Smerte stillende til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.740 visninger
48 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Anonym trådstarter

Har siddet og læst lidt på nettet om de forskellige slags smertelindringer der er og syns det er svært hvad man skal vælge. Jeg har overvejet Epidural rygmarvsbedøvelse eller Pudendusblokade.

Er der noget i kan foreslå når man er en rigtig lille pivskid som mig? Hvad valgte i og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

Har siddet og læst lidt på nettet om de forskellige slags smertelindringer der er og syns det er svært hvad man skal vælge. Jeg har overvejet Epidural rygmarvsbedøvelse eller Pudendusblokade.

Er der noget i kan foreslå når man er en rigtig lille pivskid som mig? Hvad valgte i og hvorfor?

jeg ville som udgangspunkt sige.....

VENT med at tage stilling - og tag KUN imod - hvad du IKKE kan leve uden...

Jeg har selv kun fået lattergas ved begge fødsler - og er glad for jeg hverken har været frataget smerterne og har så snart masken er fjernet været "med" 100 %

Jeg er jo af den skøre overbevisning at rygmavsbedøvelsen - KAN være årsag til alle de mange kejsersnit der bliver lavet i dag - frem for før i tiden...

Har selv fået en rygmavsbedøvelse i forbindelse med opr. - og kan da sige jeg ikke engang kunne presse "rigtigt" da jeg skulle tisse - og det har jeg immervæk prøvet pænt mange gange 

så kan undre mig hvordan man kan føde - når ikke man kan mærke "presset"

Anmeld

5. januar 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg er piveskid især vedrørende nåle så jeg har bedt om badekar og lattergas!! Fandmer nej om nogle skal stikke i mig

Anmeld

5. januar 2012

Toshiba

Höör skriver:

Jeg er piveskid især vedrørende nåle så jeg har bedt om badekar og lattergas!! Fandmer nej om nogle skal stikke i mig

Lattergas er GULD værd

Anmeld

5. januar 2012

Carl-Emil's mor

Toshiba skriver:

Lattergas er GULD værd

Det håber jeg tænker bare jeg vil gerne opleve så meget som muligt og alene tanken om den nål i ryggen ved epu har jeg ikke lyst til også er jeg overbevist om mange gravide skal slappe af og bare se på deres fødsler som det er noget man skal igennem også må man følge med jeg er ekstrem kontrolfreak og vange for smerter og det nytter intet for ved man skalIgennem det så istedet for at planlægge alt muligt så må man se hvad der sker

Anmeld

5. januar 2012

Toshiba

Höör skriver:

Det håber jeg tænker bare jeg vil gerne opleve så meget som muligt og alene tanken om den nål i ryggen ved epu har jeg ikke lyst til også er jeg overbevist om mange gravide skal slappe af og bare se på deres fødsler som det er noget man skal igennem også må man følge med jeg er ekstrem kontrolfreak og vange for smerter og det nytter intet for ved man skalIgennem det så istedet for at planlægge alt muligt så må man se hvad der sker

præcis  tag kun imod hvad man IKKE kan leve uden.....

Anmeld

5. januar 2012

mulle85

jeg fik en rygmars og der ramte de min nerve til mit ene ben hvilket gjorde at jeg slet ikke ku mærke mit ene ben fra om morgen til sent om aftenen, så man kan være uheldig, heldigvis klarede jeg mig med massage og en maske et par gange, så endte med intet og få sådan set, er pivet normalt, men det var ikke så slemt som jeg forestillede mig

Anmeld

5. januar 2012

Leneur

Anonym skriver:

Pudendusblokade er det det der kaldes bistik?? Dem fik jeg nemlig 2 af da jeg havde så ondt i min ryg. Jeg synes de var slemme at få og kunne lige så godt have undværet da de for mig kun virkede 10 minutter.

Anmeld

5. januar 2012

Toshiba

Leneur skriver:

Pudendusblokade er det det der kaldes bistik?? Dem fik jeg nemlig 2 af da jeg havde så ondt i min ryg. Jeg synes de var slemme at få og kunne lige så godt have undværet da de for mig kun virkede 10 minutter.

nej pudendus blokade (staves) er bedøvelse i "udgangen"

Anmeld

5. januar 2012

Kamulla

Höör skriver:

haha.. det sagde jeg også, og har MEGA nål forbi.. men da jeg fik ve storm af fuld styrke og fuld længde, så skreg jeg på de skulle stikke i mig.. nåede desværre ikke få noget da det gik så hurtigt.. og det med du er med og klar når man kun får lattergas?? right.. var var så høj af det lort og så smertepræget at min fødsel er et stor sort  plet i min hukommelse, men kun få punkter jeg erindre.. det er jeg ret ked af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.