Passer I på vægten eller lader I stå til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.187 visninger
42 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

NNL

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Emily2012<3

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg fik besked på ved mit sidste jm besøg at jeg skulle passe på med hvad jeg spiste og drak.

Min kæreste havde et nytårsfortsæt der hed at han skulle tabe sig, og det er ham som står for maden herhjemme, så det er nemt nok..

Og jeg drikker ikke rigtig så meget sodavand mere.. Synes iskold vand er det bedste..

Men jeg er idag 33+4 og jeg har taget 9,3 kg på..

Anmeld

11. januar 2012

FamilenStorm

NNL skriver:

Hej piger

Kram fra NNL

Hejsa..

Jeg var også slank og fysisk aktiv iinden jeg blev gravid.. Stoppede dog med træningen da jeg blev gravid.. Havde det ikke godt med træningen..

Men Sådan lidt i forsøgs øjemed, tænkte jeg IKKE over hvad jeg puttede i munden, Selvfølgelig spiste jeg ikke noget der kunne skade baby.. Men forstået på den måde, at havde jeg lyst til slik, spiste jeg det, fik jeg lyst til Mazarinkage (som jeg normalt aldrig har spist) spiste jeg det.. Læser sundhed og ernæring med speciale i ernæring og fysisk aktivitet.. Så tænkte at hvis jeg tog lidt ekstra på, Kunne jeg få en fornemmelse af hvad det vil sige at skulle tabe sig.. For er jo let nok på papiret, men realiteten er en anden..

Jeg tog dog "kun 17 1/2 kg på.. De første 7 røg under fødslen, og de sidte 12 røg efter 3 mdr i forbindelse med min amning.. Så mit lille "forsøg" gik ikke rigtig..

Men det jeg egentlig ville skrive var, at hvis du har været slank inden, og bare ikke tager 20++kg på, så ryger de hurtig af igen efter fødsel

Anmeld

11. januar 2012

Carl-Emil's mor

NNL skriver:

Hej piger

Kram fra NNL

Jeg spiser hvad jeg vil med kæmpe begrænsninger grundet for meget syre i spiserøret jeg vejer mig ikke jeg ser på mit tøj hvordan det sidder fordi jeg har SÅ meget væske i kroppen at hvis jeg skulle fokusere på en vægt ville jeg blive helt ked - har altid været fitness pige så derfor hårdt at have fået så mange begrænsninger men alt er godt og flot æg JM har intet sagt udover hun har ondt af mig pga væske kan gå 2 bukse str op fra morgen til slut eftermiddag når det er igtig slemt med væsken :/

Anmeld

11. januar 2012

FrkMR

Jeg spiste lige hvad der passede mig og det endte så med en vægtøgning på 22kg.

Det tre måneder siden jeg fødte og jeg har tabt 21kg selvom jeg stadig spiser hvad der passer mig

Anmeld

11. januar 2012

MissBee

NNL skriver:

Hej piger

Kram fra NNL

Jeg spiser rimelig meget hvad der passer mig med undtagelse af de ting der er dårlige for baby.

Jeg har dog stadig rigtig svært ved at spise varm hverdagsmad  men derimod er hvidt brød som jeg normalt aldrig spiser blevet et must  tror det er fordi det er så neutralt i smagen

Men jeg er rimelig slank af bygning og førhen levede jeg altid på kur og er ok god til at styre min vægt så er ikke så bekymret igen..

Jeg har taget 3,8kg på og er 14+3 idag med tvillinger.

Anmeld

11. januar 2012

NNL

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Jeg var også slank og fysisk aktiv iinden jeg blev gravid.. Stoppede dog med træningen da jeg blev gravid.. Havde det ikke godt med træningen..

Men Sådan lidt i forsøgs øjemed, tænkte jeg IKKE over hvad jeg puttede i munden, Selvfølgelig spiste jeg ikke noget der kunne skade baby.. Men forstået på den måde, at havde jeg lyst til slik, spiste jeg det, fik jeg lyst til Mazarinkage (som jeg normalt aldrig har spist) spiste jeg det.. Læser sundhed og ernæring med speciale i ernæring og fysisk aktivitet.. Så tænkte at hvis jeg tog lidt ekstra på, Kunne jeg få en fornemmelse af hvad det vil sige at skulle tabe sig.. For er jo let nok på papiret, men realiteten er en anden..

Jeg tog dog "kun 17 1/2 kg på.. De første 7 røg under fødslen, og de sidte 12 røg efter 3 mdr i forbindelse med min amning.. Så mit lille "forsøg" gik ikke rigtig..

Men det jeg egentlig ville skrive var, at hvis du har været slank inden, og bare ikke tager 20++kg på, så ryger de hurtig af igen efter fødsel

Det lyder meget godt, især når nu det kommer fra en med forstand på emnet Og så håber jeg også at amning kan hjælpe det i den rigtige retning

Anmeld

11. januar 2012

NNL

Höör skriver:

Jeg spiser hvad jeg vil med kæmpe begrænsninger grundet for meget syre i spiserøret jeg vejer mig ikke jeg ser på mit tøj hvordan det sidder fordi jeg har SÅ meget væske i kroppen at hvis jeg skulle fokusere på en vægt ville jeg blive helt ked - har altid været fitness pige så derfor hårdt at have fået så mange begrænsninger men alt er godt og flot æg JM har intet sagt udover hun har ondt af mig pga væske kan gå 2 bukse str op fra morgen til slut eftermiddag når det er igtig slemt med væsken :/

Pyha, det lyder ikke rart med alt det væske Føler med dig... Håber snart du kan føde så det er overstået

Anmeld

11. januar 2012

NNL

FrkMR skriver:

Jeg spiste lige hvad der passede mig og det endte så med en vægtøgning på 22kg.

Det tre måneder siden jeg fødte og jeg har tabt 21kg selvom jeg stadig spiser hvad der passer mig

Det er sgu sejt Fik du kommentarer fra læge eller jordemor om vægten?? Skal først til mit andet lægebesøg d. 26/1, så er da spændt på om han siger noget... Han sagde dog i starten at op til 17 kg var fint for en på min størrelse. Det lyder bare så vildt

Anmeld

11. januar 2012

B&J

Jeg fik besked på jeg ikke måtte tage vild på da jeg var overvægtigt men jeg tog også kun 9kg på under hele forløbet men jeg arbejde jo også og spise alm som jeg plejede og de 9kg forsvand da stort set det hele var overstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.