Kitty-Katten skriver:

Jeg håbede på en pige da jeg blev gravide, men har fået en dreng, og vil aldrig bytte ham med 1000 piger. 

Du skal godt nok passe på, at du ikke frastøder dig dit barn.. Eftersom du ved kønnet er du for langt henne til abort, så du må ranke ryggen og prøve at blive glad for den lille inde i din mave. Mest for hans skyld! Han kan jo ikke gøre for at du heller ville have en pige..

Håber virkelig det hele kommer til at gå og du forelsker dig i din lille søn når han kommer til verdenen.. 

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg håber selvfølgelig at det hele ændre sig naturligt efter fødslen,men det hjælper bare ikke noget lige nu. Jeg vil gerne være lige så glad som min mand. Jeg fler jeg bliver snydt for den sidste graviditet nogensinde for jeg føler mig ikke tilstede hvis i forstår? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.