Ældste vil bestemme navnet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg tænker om det kan være hans måde at reagere på, i forhold til at blive storebror, og måske føler sig jaloux og forbigået. Må give mange tanker for ham at han nu skal dele sin far med en lille ny. Har i evt prøvet at sætte jer sammen og kigge navne i navnebogen med ham, og måske lave kompromis hvor han får lov at bestemme et ekstra navn. Hvis i feks var enige om Carl hansen, så kalde ham Carl Emil hansen hvis det nu var Emil storebror bestemte ville være godt

Ja - altså, der må jeg træde lidt i karakter og stå fast på, at lillebror IKKE får et mellemnavn fordi storebror er utilfreds.

(Desuden har lillebror allerede et mellemnavn, som er gået i arv i min familie, så der er ikke så meget at rafle om)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Anonym trådstarter

lisbeth jess skriver:

Hej!

tILLYKKE med GRAVIDITETEN, klart du er spændt og er glad for i har fundet et navn.

Når man er 12 år, kun ser sin far hver 2 uge og der kommer et nyt barn, så er det tungt, for ham at finde sin plads i det hele.

Han er helt sikkert bekymret for om der stadig e rplads til ham og hvordan hans far vil være far for ham når der nu kommer et nyt barn.

Det kan ord ikke klare, det er adfærden der viser ham at han er elsket og emegt værdifuld både for far, og også for dig.

Husk i er de voksne,han er et barn.I bestemmer, og lad ham alligevel være med og diskutere navne. måske kan barnet få et  mellemnavn i alle kan leve med.

Når han bliver så vred, så handler det ikke kun om navnet deter hans behov for at blive bekræftet i at han er elsket ,også selvom der kommer et nyt barn.

Det klares ved at give ham  empati,og deter ikke det samme som han skal bestemme. hans følelser skal anerkendes.Han har dem ikke for at genere jer.

Jo mere i rummer og giver empati, jo mere glad bliver han.

held og lykke med det hele.

Hej,

Ja - altså, der må jeg træde lidt i karakter og stå fast på, at lillebror IKKE får et mellemnavn fordi storebror er utilfreds.

Det vil jeg ganske simpelt ikke være med til - desuden har lillebror allerede et mellemnavn, som er gået i arv i min familie - så netop det bliver der slet ikke pillet ved

Ja - det handler nok om usikkerhed- jeg synes bare vi har gjort alt?
- talt med ham om det
- lavet hans værelse om, som han gerne vil ha det - så han ved han ikke er overset
- snakket med ham om de mulige forandringer, og ændringer i livet
- lavet en såkaldt far/søn-dag en gang om måneden, hvor han får sin far for sig selv
- taget snakket med hans mor om forandringerne, så det burde ikke komme derfra, heller ikke...

... Indtil videre hælder jeg meget til ideen om at give ham indflydelse mindre steder, hvor vi(=jeg) er ligeglad.... altså børnetøj, legetøj og sådan noget.... måske kan det løsne lidt op...?

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil lige påpege at drengen og jeg normalt har et rigtigt fint og godt forhold uden de store problemer Bare så I ikke tror vi river hovederne af hinanden normalt...

Anmeld

16. januar 2012

Kløver

Anonym skriver:

(Desuden har lillebror allerede et mellemnavn, som er gået i arv i min familie, så der er ikke så meget at rafle om)

Nu var det jo også bare ide/forslag

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

puha jeg kan godt forstå dig og synes faktisk heller ikke det er så meget din opgave at få sønnen med på at der skal nyt ind i familien

Tror faren kan gøre rigtig meget her så storebror ikke føler sig tilsidesat for den nye familie

set fra den 12-åriges syndspunkt har hans far jo forladt ham og moren til fordel for en ny mor og nu kommer der en ny søn - tror slet ikke det er så nemt og kunne forestille mig at det også er svært for drengen selv at finde hoved og hale i at adskille glæden ved en lillebror med sorgen over at ens familie nu for alvor aldrig bliver den samme igen... men igen... tror ikke der er så meget du kan gøre men måske hans far/din kæreste kan bruge noget tid bare med sønnen og forklare at det bliver en omvæltning men at han stadig elsker ham højt og at deres forhold stadig er unikt osv osv osv... 

Åh gud, det er jeg glad for at du siger - har nemlig tænkt det samme - nemlig, hvor meget JEG kan gøre, og om ikke faderen burde løfte
projektet lidt bedre end han måske gør...?

