Har valgt ikke at være anonym, da jeg ligeså godt kan stå ved det... Jeg lider af socialfobi og generaliseret angst. Det med det sociale påvirker mig fx på disse punkter; uddannelse, job og at skulle involvere mig i længerevarende samtaler osv. Jeg bliver simpelthen så dårlig at jeg tror jeg skal stille træskoene. Dette har resulteret i at jeg kun har haft job i ti måneder, og den eneste uddannElse jeg ha fÅet gennemført er gymnasiet og grundforløbet til Webintegrator... Har prøvet et par andre. Mit prOblem er ikke at komme ud og overholde aftaler og jeg tager mig af mit barn som enhver anden. Problemet er med uddannelse og job primært. Andre der selv står i noget lign ? Hvad gør I ? Har ikke lige alle detaljer med da dette er skrevet fra mobil... SÅ det er ogsÅ lidt rodet beklager. Nogle succeshistorier evt? God aften 
Jeg har været sygemeldt henover sommeren på grund af socialfobi og angst.. Oveni hatten lider jeg af OCD.. Men jeg har en solstrålehistorie til dig 
Jeg er nemlig startet i arbejde.. Endda et hvor jeg skal betjene kasse og kunder . Det er stort..
Jeg har arbejdet med kognitive teknikker.. Og den professinelle hjælp jeg fik i sommer var egentlig bare repetetion af ting jeg godt vidste.. Og så var jeg fast besluttet på at jeg ikke ville lade det styre mit liv..
Jeg lider ikke længere af angst, og når min socialfobi viser sit klamme fjæs kan jeg tale mig selv fra det.. Og det bliver nemmere og nemmere for hver gang.. Hver succes gør næste omgang nemmere..
OCD'en er blevet betydelig mindre, og dominerer egentlig kun når jeg slapper af og ikke tænker over den... Og det er kun mine allerslemmeste ritualer der stadig er her..
Vendepunktet for mig var da jeg lærte nogle ting om mig selv og verden.. Blev lidt voksen om man vil.. Og nægtede at sætte mig i offerrollen..
Jeg er ikke 100% af med det.. Og det vil måske blusse op igen.. Men nu ved jeg at viljen til at ville ændre det, rent faktisk kan ændre det..
Nu må du ikke misforstå mig.. Siger ikke at du er barnlig og skal blive voksen og tage dig sammen.. Kan godt se det lyder lidt sådan.. Men ved, om nogen, at det ikke hjælper at latterliggøre problemet..
Det hjælper at se frygten i øjnene og NÆGTE at lade den styre dit liv...
Professionel hjælp har også været escentiel for mig.. (!)
Håber du finder kampgejsten og kommer godt ud i den anden ende!