Smerte stillende til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Carl-Emil's mor

W.. skriver:

??? Du stillede et spørgsmål fik uddybende svar og skriver så smiley?? Forstår ikke helt din mening??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

TineA

Höör skriver:

??? Du stillede et spørgsmål fik uddybende svar og skriver så smiley?? Forstår ikke helt din mening??

Nej, jeg valgte at lade den ligge - på den pæne måde i den pæne tone !

Anmeld

5. januar 2012

Carl-Emil's mor

W.. skriver:

Nej, jeg valgte at lade den ligge - på den pæne måde i den pæne tone !

Det skal du så bare have lov til

Anmeld

5. januar 2012

Leneur

Toshiba skriver:

nej pudendus blokade (staves) er bedøvelse i "udgangen"

Nå for siven, ja det er da noget helt andet så....

Anmeld

6. januar 2012

Toshiba

Leneur skriver:

Nå for siven, ja det er da noget helt andet så....

ja liiidt  men det er da noget med stik

Anmeld

6. januar 2012

Fenja09

Jeg havde planlagt div. ting til min fødsel inkl hvilken smertelindring jeg ønskede - men det viste sig at jeg ikke kunne bruge det til noget som helst. Synes det er fint at man læser om de forskellige muligheder, men at beslutte sig inden fødslen synes jeg personligt ikke kan svare sig. En fødsel foregår nok næsten aldrig som man forventer eller forbereder sig på. Derudover kan man slet ikke svare på (før man har født) hvordan man håndtere veerne.

Jeg har selv en ret lav smertetærskel og jeg fik kun varmepude, men de tilbød mig epidural på et tidspunkt og trods det at jeg havde sagt forinden at det var det sidste jeg ville, sagde jeg prompte JA til at få den. Jeg nåede det så ikke før jeg havde presseveer.

/Fenja

Anmeld

6. januar 2012

2babygirls

Toshiba skriver:

jeg ville som udgangspunkt sige.....

VENT med at tage stilling - og tag KUN imod - hvad du IKKE kan leve uden...

Jeg har selv kun fået lattergas ved begge fødsler - og er glad for jeg hverken har været frataget smerterne og har så snart masken er fjernet været "med" 100 %

Jeg er jo af den skøre overbevisning at rygmavsbedøvelsen - KAN være årsag til alle de mange kejsersnit der bliver lavet i dag - frem for før i tiden...

Har selv fået en rygmavsbedøvelse i forbindelse med opr. - og kan da sige jeg ikke engang kunne presse "rigtigt" da jeg skulle tisse - og det har jeg immervæk prøvet pænt mange gange 

så kan undre mig hvordan man kan føde - når ikke man kan mærke "presset"

Jeg kunne sagtens føde selvom jeg havde fået så god virkning af epidural blokaden. Jeg kunne ikke mærke mine presseveer, selvom de slukkede for det to timer inden jeg fødte.

Men så kunne jeg til gengæld så heller ikke tisse bagefter.

Anmeld

6. januar 2012

Emmamusen2010

Jeg fik både epi og pudendus da jeg fødte. Havde ikke noget valg med epiduralen da man har en regel på ouh at når ens bmi er over 35 så skal man have den. Men er da død glad for jeg fik den. Kunne endelig sove lidt efter 4 dage med næsten konstante veer. Og jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg fik presseveer og kunne sagtens presse Havde dog lidt svært ved at gå bagefter, men da jm truede med kateter kunne jeg rimelig hurtigt, dog med hjælp komme op og stå 

Anmeld

6. januar 2012

Emily2012<3

De bruger da ikke lattergas mere?

Det mener jeg min JM har snakket om.. :/

Jeg er PISSE bange for fødslen, og ved slet ikke hvad jeg skal og ikke skal.. Men har fået anbefalet badekar da det skulle lindre godt..

Anmeld

6. januar 2012

MortilCilas

Jeg er også en pivskid, men jeg ville IKKE have noget form for smertestillende! Men efter 10 timer med veer nonstop, altså kun med 30sek i mellem, hver 3 ve, så valgte jeg epiduralen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.