30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Sebastian er et flot navn, med en historisk signifikans, der betyder "værdsat".
Hvorfor Cebastian? Og hvad betyder det?
Hvis din datter har y i navnet, udtales det ikke på samme måde som f.eks Sofia, sådan fungerer det ikke.
Jeg bliver sgu en smule harm og forarget når forældre bruger alternative måder at stave bestemte navne, mest af alt nok fordi jeg ikke forstår det?!
Det er jo bare forskellige bøjninger af navnet. Cebastian fordi jeg synes det ser godt ud med C og så Staves jeg selv med C og det synes jeg ville være meget sødt at bindes sammen.
Du må blive ligeså harm du vil, ved der er en del der har det som dig, men vi har tradition i min familie med at stave navne lidt specielt. Som eks. (det er måske ikke så specielt idag) hed min mormor Sophie, med ph som hun altid skulle poitere og stolt var hun. Jeg selv hedder Cathrine med C og H og det har jeg også altid været stolt af.
Og den tradition vil jeg gerne føre videre, og er sikker på mine unger også vil kunne lide at have lidt specielle stavemåder, og hvis ike så laver vi det da bare om. Ingen problem hvis vi skal udskifte C med S, hvis det er noget der går ham på. Men som udgangspunkt skal han have det navn som jeg synes er smukkest.
kender kun et ekspempel i familie som ikke brød sig om sit navn og fik det lavet om da han var omkring 10 år.
Anmeld