Populære navne - et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Kvist

krejl skriver:

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?

Da min søn blev født stod vi og skulle vælge mellem William eller Albert.. Jeg er den dag i dag glad for at han var en Albert, for William ligger jo i top på listen.. Og sys at Albert med en plads som nr. 48 er lidt mere specielt..

Men havde han været en William havde jeg været fuldstændig ligeglad med om navnet var populært, hvis det var det vi syntes bedst om så var han også kommet til at hedde det..

Og det kan godt være en fordel at have et populært navn, i min 10 klasse var vi 5 der hed Kamilla, meget populært navn i 86  Men vores tysklære var skrup forvirret over hvem der var hvem, så hun undlod altid at spørge nogle af os om tyske gloser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

minimig

rikkeregnbue skriver:

Altså... Jeg hedder selv Rikke og der er ALTID nogen der også hedder Rikke uanset hvor jeg er! Det er i hvert fald utrolig sjældent at det sker, at jeg kan være i en skole eller andet hvor der ingen andre Rikke'r er

Vores prinsesse skal hedde Ida, og det synes jeg ikke der er så mange der hedder. Men faktisk fravalgte vi navnet Viktoria som hun skulle have heddet fordi jeg pludselig synes der var for mange der hed det

Jeg hedder selv Anna, og dem finder der også rigtig mange af! Det er nok også derfor jeg lige overvejer om det kan blive FOR populært. Jeg elsker selv navnet Ida, så tillykke med hende

Anmeld

18. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

krejl skriver:

Jeg hedder selv Anna, og dem finder der også rigtig mange af! Det er nok også derfor jeg lige overvejer om det kan blive FOR populært. Jeg elsker selv navnet Ida, så tillykke med hende

Hehe, mange tak  Synes nu ikke Anna er så slemt igen

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Giraffen skriver:

jeg var selv nervøs for populære navne

Men men men jeg har så erfaret at spredningen er blevet meget større - altså hvor Morten måske lå på førstepladsen for 25 år siden med 25.000 Morten'er om året, så er førstepladsen i dag måske kun 8.000 navne - hvis det gir mening...

Det er kun et eksempel men i praksis gør det at man har en mindre risiko for at blive Storm #3 fordi der, trods populariteten, er færre fra top-5 end der var for 20 år siden

Det har du ret i! Jeg tror også der "opfindes" flere navne, som jo også tynder lidt ud i brugen af de populære navne.

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Weidemann1 skriver:

Betyder ikke noget om det er et populært navn eller ej.
Syntes man skal give sit barn et navn man elsker, og passer til barnet. 

Vores dreng hedder Marius, ved ikke hvor populært det er.
Men han kunne ikke hedde andet, vi elskede navnet fra første gang vi hørte det! 

Så har I jo fundet det helt rigtige navn til jeres søn

Det kan jo også sagtens være man skifter mening i det man står med barnet på armen og det bare ikke ligner en Storm/Agnes.

Anmeld

18. januar 2012

katrine26

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Jeg synes på en måde, at det er et sært argument IKKE at kalde sit barn for 'Mette' fordi der er mange andre 'Mette'er' - hvis nu det er det navn man kan lide?

Mit yndlingspigenavn er Katrine! Og kæresten var helt enig - og det er også sådan et evigt populært navn.

Men jeg venter en dreng...

Hihi deter også et godt navn...det hedder jeg nemlig...det er meget sjovt at du siger det er populært for jeg støder meget sjælden på det. og var også den eneste i min klasse som hed det..men til gengæld så støder jeg til og ofte på navnet camilla. der hvor jeg er lige p.t er der 3 som hedder det og havde også to veninder med det navn..

Hvad skal jeres dreng så hedde nå nu det ikke blev en lille katrine..

Katrine26

Anmeld

18. januar 2012

Benjamins'mor

Jeg er meget til normale navne, som alligevel ikke er for brugte.

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Baagøe skriver:

Jeg har siden jeg var 10 år sagt, at hvis jeg en dag fik en pige, skulle hun hedde Laura efter forfatteren Laura Ingalls Wilder. Skæbnen ville så, at det var vildt populært i 2009, men jeg kunne ikke se, hun skulle hedde andet Faktisk er der ingen i hendes legestue, der hedder Laura og det er ud af 30 børn, så det er jo dejligt

Gør som I selv føler for uden at skele til statistikker

Tusind tak for dit input. Du har ret, man skal følge hjertet, det mener jeg også selv. Jeg faldt over artiklen ved et tilfælde og kunne bare ikke lade være med lige at overveje det igen Tillykke med din Laura!

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Kvist skriver:

Da min søn blev født stod vi og skulle vælge mellem William eller Albert.. Jeg er den dag i dag glad for at han var en Albert, for William ligger jo i top på listen.. Og sys at Albert med en plads som nr. 48 er lidt mere specielt..

Men havde han været en William havde jeg været fuldstændig ligeglad med om navnet var populært, hvis det var det vi syntes bedst om så var han også kommet til at hedde det..

Og det kan godt være en fordel at have et populært navn, i min 10 klasse var vi 5 der hed Kamilla, meget populært navn i 86  Men vores tysklære var skrup forvirret over hvem der var hvem, så hun undlod altid at spørge nogle af os om tyske gloser

Så man skal bare tage i skole og så kommer alle de gode ting ved at være flere med samme navn jeg har selv et populært navn, og jeg vælger ikke yndlingsnavnene fra - de er jo skønne i mine øjne

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Benjamins'mor skriver:

Jeg er meget til normale navne, som alligevel ikke er for brugte.

Så slipper man også for at skulle overveje om det er for populært. Det vigtigste er jo at man selv elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.