lisbeth jess skriver:
Hej!
tILLYKKE med GRAVIDITETEN, klart du er spændt og er glad for i har fundet et navn.
Når man er 12 år, kun ser sin far hver 2 uge og der kommer et nyt barn, så er det tungt, for ham at finde sin plads i det hele.
Han er helt sikkert bekymret for om der stadig e rplads til ham og hvordan hans far vil være far for ham når der nu kommer et nyt barn.
Det kan ord ikke klare, det er adfærden der viser ham at han er elsket og emegt værdifuld både for far, og også for dig.
Husk i er de voksne,han er et barn.I bestemmer, og lad ham alligevel være med og diskutere navne. måske kan barnet få et mellemnavn i alle kan leve med.
Når han bliver så vred, så handler det ikke kun om navnet deter hans behov for at blive bekræftet i at han er elsket ,også selvom der kommer et nyt barn.
Det klares ved at give ham empati,og deter ikke det samme som han skal bestemme. hans følelser skal anerkendes.Han har dem ikke for at genere jer.
Jo mere i rummer og giver empati, jo mere glad bliver han.
held og lykke med det hele.
Hej,
Ja - altså, der må jeg træde lidt i karakter og stå fast på, at lillebror IKKE får et mellemnavn fordi storebror er utilfreds.
Det vil jeg ganske simpelt ikke være med til - desuden har lillebror allerede et mellemnavn, som er gået i arv i min familie - så netop det bliver der slet ikke pillet ved

Ja - det handler nok om usikkerhed- jeg synes bare vi har gjort alt?
- talt med ham om det
- lavet hans værelse om, som han gerne vil ha det - så han ved han ikke er overset
- snakket med ham om de mulige forandringer, og ændringer i livet
- lavet en såkaldt far/søn-dag en gang om måneden, hvor han får sin far for sig selv
- taget snakket med hans mor om forandringerne, så det burde ikke komme derfra, heller ikke...
... Indtil videre hælder jeg meget til ideen om at give ham indflydelse mindre steder, hvor vi(=jeg) er ligeglad.... altså børnetøj, legetøj og sådan noget.... måske kan det løsne lidt op...?