Passer I på vægten eller lader I stå til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

2012baby

Tænker da lidt over hvad der ryger ned, og hvor meget, prøver gerne at huske grøntsagerne hver dag og vælge vand istedet for sodavand, men nogle gange er lysten bare for stor til chokolade eller chips, og så kommer det da lige med ned i farten. Er 31+5 i dag og har taget 10,6 kg på, man kan dog ikke se det på mig, heldigvis, har en startvægt der hed 59 og er 178, så jeg skulle gerne ligge i gennemsnittet med vægtforøgelsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Jonatansmor

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg var absolut ligeglad, spiste det der passede mig, når det passede mig.

Men jeg havde heldigvis hunden der skulle luftes minimum 1½ time hver dag, ingen bil og boede i Kbh, så cyklede en del. Uden alt den aktivitet, tror jeg det havde set meget værre ud end de +25 kg det endte med, for de pizzaer med spaghetti indeni var bare MÅÅÅÅÅÅÅMS!

Klamt nok egentligt

Anmeld

11. januar 2012

NNL

Happy! skriver:

Må nok indrømme jeg tænker en del over hvad jeg spiser og har jeg egentlig altid gjort... er bare blevet ekstra opmærksom på at jeg nu får de næringsstoffer som baby har brug for. Nu studerer jeg også indenfor emnet og ved hvilken betydning det ka få for kroppen hvis man bare lader stå til.... Er i forvejen slank; startvægt 55,5 kg og 173cm så..men har indtil videre kun taget 1 1/2kg på og er 15 hele uger på fredag... fik så også af vide af min læge at 8-10kg var nok at tage på...Passer mig egentlig fint, satser jeg på at holde.

Har nu også trænet aktivt hele graviditeten, indtil videre...

Er egentlig folks egen sag men er sådan lidt uforstående overfor folk der et eller andet sted bruger graviditeten som en undskyldning for at spise som de vil....sys netop det er endnu vigtigere at tænke på hva man putter i munden  Skal selvfølgelig lige siges at der jo kan være årsager til at man spiser 'mærkeligt' som kvalme mm...skal der os være plads til

Det vil jeg give dig helt ret i... Det er for nemt at sige det er fordi man er gravid, det er jo en selv der hænger på kg'ene efterfølgende! Håber jeg kan holde mig under de 15

Anmeld

11. januar 2012

Giraffen

NNL skriver:

Det lyder meget fornuftigt Jeg er nu bestemt heller ikke fanatisk, prøver at spise varieret for babys skyld, men har indtil nu levet som jeg plejer. Det slog mig bare at jeg har taget en del på, hvor Baby kun vejer ca 600 gram  Ved godt at der er mange andre ting der vejer også. Men bliv lidt nysgerrig efter hvordan andre forholder sig til det

det bedste du kan gøre er at se dig i spejlet - det lyver jo ikke og så tage højde for at væske jo også kan komme og det forsvinder også efter fødslen

Anmeld

11. januar 2012

Giraffen

NNL skriver:

Det lyder meget fornuftigt Jeg er nu bestemt heller ikke fanatisk, prøver at spise varieret for babys skyld, men har indtil nu levet som jeg plejer. Det slog mig bare at jeg har taget en del på, hvor Baby kun vejer ca 600 gram  Ved godt at der er mange andre ting der vejer også. Men bliv lidt nysgerrig efter hvordan andre forholder sig til det

det bedste du kan gøre er at se dig i spejlet - det lyver jo ikke og så tage højde for at væske jo også kan komme og det forsvinder også efter fødslen

Men her er min vægtøgning i billeder 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. januar 2012

NNL

Giraffen skriver:

Men her er min vægtøgning i billeder 

Der er i hvert fald ikke mere end der skal være Ligner lidt min mave faktisk Så længe det bare sidder der, er det jo ganske fint!!

Anmeld

11. januar 2012

twinny

Jeg spiste hvad jeg ville.... Dog ikk hvad der var skadeligt for bebserne... Jeg tog 22 kg på under min graviditet med tvillinger.... Men det er også okay at tage mellem 16 og 24 kg på under en tvillingegraviditet. 

Jeg havde tabt det hele på 3-4 uger... De sad også alle sammen på maven og brysterne.. hehe... Jeg havde hverken vand i kroppen eller noget.

Anmeld

11. januar 2012

Eliza

her spiser jeg ALT det jeg har lyst til.. er nu 36+1 og har taget 7 kg på, så syntes godt jeg kan tillade mig at fylde i hovedt. hmm måske var de 14 store kanelsnegle lige at stramme den en smugle, men pyt jeg går en tur når jeg har født 

Anmeld

11. januar 2012

Kay

jeg var 5 kg. overvægtog da jeg blev gravid... og har lige tabt en masse så vil ikke tage det hele på igen... (er jo heller ikke så langt i graviditeten endnu)

men lige i øjeblikket spiser jeg havd jeg kan få ned... har sådan en madlede som gør at jeg ik spiser ret varieret... og kvalmen og opkast  der heldigvis har aftaget en del har gjort at jeg har tabt 1-2 kg.

jeg håber på at jeg når denne madlede er væk ikke får et ædeflip og er god nok til ikke at spise for mange søde sager og andet usundt... vil hælst ikke være fed igen... 

Anmeld

11. januar 2012

GønskE

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg har aldrig spist så sundt og drukket så meget vand, som jeg gør nu så ja jeg tænker meget over det. Og det simpelthen fordi kiloerne kommer hurtigere på nu, og kan ikke træne på samme måde og lige så hårdt som jeg plejer - vejer også 55-56 normalt og 169 høj, og vejer 59 nu og er 15+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.