Anonym skriver:
Min mands største ønske var et barn mere inden han fyldte 30. Jeg valgte at gå med til det selvom vi har 2 i forvejen (sønner)
Til min mands store lykke (sikkert mest kulturbetinget) venter vi en dreng mere. Ønsker mig en datter. Hvordan finder man glæden frem ved en søn man ikke ønsker sig?
Jeg har ikke lyst til at være gravid. Ikke lyst til at få ham. Men vil selvfølgelig gøre hvad der er muligt for ikke at frastøde ham ved fødslen hvilket jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til 
Tanken om fødslen gør mig dårlig. Kan jeg få kejsersnit og hvor tidligt tror i de vil tage ham ud? Jeg har det virkelig dårligt med at der ligger en dreng indeni mig? 
Først vil jeg gerne lige give dig et 
Det er da super synd for både dig og din kommende søn, at du har det som du har, men det kan du jo altså ikke gøre for og det er jo tydeligt at høre at du gerne VIL elske din ufødte søn, men følelserne er jo desværre ikke bare sådan til at styre.
Helt ærligt, så aner jeg ikke mine levende råd, jeg har født min første for 4 mdr siden og selvom jeg ønskede mig en dreng først, men fik en pige er det jo fløjtende ligegyldigt, men det er jo også let nok for mig, når vi ikke havde nogle i forvejen 
Jeg tror, at grunden til de manglende følelser for din søn, skal findes i, at du udelukkende blev gravid for din mands skyld (sådan virker det i hvert fald på den måde du skrev) og jeg kunne da forestille mig, at det er langt sværere at gennemgå en graviditet der måske i bund og grund ikke er helt ønsket? Jeg tvivler faktisk på, om du ville have følt det meget anderledes hvis du ventede en pige? Du ville måske kunne trøste dig lidt med, at det ville være anderledes med en pige, men er det nu også det? Ja, de leger nogle andre lege, men er tilgengæld nogle stride koste engang imellem - drenge er meget mere ligetil
Og hvis det er tiltalende med et mor-datter forhold, hvem siger så, at en mor og en søn ikke også kan have de svære, filosofiske og sjove samtaler? - De 3 drenge kommer til at få så meget glæde af hinanden og ved du hvad? Du elsker jo dine to tidligere sønner meget højt, ikke sandt? Hvad skulle så forhindre dig i at elske nr 3, ligeså højt? Han har præcis de samme gener, som en lille pige ville have haft - han er bare udstyret med en tap 

-Jane (som ikke har nogle gode råd, men håber og tror på, at det vil komme helt automatisk efter fødslen) ... Nu spørger jeg måske dumt, men har du spurgt din jordemor om det kan være en begyndende fødselsdepression? (Har hørt, at det godt kan starte inden barnet overhovedet er kommet til verden)