Populære navne - et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.595 visninger
60 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

minimig

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg ikke kalde mine børn noget som 5 andre i vs/bh/skolen hedder og ville mindske muligheden for det ved ikke, at vælge et populært navn. De ville komme til, at hedde xxx A, xxx B, xxx C mv.

Vi fravalgte et drengenavn pga. at det var populært på trods af, at vi synes om det.

Men det vigtigste er, at man gør som man selv føler for.

Anmeld

18. januar 2012

Maja_4000

Vi valgte et populært navn .. Caroline .. Men vi har endnu ikke stødt på andre som hedder det .. Der er hverken en i hendes vuggestue eller i børnehaven som ligger ved siden af

Jeg selv hedder Maja , som har været på top 10 næsten alle år  Og det har ALDRIG været et problem .. Kender kun en anden , og hun staves så med y (;

Så vi har ikke taget det så tungt , men valgt dét navn som VI kunne lide

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Jeg synes på en måde, at det er et sært argument IKKE at kalde sit barn for 'Mette' fordi der er mange andre 'Mette'er' - hvis nu det er det navn man kan lide?

Mit yndlingspigenavn er Katrine! Og kæresten var helt enig - og det er også sådan et evigt populært navn.

Men jeg venter en dreng...

Anmeld

18. januar 2012

M (:

Jeg synes det vigtigste er, at man vælger det navn til sit barn, man aller helst vil give det.. Og hvis det betyder at det kommer til at hedde "Nikolaj A. eller Sofie H.", så er det altså bare ærgeligt.. Jeg ville synes det var skod at give mit barn et navn jeg ikke elskede alene af den grund, at navnet er "for populært"..

Anmeld

18. januar 2012

Jonatansmor

krejl skriver:

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Ja, jeg har det også lidt mærkeligt med populærnavne. Vi undgik dem bevidst, men ville gerne have et dansk navn, et navn der også kunne udtales af min familie i udlandet og et navn der heller ikke var for aparte.

For synes sådan set det er endnu mere synd med de navne man virkeligt kan se er hjemmestrikede, ekstreme sammensætninger af bogstaver der må irritere dem meget som voksne. 

Anmeld

18. januar 2012

minimig

MoarHvidovre skriver:

Personligt ville jeg ikke kalde mine børn noget som 5 andre i vs/bh/skolen hedder og ville mindske muligheden for det ved ikke, at vælge et populært navn. De ville komme til, at hedde xxx A, xxx B, xxx C mv.

Vi fravalgte et drengenavn pga. at det var populært på trods af, at vi synes om det.

Men det vigtigste er, at man gør som man selv føler for.

Jeg tror også jeg holder fast i vores navne, jeg har bare selv et navn som alle andre hedder, og det kan sagtens være irriterende

Anmeld

18. januar 2012

morethanperfect

krejl skriver:

Nej .. Hvis det er de navne i kan li , skal en artikel på tv da ikke forhindre det

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Maja_4000 skriver:

Vi valgte et populært navn .. Caroline .. Men vi har endnu ikke stødt på andre som hedder det .. Der er hverken en i hendes vuggestue eller i børnehaven som ligger ved siden af

Jeg selv hedder Maja , som har været på top 10 næsten alle år  Og det har ALDRIG været et problem .. Kender kun en anden , og hun staves så med y (;

Så vi har ikke taget det så tungt , men valgt dét navn som VI kunne lide

Caroline er også et virkelig fint navn! ... og der er jo en grund til at navne bliver populære.

Jeg kan sagtens forstå I holdt fast - og jeg har selv et af "populær"-navnene, og jeg har heller ikke haft problemer. Det er blot sjovt at høre folks holdninger til det.

Anmeld

18. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har slet ik kigget inde på populære navne, for jeg er ret ligeglad med hva andre kalder deres barn. jeg / vi vælger ud fra hva vi godt ka li, et navn som har betydning for os. Det er så meget nemmer  Vh stine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.