Passer I på vægten eller lader I stå til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

LR85

Tænker over det, men ikke mere end a jeg spiser hva jeg vil og tænker over hva der er sundt for baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

NNL

MissBee skriver:

Jeg spiser rimelig meget hvad der passer mig med undtagelse af de ting der er dårlige for baby.

Jeg har dog stadig rigtig svært ved at spise varm hverdagsmad  men derimod er hvidt brød som jeg normalt aldrig spiser blevet et must  tror det er fordi det er så neutralt i smagen

Men jeg er rimelig slank af bygning og førhen levede jeg altid på kur og er ok god til at styre min vægt så er ikke så bekymret igen..

Jeg har taget 3,8kg på og er 14+3 idag med tvillinger.

Jeg bekymrede mig heller ikke rigtigt i starten, men synes nu alligevel at jeg har taget en del på og kan mærke at jeg tænker en del på om jeg nu skal til at være tyk bagefter...

Men ja, hvidt brød er altså bare godt, det har jeg også spist meget hele vejen igennem, især da kvalmen var på sit højeste. Og så vil jeg da lige sige at jeg havde taget mere på end dig da jeg var 14 uger henne - og der er kun én derinde 

Anmeld

11. januar 2012

dorthemus

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg havde mega meget kvalme som kun lod sig tøjle af god gammeldags dansk mad Så jeg lod stå til fordi jeg ikke ku gøre andet. Jeg var så alene i min graviditet så jeg skulle selv handle og ordne alt det praktiske i hjemmet. Bor på 4. sal så det hjalp også og så cyklede jeg indtil 2 uger før jeg fødte. Tog 17 kg på...billigt sluppet

Anmeld

11. januar 2012

EKBJ

NNL skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrige og håber nogen vil dele Passer I på vægten og tænker over hvad I spiser under graviditeten eller udnytter I muligheden for at spise hvad I har lyst til??

Her har jeg nu taget 8-9 kg på, og jeg er 23+1 i dag. Det meste sidder heldigvis på maven, men jeg synes det er en del kg! Jeg er slank, så jeg ved godt at der skal komme nogle kg på, og de første 5 kom rigtig hurtigt... (55 kg før graviditet, 165 cm).

Men jer, som forsøger at holde styr på vægtøgningen, hvad gør I?? Jeg er jo sulten konstant, holder mig som regel fra de søde sager, men vil så gerne nøjes med +15 kg

Kram fra NNL

Jeg er 23+1 idag og har taget 8-9 kg på :-) vejede før graviditeten 51 kg og er 173 cm. Har et BMI tal på 18½. Så skal tage mellem 13-20 kg på. 

Jeg tænker meget på at spise varieret!:-) Er ikke så god til det varme mad til frokost, men det må jeg vænne mig til.. Spiser mange vitamin piller.. &&' kalkpiller da jeg ikke drikker mælk!! 

Anmeld

11. januar 2012

MissBee

NNL skriver:

Jeg bekymrede mig heller ikke rigtigt i starten, men synes nu alligevel at jeg har taget en del på og kan mærke at jeg tænker en del på om jeg nu skal til at være tyk bagefter...

Men ja, hvidt brød er altså bare godt, det har jeg også spist meget hele vejen igennem, især da kvalmen var på sit højeste. Og så vil jeg da lige sige at jeg havde taget mere på end dig da jeg var 14 uger henne - og der er kun én derinde 

Altså jeg må indrømme a jeg i starten også var meget bekymret for vægt men nu hvor der er 2 og jeg skal være sikker på de får nok  især fordi de er enæggede har jeg det lidt sådan at jeg bare må være super cool til at gå på kur og træning efter.. hvilket jeg ved jeg kan

Anmeld

11. januar 2012

Noneother

Altså jeg vejede 56kg inden jeg blev gravid. da jeg var 20+ var den allerede steget med 9, og den nåede op på 73.

