hvilken vaskepulver bruger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis jeg bruger vaskepulver, bruger jeg dem uden parfume. Det er ikke så vigtigt om det er neutral eller nogen af de andre. Men for det meste neutral.

Jeg bruger helst vaskenødder, for tøjet bliver så blødt også er det super miljørigtigt

Også eddiek som skyllemiddel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2009

Englebisse

Zafir skriver:

Hvis jeg bruger vaskepulver, bruger jeg dem uden parfume. Det er ikke så vigtigt om det er neutral eller nogen af de andre. Men for det meste neutral.

Jeg bruger helst vaskenødder, for tøjet bliver så blødt også er det super miljørigtigt

Også eddiek som skyllemiddel.

Hvad er vaskenødder og hvordan fungere det??

Anmeld

8. marts 2009

Englebisse

Milla-Victoria's mor skriver:

Her bruger jeg også kun Neutral. Før jeg fik Milla-Victoria brugte jeg alle de billige mærker jeg kunne komme i nærheden af!!

Men nu kommer hun jo i første række, så jeg bruger kun Neutral

Knus Pernille

Ja jeg brugte også alt med parfume førhen, men nu tænker jeg på min søn og han kommer sgu også i første række. Ja det dufter ikke neutral, men det vasker mit tøj rent og så skader jeg heller ikke naturen alt for meget....

Anmeld

8. marts 2009

Moderator

Englebisse skriver:

Hvad er vaskenødder og hvordan fungere det??

Det her er vaskenødder:

http://www.livfuld.dk/shop/vaskenoedder-302c1.html?gclid=CITJ37qJlJkCFQiF3godTTV9Zg

Det funger blot ved at man kommer 2-3 nødder delt i 2 i en sok eller lignene, sammen med tøjet i maskinen. Så danner det sæbe inde i maskinen. Der er flere der også bruger det, når de gør rent og sådan Så opløser de bare nødderne i vand og bruger det som sæbevand.

Det er super smart og tøjet bliver bare så blødt af det!!

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Zafir skriver:

Det her er vaskenødder:

http://www.livfuld.dk/shop/vaskenoedder-302c1.html?gclid=CITJ37qJlJkCFQiF3godTTV9Zg

Det funger blot ved at man kommer 2-3 nødder delt i 2 i en sok eller lignene, sammen med tøjet i maskinen. Så danner det sæbe inde i maskinen. Der er flere der også bruger det, når de gør rent og sådan Så opløser de bare nødderne i vand og bruger det som sæbevand.

Det er super smart og tøjet bliver bare så blødt af det!!

Jeg køber vaskenødder her:

http://www.historicum.eu/product.asp?product=323

Det er noget billigere

Jeg kommer ca 6-8 halve skaller i en pose og giver dem lige et slag så de knækker, så giver de bedre vaskeevne.
Og vasker man ved 40 grader eller under kan de genbruges samme dage, så du faktisk får to vaske ud af 6-8 halve skaller.

Når du har brugt dem smider du dem ud, komposterer dem eller gemmer dem. En marmeladespand på 900 gram fyldt med vaskenødder giver en liter god koncentreret guldsæbe. Kog dem op med ca 2 liter vand og lad det koge ind til 1 liter ca. Når det er kogt kommer jeg det i isterningeposer og i fryseren, så tager jeg bare 5 "isterninger" hver gang til en 5 liters spand. Genial og billig løsning og rigtig effektivt. Der er intet bedre end nyvasket trægulv i vaskenøddersæbe.

Anmeld

8. marts 2009

Moderator

Jeg køber vaskenødder her:

http://www.historicum.eu/product.asp?product=323

Det er noget billigere

Jeg kommer ca 6-8 halve skaller i en pose og giver dem lige et slag så de knækker, så giver de bedre vaskeevne.
Og vasker man ved 40 grader eller under kan de genbruges samme dage, så du faktisk får to vaske ud af 6-8 halve skaller.

Når du har brugt dem smider du dem ud, komposterer dem eller gemmer dem. En marmeladespand på 900 gram fyldt med vaskenødder giver en liter god koncentreret guldsæbe. Kog dem op med ca 2 liter vand og lad det koge ind til 1 liter ca. Når det er kogt kommer jeg det i isterningeposer og i fryseren, så tager jeg bare 5 "isterninger" hver gang til en 5 liters spand. Genial og billig løsning og rigtig effektivt. Der er intet bedre end nyvasket trægulv i vaskenøddersæbe.

Smart!!

OG MEGA BILLIGT!!! - der skal jeg lige have bestilt!! Har nemlig ikke nogen tilbage... - Plejer at købe dem i holbæk, men de havde ikke sidst jeg var der og syntes de var ret dyre, hvor jeg havde fundet dem.
TAK

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Zafir skriver:

Smart!!

OG MEGA BILLIGT!!! - der skal jeg lige have bestilt!! Har nemlig ikke nogen tilbage... - Plejer at købe dem i holbæk, men de havde ikke sidst jeg var der og syntes de var ret dyre, hvor jeg havde fundet dem.
TAK

Det er nemlig mega billigt i forhold til andre steder, det er jo næsten halv pris. Jeg købte for et år siden to kg, og jeg har først lige taget hul på det andet kg ! Og det til trods for at jeg bruger stofbleer : Sååå man får ikke nødvendigvis mere vasketøj af det, hvis man bare lærer at bytte lidt rundt og sådan. Vasker i snit kun en ekstra vask om ugen, i alt vasker jeg 3-5 gange.

Anmeld

8. marts 2009

Tynen

Okay, er jeg så en af de eneste der bruger med parfume?

- Jeg synes bare ikke de andre neutrale mærker er særligt effektive...

Har ikke læst alle siderne igennem, skal det lige siges

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Tynen skriver:

Okay, er jeg så en af de eneste der bruger med parfume?

- Jeg synes bare ikke de andre neutrale mærker er særligt effektive...

Har ikke læst alle siderne igennem, skal det lige siges

Ifølge tænks test er mange af dem fyldt med parfume nogle af dem der klarer sig dårligst i test........

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Zafir skriver:

Smart!!

TAK

Jeg har faktisk lige fundet dem endnu billigere

http://www.stenguiden.dk/92vask.asp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.