Tvillinger - navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Father

Nej Sophia og Sophiya udtales ikke på samme måde, lær noget om fonetik.

Og nej, Cebastian og Sebastian betyder ikke det samme, Sebastian betyder værdsat, Cebastian betyder, intet.

Tanken bag kan dog til dels undskylde det........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Klumpe-dumpe

Cornelia og Caroline

(bemærk det er fuldstændig samme bogstaver, synes jeg er en smuk tanke, når de har været sammen i 9 mdr.)

Anmeld

10. januar 2012

hende-nanna

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har altid skulle stave det, og har aldrig været træt af det. Har altid kun fået positive bemærkninger omkring det.

Og hvis du tænker over det, er der kommet så mange nye navne og stavemåder, at det efterhånden er mere reglen end undtagelsen.

Jeg synes også at det er mere unikt når det er en speciel stavemåde, men du har helt ret. Der er så mange navne som kan staves på forskellige måder, om man så vælger det alle vælger eller tør vælge noget andet er jo op til en selv 

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Father skriver:

Og nej, Cebastian og Sebastian betyder ikke det samme, Sebastian betyder værdsat, Cebastian betyder, intet.

Undskyldes? Det behøver ikke undskyldes, han har det mest vidunderlige navn  

Og jo, det er samme navn, mener du heller ikke Cathrine og Katrine er samme navn?

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Lille fe skriver:

Cornelia og Caroline

(bemærk det er fuldstændig samme bogstaver, synes jeg er en smuk tanke, når de har været sammen i 9 mdr.)

Samme tanke jeg havde med Natali og Nikita

Anmeld

10. januar 2012

Father

sommerbarn<3 skriver:

Undskyldes? Det behøver ikke undskyldes, han har det mest vidunderlige navn  

Og jo, det er samme navn, mener du heller ikke Cathrine og Katrine er samme navn?

Katrine er en variant, medens Cathrine er en anden, sandsynligvis sprogligt og geografisk betinget.

Cebastian er opfundet til lejligheden.

Anmeld

10. januar 2012

hende-nanna

Father skriver:

Så gentager jeg mit spørgsmål en gang til - hvordan vil du så udtale Aya? 

Det er fair nok du har din mening om stavemåder, men jeg synes det er unikt at ændre stavemåden, og jeg tror de fleste kan se hvordan navnet skal udtales fordi man forbinder det med hvordan man udtaler andre navne - om man har lært noget om fonetik eller ej!

Anmeld

10. januar 2012

Father

nannafrederiksen skriver:

Det er fair nok du har din mening om stavemåder, men jeg synes det er unikt at ændre stavemåden, og jeg tror de fleste kan se hvordan navnet skal udtales fordi man forbinder det med hvordan man udtaler andre navne - om man har lært noget om fonetik eller ej!

Jeg vil udtale det: Ay-ja.

Anmeld

10. januar 2012

Father

Father skriver:

Jeg vil udtale det: Ay-ja.

Altså korrekt.

Anmeld

10. januar 2012

Father

nannafrederiksen skriver:

Desuden er det ikke unikt, da alle gør det, det såman bare almindeligt og kedeligt, udover at være tåbeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.