Vil bare ikke være ude med den løftede pegefinger, uden at ha et par forslag til forbedringer - Så skyder jeg jo mig selv i foden

Og det er jo VORES familie... Og det må alle gutterne sgu forstå, store som små

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nu var det jo også bare ide/forslag

Jep jep, det bliver også modtaget med smil

Vil bare gerne kommentere på det hele, så I ved jeg læser og værdsætter jeres forslag

Anmeld

16. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Det jeg mener med, at den her 'vinder han ikke', skyldes at drengen er en MEGET dårlig taber. Og han har samme reaktion på det her navn, som når han taber i spil - det er bestemt ikke fordi jeg mener det er en konkurrence om hvem der bestemmer mest - for det gør vi forældre

Måske skulle man bare ignorere ham i lidt tid....? Eller, altså hans udbrud?

Jeg vil lige understrege, at han ellers er en meget sød og nem dreng, som jeg/vi vitterligt ikke har nogle problemer med Bare så I ikke tror at hjemmet er forfulgt af skænderier...

Har nu ikke opfattelsen af, at i skændes meget, men at i har et "teenage-problem"  

Jeg ved faktisk ikke om det vil være det bedste at ignorere ham og hans udbrud - i kan jo prøve og se. Hvis der ikke kommer noget godt ud af det må i gøre det på en anden måde. Kan også være at ALT ændre sig ( i hvert fald det med navn og hvad der hører til at blive storebror) ligeså snart at den lille er ankommet.

Hvornår har du termin?

/Fenja

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Har nu ikke opfattelsen af, at i skændes meget, men at i har et "teenage-problem"  

Jeg ved faktisk ikke om det vil være det bedste at ignorere ham og hans udbrud - i kan jo prøve og se. Hvis der ikke kommer noget godt ud af det må i gøre det på en anden måde. Kan også være at ALT ændre sig ( i hvert fald det med navn og hvad der hører til at blive storebror) ligeså snart at den lille er ankommet.

Hvornår har du termin?

/Fenja

8. maj Så der er et par måneder endnu....

Tror måske også lidt det er et teenager-problem, jeg synes bare det er vildt hårdt, når det 'første' reelle teenager-problem jeg oplever med ham, er i forbindelse med mit første barn.

Jeg føler det jo lidt som et angreb på MIN lille dreng og en kritik at min rolle som mor. Jeg prøver at sætte mig udover det - for det her handler jo garanteret mere om ham selv og hans behov, end mine - men ååååhhhh..... nogle gange får jeg bare fnat og må ha luft!

hvornår har du termin?

Anmeld

16. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

8. maj Så der er et par måneder endnu....

Tror måske også lidt det er et teenager-problem, jeg synes bare det er vildt hårdt, når det 'første' reelle teenager-problem jeg oplever med ham, er i forbindelse med mit første barn.

Jeg føler det jo lidt som et angreb på MIN lille dreng og en kritik at min rolle som mor. Jeg prøver at sætte mig udover det - for det her handler jo garanteret mere om ham selv og hans behov, end mine - men ååååhhhh..... nogle gange får jeg bare fnat og må ha luft!

hvornår har du termin?

Det skal du slet ikke se det som, altså et angreb på dig som mor eller dit barn i maven. Som du selv skriver er det storebror det handler om og der sker jo en masse inde i sådan en dreng, han er ikke helt lille og ikke helt stor. Der er mange indre konflikter i en teenager.

Kan godt forstå, at du synes det er hårdt - hvad med farmand kunne han ikke tage en snak med sønnike ?

Jeg har haft termin  min datter er 4 1/2 måned

/Fenja

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det skal du slet ikke se det som, altså et angreb på dig som mor eller dit barn i maven. Som du selv skriver er det storebror det handler om og der sker jo en masse inde i sådan en dreng, han er ikke helt lille og ikke helt stor. Der er mange indre konflikter i en teenager.

Kan godt forstå, at du synes det er hårdt - hvad med farmand kunne han ikke tage en snak med sønnike ?

Jeg har haft termin  min datter er 4 1/2 måned

/Fenja

Hahahah - nåååh ja, det kan jeg godt se på billeder....ups

Hun ser ellers sød ud Hvem foreslog navnet?

(og JO - faderen burde være lidt mere på dupperne, men ville lige ha nogle forslag til indsatser, før jeg kaster projektet over til ham....)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.