Ældste vil bestemme navnet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hahahah - nåååh ja, det kan jeg godt se på billeder....ups

Hun ser ellers sød ud Hvem foreslog navnet?

(og JO - faderen burde være lidt mere på dupperne, men ville lige ha nogle forslag til indsatser, før jeg kaster projektet over til ham....)

Tak og hun er også sød det meste af tiden  

Jeg havde altid sagt at hvis jeg engang fik en datter, så skulle hun hedde Alberte og da jeg så blev gravid ( ikke planlagt, men efter 3 år) sagde min kæreste som det første, hvis det bliver en pige skal hun hedde Alberte. Med det kan man så udlede at nogle gange hører mænd efter hvad vi siger  

Ej, det var selvfølgelig rart at han også kunne lide navnet og huskede det efter så mange år

Synes det er en god ide at farmand overtager lidt, så du kan koncenterer dig om baby. Du skal i hvert fald have pøj pøj med den forestående fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Tak og hun er også sød det meste af tiden  

Jeg havde altid sagt at hvis jeg engang fik en datter, så skulle hun hedde Alberte og da jeg så blev gravid ( ikke planlagt, men efter 3 år) sagde min kæreste som det første, hvis det bliver en pige skal hun hedde Alberte. Med det kan man så udlede at nogle gange hører mænd efter hvad vi siger  

Ej, det var selvfølgelig rart at han også kunne lide navnet og huskede det efter så mange år

Synes det er en god ide at farmand overtager lidt, så du kan koncenterer dig om baby. Du skal i hvert fald have pøj pøj med den forestående fødsel

ja - nu har de heldigvis et par måneder alene sammen, men jeg arbejder i udlandet. Så håber jeg lidt det bliver bedre

Alberte er også fint - det kan jeg godt lide

Og tak - jeg har hørt en fødsel er som at spise en pose chips, så regner med det bliver ren fornøjelse

Anmeld

16. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

ja - nu har de heldigvis et par måneder alene sammen, men jeg arbejder i udlandet. Så håber jeg lidt det bliver bedre

Alberte er også fint - det kan jeg godt lide

Og tak - jeg har hørt en fødsel er som at spise en pose chips, så regner med det bliver ren fornøjelse

I mit tilfælde gik det nok lige så hurtigt som at kværne en pose chips hehe  

Min mormor sagde at det at føde er som at smutte mandler, men hun fik også 7 stk

Anmeld

16. januar 2012

Drømme

Anonym skriver:

Hmm - mærkelig situation.... but here goes.

Min kæreste har en 12 årig dreng fra tidligere, og han har virket ganske tilfreds og uforstyrret med at skulle være storebror.
Bortset fra en ting: Når det kommer til navnet - som kæresten og jeg har ret meget styr på - så flegner drengen fuldstændigt...?!

Sidst tændte han helt af, og begyndte at råbe at 'han altså også skulle bestemme noget', og at vores navn var skidegrimt, fordi det var det sammen som hans tidligere kat hed.

Jeg/vi har forsøgt følgende tilgange:

1. Ironisk nok, hedder ældestedrengen det samme som MIN tidligere kat - hvilket jeg har forsøgt at påpege det sjove i, men den tilgang virker så ikke... (høhøhø - jeg synes ellers det var vældigt skægt)

2. Vi har sagt, at han meget gerne må lave en navneliste, som vi gerne vil lytte til. Men det sker jo heller ikke.

3. Vi har været rimeligt konsekvente med, at sige at det bestemmer han simpelthen ikke - hvilket bare førte til at han blev skidesur.

Hvad gør vi for at få han til at acceptere navnet?

Skal vi overhovedet gøre noget?

Kæresten mener vi bare skal vænne os til det, og lade ham være - men jeg er simpelthen sindssygt træt af at blive bombarderet med negative kommentarer om det navn.

Samtidigt er det noget, der komer op jævnligt fordi vi allerede har navngivet vores lille baby, og bruger navnet til hverdag.

Nogle gange bliver han helt tosset og stamper i gulvet (det gør han sjovt nok også hver gang han taber i et spil) - er det et udtryk for jalousi?? Eller pubertet? Eller er han bare 'en dårlig taber' og ser det som et spil han ikke kan vinde?

Hjææælp.....

Først og fremmest - stort tillykke med graviditeten, hvor er det skønt for

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og jeg synes der er en ting, der ikke er blevet taget fat på i forhold til hvorfor han reagerer som han gør. Nemlig drengens forhold til katten

Jeg havde en hund da jeg var lille, og hun betød virkelig alt for mig. Havde min far fundet sammen med en anden, og havde de besluttet sig for, at deres datter skulle hedde Sussi, som min hund hed, jamen så havde jeg virkelig følt mig forbigået. For mig var den hund min største kærlighed, og at nogen af mine kære ville bruge det navn til deres barn, uden at høre mig ad først, var jeg nok blevet ret irritabel og trist. Og magtesløs. For det navn har virkelig meget betydning for mig stadig.

Nu var jeg også noget af en forkælet unge - enebarn fuldstændig, på trods af mine forældre blev skilt da jeg var 8.
Men det lyder som om det passer ret godt på beskrivelsen af din kærestes søn.

Jeg siger ikke, I skal ændre navnet, overhovedet. Men jeg synes I skal sætte jer ned, og snakke med ham om hvorfor han ikke ønsker barnet skal få det navn. Er det fordi han synes det er et KATTEnavn, eller er det fordi navnet betyder "for meget" for ham ? For på mig, kunne det godt lyde som om, det er det sidste, der er realiteten.

