Populære navne - et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Giraffen

krejl skriver:

Det har du ret i! Jeg tror også der "opfindes" flere navne, som jo også tynder lidt ud i brugen af de populære navne.

præis + hele modvægten med "Jeg vil have et specielt navn" (som dog kan have modsat effekt, tror fx villads og tristan startede som specielle navne og pludseligt blev meget populære)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

minimig

Giraffen skriver:

præis + hele modvægten med "Jeg vil have et specielt navn" (som dog kan have modsat effekt, tror fx villads og tristan startede som specielle navne og pludseligt blev meget populære)

Ja det kan du have helt ret i. Det meste der starter som specielt bliver vel normalt med tiden

Anmeld

18. januar 2012

Giraffen

krejl skriver:

Ja det kan du have helt ret i. Det meste der starter som specielt bliver vel normalt med tiden

Det tror jeg også

Vi har valgt noget så gammeldansk som Nina til vores kommende lillepige og elsker at det både er moderne ift de andre moderne navne (sophia, ida, isabella, julia osv) plus at det er let tilgængeligt og forståeligt og at det ovenikøbet er total overset for tiden - ser ikke ud til der er nogen der kalder deres piger for Nina for tiden

Anmeld

18. januar 2012

Benjamins'mor

krejl skriver:

Så slipper man også for at skulle overveje om det er for populært. Det vigtigste er jo at man selv elsker det

Lige præcis.

Anmeld

18. januar 2012

Nitz - <3 David

Jeg kiggede en del på de lister med populære navne.. Vi ville ikke have et navn der var top 10.. Så vi valgte et navn der ikke var alt for specielt, eller for "almindeligt".
Vi havde 4 navne som vi overvejede.. Da vores søn var 3 dage bestemte vi os for at han skulle hedde David..

Jeg har selv været i en børnehave med kun 34 børn.. ud af dem var der 4 drenge der hed Noah.. Jeg syns personligt at det er et rigtig rigtig sødt navn.. Men når det bliver "slidt" sådan så går charmen lidt af det.. desværre..

Anmeld

19. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
krejl skriver:

Det har du ret i. Vi havde også fundet navnene uden at se på hjemmesider, men så faldt jeg over artiklen og syntes det var lidt spøjst

Vi havde også Agnes som et af vores forslag i sin tid. Det er så fint! Storm hedder min svoger til efternavn, men syntes også det er fedt! Vh stine

Anmeld

19. januar 2012

lucas<3

jeg kalder mit barn det jeg syns det skal hede. om der så er 10 andre er jeg ligeglade med.

jeg ville ikke kalde mit barn for noget andet fordi der er 5 andre i børnehaven eller dp der hedder det..

Anmeld

19. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har fravalgt et navn til min ufødte søn fordi, det ligger på top ti listen. Jeg vil ikke give ham et navn som "alle andre hedder".

Anmeld

19. januar 2012

Caracatita

Vores ældste søn hedder William. Da han blev født, var det vist nr. 23 på listen....men nu har det sneget sig op på 1. Pladsen. Vi oplever ingen problemer....han er endnu ikke stødt ind i andre William'er på sin vej
Magnus og Lucas er der til gengæld mange mange af her.....så jeg tror, det kommer lidt an på området, hvor man bor.

Anmeld

19. januar 2012

tinasmor

Jeg tror faktisk ikke man kan gardere sig mod nogle navne som er eller bliver populære, for lidt som man tror man er "speciel" så er der en masse andre der kalder deres barn det samme.

Jeg har det dog lidt på den omvendte måde. Jeg synes ofte det er mærkeligt, at folk bevist går efter så specielle navne at folk ofte skal spørge to eller 3 gange og de hver eneste gang i deres liv skal til at stave det.

Mit navn er det samme som en masse andre hedder. Det har alrig generet mig. I skolen var der ikke mange der hed det og til idræt blev jeg bare kaldt ved efternavn. Jeg har været glad for mit navn og ville hellere hedde det end et eller andet specielt f.eks "Olga" (håber ikke jeg støder nogen) eller lign. fordi mine forældre synes jeg skulle være "unik".

Mine egne unger, fik de navne jeg kunne lide. Specielle eller ej og jeg har sørget for det ikke var navne man skulle spørge om stavemåden på (f.eks Nicklas/Niclas, Kamille/Camille osv) samt et navn uden åøæ hvis nu barnet vil bo i udlandet som voksen. Det har været vores "krav" til barnets navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.