Jeg fik faktisk rigtig underlige madvaner. Bla. SKULLE jeg have ½kg vindruer om dagen, og det SKULLE være dem fra netto, og de SKULLE være købt på dagen. Nøj jeg kunne få tudefjæs på, hvis jeg måtte nøjes med nogen fra føtex.

Derudover så blev jeg alt for glad for jordbærkager o.lign fede ting i sidste trimester, og det åd jeg uden at tænke over det..

En måned efter fødslen vejede jeg 60 (og min mave lignede sur pizzadej).. Den faldt så faktisk helt ned til 48 i løbet af 8 måneder(Amning), men nu er jeg så landet på min ønskevægt på 53 igen..

.. Så længe man bare ikke går helt amok og tager 30+ kg på, så skal det nok gå.. Jeg ligner i hvert fald mig selv 100% igen.

Anmeld

11. januar 2012

4xGreve

Jeg er idag 34+5 og jeg har ca. Taget 20 kg. På...

Jeg havde en start vægt på ca. 52 kg og er ca 169 høj. Jeg vejer idag ca. 72kg. Jeg har som sådan ikke tænkt over hvad jeg spiser, jo ikke for meget af det usunde men hold da helt ferie hvor kan jeg spise store potioner og utrolig meget frugt, men tros det at jeg har forsøgt at undgå det usunde så vidt muligt så har jeg stadig haft en voldsom vægt øgening, håber jeg kan tabe det igen, men mener at man skal nyde at være gravid og spise det kroppen fortæller man har behov for! Også kan man sku tag den bagefter 

Anmeld

11. januar 2012

TaAsJu

Jeg havde/har en STOR TRÆNG til frugt og har haft det gennem hele min graviditet.. Jeg er i 37 i dag og vægten siger +12kg.. Og jeg har rigtig meget vand i kroppen.. Så jeg kan kun anbefale sund kost og motion.. Og smoothees.. Uha det er godt...

Anmeld

11. januar 2012

Nille-pigen

NNL skriver:

Hej piger

Kram fra NNL

Jeg vil sige at jeg ikke tænker over hvad jeg stopper i munden bortset fra de ting jeg altså får kvalme af... og det finder jeg hurtigt ud af, ved den første bid...

jeg er i uge 35 nu og er stadig -1,1 kg (startvægt var 89 kg og jeg er 190 cm) og lægen kaldte det normalvægt, hvor jeg altid har haft flad mave så der har ikke været meget at tage af...

min læge har slet ikke spurgt om min vægt under graviditeten og min jordmor siger at så længe jeg har det godt og føler mig frisk og rask så gør det ikke noget at jeg ikke har taget noget på... 

Anmeld

11. januar 2012

NNL

Noneother skriver:

Altså jeg vejede 56kg inden jeg blev gravid. da jeg var 20+ var den allerede steget med 9, og den nåede op på 73.

Jeg fik faktisk rigtig underlige madvaner. Bla. SKULLE jeg have ½kg vindruer om dagen, og det SKULLE være dem fra netto, og de SKULLE være købt på dagen. Nøj jeg kunne få tudefjæs på, hvis jeg måtte nøjes med nogen fra føtex.

Derudover så blev jeg alt for glad for jordbærkager o.lign fede ting i sidste trimester, og det åd jeg uden at tænke over det..

En måned efter fødslen vejede jeg 60 (og min mave lignede sur pizzadej).. Den faldt så faktisk helt ned til 48 i løbet af 8 måneder(Amning), men nu er jeg så landet på min ønskevægt på 53 igen..

.. Så længe man bare ikke går helt amok og tager 30+ kg på, så skal det nok gå.. Jeg ligner i hvert fald mig selv 100% igen.

Det er rigtig godt at høre Håber jeg kan være ligeså heldig som dig og havne på startvægten igen...

De underlige lyster har dog ikke meldt sig i nogen særlig grad endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.