Og er det det, synes jeg I skal prøve at få det vendt hos ham. Han er en dreng, og katten har altså haft stor betydning for ham. Det er I nødt til at acceptere, hvis det er sådan han har det. Og så måske prøve at vende hans tanker fra, at det ikke er i orden, til at lade det være en ære for hans afdøde kat ?

Jeg ved godt, det måske lyder skørt, men det havde virket på mig, det er jeg ret sikker på.

Jeg håber du kan bruge det til noget, og at det kan hjælpe på en eller anden måde.

Og så ønsker jeg jer alt mulig held og lykke med familieforøgelsen

Jeg håber storebror indser, det er det helt rigtige navn til barnet, der vokser i dig

Anmeld

16. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Åh gud, det er jeg glad for at du siger - har nemlig tænkt det samme - nemlig, hvor meget JEG kan gøre, og om ikke faderen burde løfte
projektet lidt bedre end han måske gør...?

Vil bare ikke være ude med den løftede pegefinger, uden at ha et par forslag til forbedringer - Så skyder jeg jo mig selv i foden

Og det er jo VORES familie... Og det må alle gutterne sgu forstå, store som små

jamen så er der hvertfald thumbs up herfra

For selvfølgelig skal du bakke op og være der og inkludere sønnen i familien, men et eller andet sted så har sønnen nok mere brug for farens tilstedeværelse og ord end farens nye kæreste...

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Først og fremmest - stort tillykke med graviditeten, hvor er det skønt for

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og jeg synes der er en ting, der ikke er blevet taget fat på i forhold til hvorfor han reagerer som han gør. Nemlig drengens forhold til katten

Jeg havde en hund da jeg var lille, og hun betød virkelig alt for mig. Havde min far fundet sammen med en anden, og havde de besluttet sig for, at deres datter skulle hedde Sussi, som min hund hed, jamen så havde jeg virkelig følt mig forbigået. For mig var den hund min største kærlighed, og at nogen af mine kære ville bruge det navn til deres barn, uden at høre mig ad først, var jeg nok blevet ret irritabel og trist. Og magtesløs. For det navn har virkelig meget betydning for mig stadig.

Nu var jeg også noget af en forkælet unge - enebarn fuldstændig, på trods af mine forældre blev skilt da jeg var 8.
Men det lyder som om det passer ret godt på beskrivelsen af din kærestes søn.

Jeg siger ikke, I skal ændre navnet, overhovedet. Men jeg synes I skal sætte jer ned, og snakke med ham om hvorfor han ikke ønsker barnet skal få det navn. Er det fordi han synes det er et KATTEnavn, eller er det fordi navnet betyder "for meget" for ham ? For på mig, kunne det godt lyde som om, det er det sidste, der er realiteten.

Og er det det, synes jeg I skal prøve at få det vendt hos ham. Han er en dreng, og katten har altså haft stor betydning for ham. Det er I nødt til at acceptere, hvis det er sådan han har det. Og så måske prøve at vende hans tanker fra, at det ikke er i orden, til at lade det være en ære for hans afdøde kat ?

Jeg ved godt, det måske lyder skørt, men det havde virket på mig, det er jeg ret sikker på.

Jeg håber du kan bruge det til noget, og at det kan hjælpe på en eller anden måde.

Og så ønsker jeg jer alt mulig held og lykke med familieforøgelsen

Jeg håber storebror indser, det er det helt rigtige navn til barnet, der vokser i dig

hej,
tak og i lige måde

hmm... da det kan da måske godt være, at han var knyttet til katten... det er lidt svært for mig at lure, for jeg vidste faktisk ikke der havde været en kat hos hans mor med det navn, før vi nævnte det.

Men derfor kan de jo godt ha været tætte alligevel...

Tror du virkelig han kan blive stødt over, at vi bruger det kattenavn, fordi han har et specielt forhold til det?

Du har måske ret - havde slet ikke tænkt det på den måde. Må lige lure, hvordan kæresten skal klare den samtale... for efterhånden har jeg smidt håndklædet i ringen hvad angår den her snak. Som de andre piger, så er det nok faderen der bør tage samtalen med ham - igen-igen. Jeg vil bare gerne ha problemet ud af verdenen - NU

Anmeld

16. januar 2012

Drømme

Anonym skriver:

hej,
tak og i lige måde

hmm... da det kan da måske godt være, at han var knyttet til katten... det er lidt svært for mig at lure, for jeg vidste faktisk ikke der havde været en kat hos hans mor med det navn, før vi nævnte det.

Men derfor kan de jo godt ha været tætte alligevel...

Tror du virkelig han kan blive stødt over, at vi bruger det kattenavn, fordi han har et specielt forhold til det?

Du har måske ret - havde slet ikke tænkt det på den måde. Må lige lure, hvordan kæresten skal klare den samtale... for efterhånden har jeg smidt håndklædet i ringen hvad angår den her snak. Som de andre piger, så er det nok faderen der bør tage samtalen med ham - igen-igen. Jeg vil bare gerne ha problemet ud af verdenen - NU

Kan jeg godt forstå, og håber det snart løser sig Du må lige give en opdate hvis der sker noget nyt..

Jeg ved ikke med ham, men jeg var blevet stødt over det som 12 årig, hvis der ikke havde været snak med mig om det. Men nu havde jeg også et meget nært forhold til min hund og hun betød virkelig alverden for mig.

Igennem mine forældres skilsmisse, min onkels død, min mors nye kærester og meget mere, var min hund mit eneste rigtige holdepunkt.

Selvfølgelig er det forskelligt fra person til person, men man skal i hvert fald ikke undervurdere et barns forhold til sit kæledyr

Håber I finder ud af det, og håber din kæreste får sig en god snak med sin søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.