Tvillinger - navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Father

sommerbarn<3 skriver:

Natalie og Nikita

Anton og Alma

Emmaluna og Annalaura

Nicklas Og Sebastian

Lucas og Isabella

Simon og Silja

Cebastian og Sophiya

Cebastian og Sophiya???

Der er der vel forhåbentlig ikke nogen mennesker der kalder deres børn?!

Jeg tror slet ikke jeg kan udtale det sidste navn: so-fi-y-ja??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Cebastian og Sophiya???

Som So-fi-ja i stedet for ia, det lyder ens

Min søn hedder iøvrigt Cebastian.

Anmeld

9. januar 2012

millesofie

Ulrik og Nynne 

Anmeld

10. januar 2012

Father

sommerbarn<3 skriver:

Som So-fi-ja i stedet for ia, det lyder ens

Min søn hedder iøvrigt Cebastian.

Sebastian er et flot navn, med en historisk signifikans, der betyder "værdsat".

Hvorfor Cebastian? Og hvad betyder det?

Hvis din datter har y i navnet, udtales det ikke på samme måde som f.eks Sofia, sådan fungerer det ikke.

Jeg bliver sgu en smule harm og forarget når forældre bruger alternative måder at stave bestemte navne, mest af alt nok fordi jeg ikke forstår det?!

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hvis din datter har y i navnet, udtales det ikke på samme måde som f.eks Sofia, sådan fungerer det ikke.

Jeg bliver sgu en smule harm og forarget når forældre bruger alternative måder at stave bestemte navne, mest af alt nok fordi jeg ikke forstår det?!

Det er jo bare forskellige bøjninger af navnet. Cebastian fordi jeg synes det ser godt ud med C og så Staves jeg selv med C og det synes jeg ville være meget sødt at bindes sammen.

Du må blive ligeså harm du vil, ved der er en del der har det som dig, men vi har tradition i min familie med at stave navne lidt specielt. Som eks. (det er måske ikke så specielt idag) hed min mormor Sophie, med ph som hun altid skulle poitere og stolt var hun. Jeg selv hedder Cathrine med C og H og det har jeg også altid været stolt af.

Og den tradition vil jeg gerne føre videre, og er sikker på mine unger også vil kunne lide at have lidt specielle stavemåder, og hvis ike så laver vi det da bare om. Ingen problem hvis vi skal udskifte C med S, hvis det er noget der går ham på. Men som udgangspunkt skal han have det navn som jeg synes er smukkest.

kender kun et ekspempel i familie som ikke brød sig om sit navn og fik det lavet om da han var omkring 10 år.

Anmeld

10. januar 2012

hende-nanna

Father skriver:

Cebastian og Sophiya???

Det er jo bare stavemåderne der er ændret - det er ikke så svært at udtale. Om de hedder Cebastian og Sophiya eller Sebastian og Sofia er vel lige meget? Det udtales jo ens?

Hvis du ikke kan udtale Sophiya som Sofia, hvordan vil du så udtale Aya? Det er samme y-lyd? 

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

Father skriver:

Navnet betyder det samme, ligesom Katrine/Cathrine er samme navn, så er Cebastian/Sebastian også det samme navn.

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

nannafrederiksen skriver:

Det er jo bare stavemåderne der er ændret - det er ikke så svært at udtale. Om de hedder Cebastian og Sophiya eller Sebastian og Sofia er vel lige meget? Det udtales jo ens?

Hvis du ikke kan udtale Sophiya som Sofia, hvordan vil du så udtale Aya? Det er samme y-lyd? 

Anmeld

10. januar 2012

hende-nanna

sommerbarn<3 skriver:

Det eneste jeg har imod ændrede stavemåder er, at jeg synes det er synd hvis man hele tiden skal stave sit navn - har du aldrig været træt af det, eller har du bare været så heldig at folk viste det? 

Anmeld

10. januar 2012

sommerbarn<3

Det eneste jeg har imod ændrede stavemåder er, at jeg synes det er synd hvis man hele tiden skal stave sit navn - har du aldrig været træt af det, eller har du bare været så heldig at folk viste det? 

Jeg har altid skulle stave det, og har aldrig været træt af det. Har altid kun fået positive bemærkninger omkring det.

Og hvis du tænker over det, er der kommet så mange nye navne og stavemåder, at det efterhånden er mere reglen end undtagelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.