Populære navne - et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

minimig

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Jeg synes på en måde, at det er et sært argument IKKE at kalde sit barn for 'Mette' fordi der er mange andre 'Mette'er' - hvis nu det er det navn man kan lide?

Mit yndlingspigenavn er Katrine! Og kæresten var helt enig - og det er også sådan et evigt populært navn.

Men jeg venter en dreng...

Jeg håber I kan blive enige om et drengenavn, I så fald

Jeg er bare interesseret I at høre folks holdninger omkring det, fordi jeg ofte ser det som et argument i debatter. Jeg regner da stadig med at det er de navne vi vil bruge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså... Jeg hedder selv Rikke og der er ALTID nogen der også hedder Rikke uanset hvor jeg er! Det er i hvert fald utrolig sjældent at det sker, at jeg kan være i en skole eller andet hvor der ingen andre Rikke'r er

Vores prinsesse skal hedde Ida, og det synes jeg ikke der er så mange der hedder. Men faktisk fravalgte vi navnet Viktoria som hun skulle have heddet fordi jeg pludselig synes der var for mange der hed det

Anmeld

18. januar 2012

Giraffen

krejl skriver:

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?

jeg var selv nervøs for populære navne

Men men men jeg har så erfaret at spredningen er blevet meget større - altså hvor Morten måske lå på førstepladsen for 25 år siden med 25.000 Morten'er om året, så er førstepladsen i dag måske kun 8.000 navne - hvis det gir mening...

Det er kun et eksempel men i praksis gør det at man har en mindre risiko for at blive Storm #3 fordi der, trods populariteten, er færre fra top-5 end der var for 20 år siden

Anmeld

18. januar 2012

minimig

M (: skriver:

Jeg synes det vigtigste er, at man vælger det navn til sit barn, man aller helst vil give det.. Og hvis det betyder at det kommer til at hedde "Nikolaj A. eller Sofie H.", så er det altså bare ærgeligt.. Jeg ville synes det var skod at give mit barn et navn jeg ikke elskede alene af den grund, at navnet er "for populært"..

Jeg er helt enig i at man skal vælge det navn man holder mest af - uanset popularitet. Men jeg husker selv da jeg var barn og alle hed Michelle og Malene - det ved jeg at der var flere af børnene der fandt det irriterende.

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Jonatansmor skriver:

Ja, jeg har det også lidt mærkeligt med populærnavne. Vi undgik dem bevidst, men ville gerne have et dansk navn, et navn der også kunne udtales af min familie i udlandet og et navn der heller ikke var for aparte.

For synes sådan set det er endnu mere synd med de navne man virkeligt kan se er hjemmestrikede, ekstreme sammensætninger af bogstaver der må irritere dem meget som voksne. 

Haha, jeg er helt enig med dig her. Jeg kunne aldrig finde på at hjemmebrygge et navn blot for at undgå at andre i landet hed det samme

Anmeld

18. januar 2012

minimig

morethanperfect skriver:

Nej .. Hvis det er de navne i kan li , skal en artikel på tv da ikke forhindre det

Jeg elsker også de navne, så jeg tror vi holder fast

Anmeld

18. januar 2012

Weidemann1

Betyder ikke noget om det er et populært navn eller ej.
Syntes man skal give sit barn et navn man elsker, og passer til barnet. 

Vores dreng hedder Marius, ved ikke hvor populært det er.
Men han kunne ikke hedde andet, vi elskede navnet fra første gang vi hørte det! 

Anmeld

18. januar 2012

minimig

StineW79 skriver:

Vi har slet ik kigget inde på populære navne, for jeg er ret ligeglad med hva andre kalder deres barn. jeg / vi vælger ud fra hva vi godt ka li, et navn som har betydning for os. Det er så meget nemmer  Vh stine.

Det har du ret i. Vi havde også fundet navnene uden at se på hjemmesider, men så faldt jeg over artiklen og syntes det var lidt spøjst

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

krejl skriver:

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?

Jeg har siden jeg var 10 år sagt, at hvis jeg en dag fik en pige, skulle hun hedde Laura efter forfatteren Laura Ingalls Wilder. Skæbnen ville så, at det var vildt populært i 2009, men jeg kunne ikke se, hun skulle hedde andet Faktisk er der ingen i hendes legestue, der hedder Laura og det er ud af 30 børn, så det er jo dejligt

Gør som I selv føler for uden at skele til statistikker

Anmeld

18. januar 2012

M (:

krejl skriver:

Jeg er helt enig i at man skal vælge det navn man holder mest af - uanset popularitet. Men jeg husker selv da jeg var barn og alle hed Michelle og Malene - det ved jeg at der var flere af børnene der fandt det irriterende.

Tja, jeg har også et rimelig normalt navn, og jeg har aldrig opfattet det som et problem - tvært imod blev/bliver jeg forvirret, når jeg mødte/møder nogen med samme navn (mest som voksen), da jeg ikke mødte dem så ofte i mine unge år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.