Jeg tror faktisk ikke man kan gardere sig mod nogle navne som er eller bliver populære, for lidt som man tror man er "speciel" så er der en masse andre der kalder deres barn det samme.
Jeg har det dog lidt på den omvendte måde. Jeg synes ofte det er mærkeligt, at folk bevist går efter så specielle navne at folk ofte skal spørge to eller 3 gange og de hver eneste gang i deres liv skal til at stave det.
Mit navn er det samme som en masse andre hedder. Det har alrig generet mig. I skolen var der ikke mange der hed det og til idræt blev jeg bare kaldt ved efternavn. Jeg har været glad for mit navn og ville hellere hedde det end et eller andet specielt f.eks "Olga" (håber ikke jeg støder nogen) eller lign. fordi mine forældre synes jeg skulle være "unik".
Mine egne unger, fik de navne jeg kunne lide. Specielle eller ej og jeg har sørget for det ikke var navne man skulle spørge om stavemåden på (f.eks Nicklas/Niclas, Kamille/Camille osv) samt et navn uden åøæ hvis nu barnet vil bo i udlandet som voksen. Det har været vores "krav" til barnets navn

Anmeld