hvilken vaskepulver bruger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2009

Englebisse

mari skriver:

Okay havde ikke lige undersøgt med porto - men langt de fleste steder vil de gerne sende billigere som maxibrev. Men uanset hvad kan det jo godt betale sig. Evt finde et sted i nærheden hvor man kan hente dem selv, så sparer man porto.

Og ja - de fylder ingenting synes jeg heller, jeg har dem bare hængene på en knage i badeværelset og har altid to poser pakket klar til brug. Så det ligner egentlig bare en smule pynt i stedet for de grimme pakker med vaskepulver. Og i længden er det en MEGET billig vaskeform.

Især når man også bruger det som gulvsæbe - det kan også bruges som opvaskemiddel.

Synes det er helt fantastisk at nødderne også kan bruges til at vaske gulv osv. De nødder skal hvertfald købes og prøves :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2009

SaNiNa

Vi bruge ikke skyldemiddel har ikke gjort det meget længe og syntes ikke vi kan mærke forskel...

de der nødder dem har vi osse snakket om men syntes nu det er lidt dyrt når vi nu får neutral gratis...

Anmeld

9. marts 2009

Englebisse

Tynen skriver:

Okay, er jeg så en af de eneste der bruger med parfume?

- Jeg synes bare ikke de andre neutrale mærker er særligt effektive...

Har ikke læst alle siderne igennem, skal det lige siges

Har aldrig haft problemer med at neutral ikke kan vaske mit tøj rent. Det eneste minus ved det er jo at det ikke dufter, men det skader ikke naturen og ens barn kommer ikke til at danne nogle former for allergi eller astma af det...

Før jeg fik barn var jeg nu også ligeglad med hvad der var i vaskepulver bare det duftede af masser af parfume. Nu tænker jeg lidt mere over hvad jeg giver min søn og vasker min søns tøj i.

Anmeld

9. marts 2009

A.

Hvis jeg bruger vaskepulver, bruger jeg dem uden parfume. Det er ikke så vigtigt om det er neutral eller nogen af de andre. Men for det meste neutral.

Jeg bruger helst vaskenødder, for tøjet bliver så blødt også er det super miljørigtigt

Også eddiek som skyllemiddel.

det vil jeg da lige prøve

Anmeld

9. marts 2009

Balderson

mari skriver:

Nåå ja og til pletter bruger jeg oksegaldesæbe, det er fri for alt muligt snavs og effektivt.

Hvor køber du vaskeskaller og oksegaldesæbe henne?

Anmeld

9. marts 2009

Balderson

Hvis jeg bruger vaskepulver, bruger jeg dem uden parfume. Det er ikke så vigtigt om det er neutral eller nogen af de andre. Men for det meste neutral.

Jeg bruger helst vaskenødder, for tøjet bliver så blødt også er det super miljørigtigt

Også eddiek som skyllemiddel.

Nu skal der købes vaskenødder ;0)

Det skal jeg alså lige prøve...

Så Tak for det

Anmeld

9. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Balderson skriver:

Nu skal der købes vaskenødder ;0)

Det skal jeg alså lige prøve...

Så Tak for det

FEDEST

Anmeld

9. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Balderson skriver:

Hvor køber du vaskeskaller og oksegaldesæbe henne?

Der er nogen links rundt omkring i denneher tråd

Anmeld

9. marts 2009

Lillemy60

Koogko.dk har en flydende oksegaldesæbe uden æteriske olier. Ellers på babynature har de også, fra Sonett, men det skal være den faste derfra, ellers indeholder det æteriske olier...

Anmeld

9. marts 2009

Cris

Der er også flere tips med vaskenødder. Dem som allerede er brugt til vask, kan de lige koges en gang til og man kan få en mild shampoo ud af det (men jeg har aldrig selv prøvet den). Man kan koge dem en ekstra gang igen og så kan vandet bruges som sprøjtemiddel mod insekter til potteplanter eller i haven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.