Hjælp - Gider ikke gå i skole !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Taniakb

Anonym skriver:

Det havde jeg slet ikke overvejet.. Hvor kom den fra ?

Har lige fået en tid hos en vejleder, så jeg hopper på cyklen  

Så bare lige Børne-Foto kommer op i Babysam i Roskilde imorgen til lørdag, så det slog mig lige.. Hvis du er god, så har vi et job til sommer ( hvis han frier ) .. Hehe.. Men der kan du jo styre meget selv...

Okay pøj pøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Lunae

Anonym skriver:

Det er også det jeg overvejer.. Men ved ikke hvad.. Og det ville være total ØV at droppe endnu en uddannelse.. Ved bare hvilke blikke jeg ville få

Du skal følge din intuition. Du får ikke noget godt ud af at være der, hvis det ikke er det du vil. Jeg tænker at hvis du forsøger dig med en fuld hf, så er de fleste af de uddannelser du efterfølgende kan tage, meget boglige. Måske bortset fra pædagog.
Så hos du allerede nu er træf af formen, så bliver det kun værre.

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Så bare lige Børne-Foto kommer op i Babysam i Roskilde imorgen til lørdag, så det slog mig lige.. Hvis du er god, så har vi et job til sommer ( hvis han frier ) .. Hehe.. Men der kan du jo styre meget selv...

Okay pøj pøj

Hvor har du set det henne?

Jamen har du ikke købt kjolen? Så skal I vel giftes? :b

Jo tak :b Han anbefalede mig at tage ½ år på produktionsskole, for at finde ud af, hvad jeg vil.. Så der skal jeg ud og kigge i morgen

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Du skal følge din intuition. Du får ikke noget godt ud af at være der, hvis det ikke er det du vil. Jeg tænker at hvis du forsøger dig med en fuld hf, så er de fleste af de uddannelser du efterfølgende kan tage, meget boglige. Måske bortset fra pædagog.
Så hos du allerede nu er træf af formen, så bliver det kun værre.

Det er også det jeg er bange for.. Det kan godt være at hf giver adgang til meget, men hvis det ikke er noget jeg vil, kan det jo være ligemeget

Anmeld

4. januar 2012

lycly

Jeg forstår dig godt, jeg gider heller ikke gå i skole. Af samme årsag, valgte jeg også at få en elevplads i butik. Men det er nogle rigtig lorte arbejdstider når man har børn! Min kæreste arbejder også i butik, og møder kl. 6 hver dag + han har 1 lukkevagt om ugen og hver 4. weekend. Når jeg starter på arbejde, så har jeg nøjagtig samme arbejdstider, bare hver 3. weekend. Det bliver virkelig svært at få til at hænge sammen. Når det så er sagt, så er det en FED uddannelse at have, og den er god at have bag sig fordi man både har en uddannelse og erhvervserfaring. IGEN når det så er sagt, så selvom du ikke ved lige nu, hvad du skal med en HF, så giver HF jo adgang til det samme som en STX, dvs stort set alt. Så den er også rigtig god at have .

Det kunne du sikkert ikke bruge til særlig meget, men synes du skal fortsætte skolen lidt endnu og lige give det en ekstra chance. Er det helt af helvedes til, så stop

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg forstår dig godt, jeg gider heller ikke gå i skole. Af samme årsag, valgte jeg også at få en elevplads i butik. Men det er nogle rigtig lorte arbejdstider når man har børn! Min kæreste arbejder også i butik, og møder kl. 6 hver dag + han har 1 lukkevagt om ugen og hver 4. weekend. Når jeg starter på arbejde, så har jeg nøjagtig samme arbejdstider, bare hver 3. weekend. Det bliver virkelig svært at få til at hænge sammen. Når det så er sagt, så er det en FED uddannelse at have, og den er god at have bag sig fordi man både har en uddannelse og erhvervserfaring. IGEN når det så er sagt, så selvom du ikke ved lige nu, hvad du skal med en HF, så giver HF jo adgang til det samme som en STX, dvs stort set alt. Så den er også rigtig god at have .

Det kunne du sikkert ikke bruge til særlig meget, men synes du skal fortsætte skolen lidt endnu og lige give det en ekstra chance. Er det helt af helvedes til, så stop

Men hvordan vil I få weekends til at fungere? Der kommer jo til at være nogle, hvor I begge skal på arbejde

Anmeld

4. januar 2012

lycly

Anonym skriver:

Men hvordan vil I få weekends til at fungere? Der kommer jo til at være nogle, hvor I begge skal på arbejde

Lige netop Men han har gjort sin chef opmærksom på det, og han siger at det skal de nok finde ud af. Det er jo sådan rimelig vigtigt!

Et andet problem med butiksbranchen er, at det er meget uforudsigeligt. Man har selvfølgelig faste tider, men man kan ikke altid regne med at man kan gå præcis til tiden. Og det jo noget lort, hvis man har et barn der skal hentes fra institution.

Anmeld

4. januar 2012

hende-nanna

Nu har jeg ikke læst det hele igennem, men jeg vil lige give dig to links her 

1. Her kan vælge de ting som interesserer dig, og til sidst viser den hvilke uddannelser der er mulige for dig, og hvilke krav de stiller 

http://www.ug.dk/media/sync/studievaelgeren/app.html

2. Dette link er hvor du krydser af hvilket niveau du har afsluttet de fag du har haft på - så viser den hvilke uddannelser der er mulige efter niveauet du har afsluttet på 

http://www.ug.dk/Forside/FlereOmraader/inspiration/Adgangsnoeglen.aspx

Anmeld

4. januar 2012

hende-nanna

Blev sendt to gange .. 

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Lige netop Men han har gjort sin chef opmærksom på det, og han siger at det skal de nok finde ud af. Det er jo sådan rimelig vigtigt!

Et andet problem med butiksbranchen er, at det er meget uforudsigeligt. Man har selvfølgelig faste tider, men man kan ikke altid regne med at man kan gå præcis til tiden. Og det jo noget lort, hvis man har et barn der skal hentes fra institution.

Nemlig.. Min kæreste og jeg mødte hinanden i butik, hvor vi begge arbejde.. Så ved godt hvordan det kan være.. Derfor jeg IKKE vil i butik.. Men på den anden side kunne jeg rigtig godt lide at arbejde der! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.