Passer I på vægten eller lader I stå til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

MariaJ

Både og. Jeg tog en del på helt i starten af graviditen. Sikkert godt hjulpet på vej af at jeg kun kunne spise hvidt brød, pasta og solid husmandskost med sovs og kartofler pga kvalme. Siden uge 12-14 stykker har jeg spist mere normalt, men er stadig mere sulten end ellers og har stadig en forkærlighed for stivelse, som jeg ikke havde før jeg blev gravid. Jeg spiser dog varieret og masser af frugt og grønt, og tænker over at spare på sodavand, slik o.lign. Normalt ville jeg nok have skåret lidt mere end til benet efter at have frådset mig gennem julen, men kan ikke gennemføre en alt for spartansk kost, når jeg er så sulten hele tiden.

Jeg er 22+5 og har taget ca 8 kg på. De fem første kg kom i løbet af de første 12-14 uger, og siden har det stabiliseret sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

LilleMie

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg startede de første 2-3 måneder med at spise sundere, fordi jeg gerne ville give mit barn den bedste start (og jeg var bange for graviditetssukkersyge, da min mør havde døjet med sukker i urinen, da hun var gravid). Jeg holdt mig fra sukker, spiste flere grøntsager osv. Derfor startede jeg med at tabe mig 3,5 kg. (startede på 68 kg og er 165 cm.).

Men må indrømme at som tiden gik, er jeg gået tilbage til normal kost (altså nogenlunde det samme som før jeg blev gravid) og jeg har også en sød tand, som bliver plejet (prøver dog stadig at gøre det med måde &nbsp. Jeg spiser stort set aldrig junkfood og spiser rimelig varieret (har slet ikke haft underlige madlyster/madlede osv.), så jeg lever nok egentlig relativt sundt, dog uden at være fanatisk.

Og nu siger vægten ca. 79 kg. (34+6), så der er røget 11 kg. på indtil videre og det synes jeg er meget passende og det hele sidder midt på maven

Anmeld

11. januar 2012

NNL

MariaJ skriver:

Både og. Jeg tog en del på helt i starten af graviditen. Sikkert godt hjulpet på vej af at jeg kun kunne spise hvidt brød, pasta og solid husmandskost med sovs og kartofler pga kvalme. Siden uge 12-14 stykker har jeg spist mere normalt, men er stadig mere sulten end ellers og har stadig en forkærlighed for stivelse, som jeg ikke havde før jeg blev gravid. Jeg spiser dog varieret og masser af frugt og grønt, og tænker over at spare på sodavand, slik o.lign. Normalt ville jeg nok have skåret lidt mere end til benet efter at have frådset mig gennem julen, men kan ikke gennemføre en alt for spartansk kost, når jeg er så sulten hele tiden.

Jeg er 22+5 og har taget ca 8 kg på. De fem første kg kom i løbet af de første 12-14 uger, og siden har det stabiliseret sig.

Lyder rigtig meget som mig, de første 5 kg kom også inden uge 14... Også pga hvidt brød i kvalmeperioden

Anmeld

11. januar 2012

kekp

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg tænker over hvad jeg spiser men har alligevel taget 15 kg på nu, er 38+2.

Jeg synes at det er svært, for er bare mere sulten og så får jeg jo ikke ligefrem rørt mig så meget. Det er begrænset hvor meget man kan løbe rundt når der er under 2 uger til termin

Men som sagt så forsøger jeg at tænke mig om. Har altid frugt i huset og sørger for at der ikke ligger slik og andet godt som kan friste

Anmeld

11. januar 2012

Carina:-)

Passer meget på.

Er indtil videre på minus 5 kg fra startvægt og har 9 uger til termin.

Så satser på max at indhente de 5 kg jeg tabte i starten.

Anmeld

11. januar 2012

Giraffen

NNL skriver:

Hej piger

Kram fra NNL

jeg gør nøjagtig som jeg plejer - spiser som jeg plejer og motionerer sådan set også som jeg plejer. Jeg er i 30. uge og har taget 10 kg på og jeg synes selv det kun sidder på maven, så jeg er fint tilfreds

Jeg gider hverken være restriktivt fanatisk eller gøre det værre for mig selv efter fødslen end højst nødvendigt, så jeg gør som jeg plejer og det fungerer for mig

Jeg har så også tidligere kæmpet med spiseforstyrrelser så jeg har været meget bevidst om at det bedste er at jeg og baby har det godt og ikke om der står det ene eller andet tal på vægten 

Anmeld

11. januar 2012

NNL

Giraffen skriver:

jeg gør nøjagtig som jeg plejer - spiser som jeg plejer og motionerer sådan set også som jeg plejer. Jeg er i 30. uge og har taget 10 kg på og jeg synes selv det kun sidder på maven, så jeg er fint tilfreds

Jeg gider hverken være restriktivt fanatisk eller gøre det værre for mig selv efter fødslen end højst nødvendigt, så jeg gør som jeg plejer og det fungerer for mig

Jeg har så også tidligere kæmpet med spiseforstyrrelser så jeg har været meget bevidst om at det bedste er at jeg og baby har det godt og ikke om der står det ene eller andet tal på vægten 

Det lyder meget fornuftigt Jeg er nu bestemt heller ikke fanatisk, prøver at spise varieret for babys skyld, men har indtil nu levet som jeg plejer. Det slog mig bare at jeg har taget en del på, hvor Baby kun vejer ca 600 gram  Ved godt at der er mange andre ting der vejer også. Men bliv lidt nysgerrig efter hvordan andre forholder sig til det

Anmeld

11. januar 2012

Happy!

Må nok indrømme jeg tænker en del over hvad jeg spiser og har jeg egentlig altid gjort... er bare blevet ekstra opmærksom på at jeg nu får de næringsstoffer som baby har brug for. Nu studerer jeg også indenfor emnet og ved hvilken betydning det ka få for kroppen hvis man bare lader stå til.... Er i forvejen slank; startvægt 55,5 kg og 173cm så..men har indtil videre kun taget 1 1/2kg på og er 15 hele uger på fredag... fik så også af vide af min læge at 8-10kg var nok at tage på...Passer mig egentlig fint, satser jeg på at holde.

Har nu også trænet aktivt hele graviditeten, indtil videre...

Er egentlig folks egen sag men er sådan lidt uforstående overfor folk der et eller andet sted bruger graviditeten som en undskyldning for at spise som de vil....sys netop det er endnu vigtigere at tænke på hva man putter i munden  Skal selvfølgelig lige siges at der jo kan være årsager til at man spiser 'mærkeligt' som kvalme mm...skal der os være plads til

Anmeld

11. januar 2012

EnGodMor

Jeg tænker meget over hvad jeg spiser.

Vil gi mit barn den bedste start på livet

Jeg er i uge 20 og har tabt 7 kg (pga opkast fra dag 1 af... og nu 20 uger after kaster jeg stadig op)

Anmeld

11. januar 2012

Carl-Emil's mor

NNL skriver:

Pyha, det lyder ikke rart med alt det væske Føler med dig... Håber snart du kan føde så det er overstået

Det er det heller ikke - især ikke når man løb 5-10 km hver dag før så er det lidt ekstra hårdt for man bliver jo rastløs men ja håber på en fødsel indenfor nærmest fremtid så man kan få tisset væsken ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.