krejl skriver:
Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes
I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:
http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo
... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.
Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?
Da min søn blev født stod vi og skulle vælge mellem William eller Albert.. Jeg er den dag i dag glad for at han var en Albert, for William ligger jo i top på listen.. Og sys at Albert med en plads som nr. 48 er lidt mere specielt..
Men havde han været en William havde jeg været fuldstændig ligeglad med om navnet var populært, hvis det var det vi syntes bedst om så var han også kommet til at hedde det..
Og det kan godt være en fordel at have et populært navn, i min 10 klasse var vi 5 der hed Kamilla, meget populært navn i 86
Men vores tysklære var skrup forvirret over hvem der var hvem, så hun undlod altid at spørge nogle af os om tyske gloser 
Anmeld