Populære navne - et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Mor til Majbørn

katrine26 skriver:

Hihi deter også et godt navn...det hedder jeg nemlig...det er meget sjovt at du siger det er populært for jeg støder meget sjælden på det. og var også den eneste i min klasse som hed det..men til gengæld så støder jeg til og ofte på navnet camilla. der hvor jeg er lige p.t er der 3 som hedder det og havde også to veninder med det navn..

Hvad skal jeres dreng så hedde nå nu det ikke blev en lille katrine..

Katrine26

Han skal hedde Pelle

Altså ifølge mig.

Faderen er ikke helt enig - endnu.

Var helt vildt med navnene Jakob, Thomas og Lasse... de er bare 'taget' i forvejen af nær familie på begge sider... og så ved jeg sgu egentlig ikke hvor Pelle lige kom fra...

Men bagefter skal vi ha en Katrine-pigen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

minimig

rikkeregnbue skriver:

Hehe, mange tak  Synes nu ikke Anna er så slemt igen

Jeg kender nu mange der hedder det. Ellers så hed de Anja, Anne, Anni - og det kunne folk bare IKKE finde rundt i!

Anmeld

18. januar 2012

Kvist

krejl skriver:

Så man skal bare tage i skole og så kommer alle de gode ting ved at være flere med samme navn jeg har selv et populært navn, og jeg vælger ikke yndlingsnavnene fra - de er jo skønne i mine øjne

Storm er nu altså også et lækkert navn, det er jeg meget vild med, og havde det oppe og vende til min søn, men min kæreste var desværre ikke enig..

Så min lillebror og svigerinde har lovet at bruge navnet hvis de får en søn engang, så får jeg i det mindste da en nevø der hedder det

Anmeld

18. januar 2012

katrine26

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Han skal hedde Pelle

Altså ifølge mig.

Faderen er ikke helt enig - endnu.

Var helt vildt med navnene Jakob, Thomas og Lasse... de er bare 'taget' i forvejen af nær familie på begge sider... og så ved jeg sgu egentlig ikke hvor Pelle lige kom fra...

Men bagefter skal vi ha en Katrine-pigen

haha..ja man er desværre nød til at være enig..

pelle er også et godt navn.

Ja så i håbe det bliver en pige næste gang..

Katrine26

Anmeld

18. januar 2012

Masig

krejl skriver:

Jeg er desværre endnu ikke gravid, men min kæreste og jeg er meget enige om hvilke navne vi vil bruge: Storm og Agnes

I dag er jeg så forbi tv2 hvor denne artikel ligger:

http://go.tv2.dk/articledag/id-47509714:se-om-dit-barns-navn-er-umoderne.html?crosspromo

... og Storm og Agnes er åbenbart de to navne der er hurtigst på vej op af "populær"-stigen. Jeg synes det er lidt sjovt, men håber ikke at de bliver aaaalt for populære inden jeg bliver gravid. Mine børn skulle jo ikke så gerne hedde helt det samme som alle de andre i vuggestuen.

Har I nogle holdninger til om et navn kan blive for populært?

Personligt vil jeg vælge et navn som er specielt for MIG/OS.. Og ikke fordi det er sjældent, populært, smart eller noget andet, men fordi vi kan lide det navn...

Jeg selv hedder noget så almindeligt som Maria, og der har altid været 2-3 i klassen i skolen som hed det, både folkeskole, gymnasie osv.. Men jeg har aldrig været ked af mit navn selvom det var populært. Jeg synes det er et smukt navn og er rigtig glad for det, uanset hvor mange jeg deler det med...

Så jeg synes I skal kalde jeres børn det i bedst kan lide og så være ligeglad med hvor mange andre der hedder det

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Kvist skriver:

Storm er nu altså også et lækkert navn, det er jeg meget vild med, og havde det oppe og vende til min søn, men min kæreste var desværre ikke enig..

Så min lillebror og svigerinde har lovet at bruge navnet hvis de får en søn engang, så får jeg i det mindste da en nevø der hedder det

Der er jeg så heldig at det faktisk var min kæreste der foreslg det, så nu elsker vi det begge! Nu skal jeg bare lige blive gravid så det kan komme i brug

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

katrine26 skriver:

haha..ja man er desværre nød til at være enig..

pelle er også et godt navn.

Ja så i håbe det bliver en pige næste gang..

Katrine26

Hahaha - tak for det

Anmeld

18. januar 2012

minimig

Masig skriver:

Personligt vil jeg vælge et navn som er specielt for MIG/OS.. Og ikke fordi det er sjældent, populært, smart eller noget andet, men fordi vi kan lide det navn...

Jeg selv hedder noget så almindeligt som Maria, og der har altid været 2-3 i klassen i skolen som hed det, både folkeskole, gymnasie osv.. Men jeg har aldrig været ked af mit navn selvom det var populært. Jeg synes det er et smukt navn og er rigtig glad for det, uanset hvor mange jeg deler det med...

Så jeg synes I skal kalde jeres børn det i bedst kan lide og så være ligeglad med hvor mange andre der hedder det

Vi holder også stadig fast i de navne, jeg synes bare det er meget sjovt at høre folks holdning til populære navne.

Jeg har også altid kendt mange der hed mit eget navn (Anna), men det har været okay - og hvis man elsker navnet så er det andet ligegyldigt

Anmeld

18. januar 2012

minimig

- skriver:

Vælg det du kan lide...

Populært eller ej.... 

Mon ikke barnet overlever

Det bliver helt sikkert det, vi bedst kan lide, populært eller upopulært

Anmeld

18. januar 2012

Masig

krejl skriver:

Vi holder også stadig fast i de navne, jeg synes bare det er meget sjovt at høre folks holdning til populære navne.

Jeg har også altid kendt mange der hed mit eget navn (Anna), men det har været okay - og hvis man elsker navnet så er det andet ligegyldigt

Lige præcis, og man må jo regne med ens forældre har valgt det navn fordi det betød noget for dem på den ene eller anden måde og det betyder jo også noget for én...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.