Hjælp - Gider ikke gå i skole !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

jeg ville blive på VUC imens jeg fandt ud af hvad det var jeg egentlig gerne ville arbejde med ... ved du hvad du vil bruge det til?? ...

det er rigtig godt at have en gulerod og vide at det nytter

for nej .. de fag der er i en hf er ikke de sjoveste .. men hvis du ved du skal bruge dem fr at komme videre på dit drømmestudie så hjælper det RIGTIG meget ...

Jamen det er jo problemet.. Jeg ved det ikke! Er virkelig helt blank.. Hvis jeg havde økonomien, ville jeg helst bare være hjemmegående husmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Problemet er jo lidt, at jeg ikke aner hvad jeg vil.. Dagplejer kan jeg ikke, da vi bor i lejlighed uden plads til andres børn Det lyder ellers hyggeligt..
Og her i byen er det nærmest umuligt at få job i vuggestuer eller børnehaver, når de slår en stilling op, er der nogle gange 800 ansøgere

Og jeg VIL jo gerne have noget skole som gælder "for evigt".. Er bange for jeg kommer til at fortryde det senere hen ellers.. Min mor er f.eks. ked af at hun ikke tog noget dengang hun var på min alder, hun er derfor gået igang med at læse igen..

Åh.. Kan ikke finde ud af det :/

Hvor gammel er du, hvis jeg må spørge ?

Hvad var grunden til, at du startede på HF? Bare for at bruge tiden på et eller andet eller hvordan?

Kan næsten regne ud, at det må være en stor by, du bor i. Evt. overvej muligheden for at pendle og så søg job i byer, der ligger tæt på din egen?

Ved, det kan være super svært at overskue, men den dag, du står med den lysende lampe over dit hoved, vil du føle en lettelse over, at du ikke spildte din tid på fag og HF, du overhovedet ikke havde noget til overs for.

18 timer om ugen kunne man nok bruge bedre end at kede sig ihjel

Det, der for mig gjorde, at jeg kom igennem tre år på gym og efterfølgende snart 4 år på videregående uddannelse er, at jeg har haft et mål fra starten. Så er det altså væsentlig lettere at gennemføre noget.

Gå i tænkeboks

Anmeld

4. januar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Hvad endte du så op med?

hvad jeg endte op med uddannelses mæssigt eller hvordan mener du??

Anmeld

4. januar 2012

Flødebollen

Søg evt. på ug.dk

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

hvad jeg endte op med uddannelses mæssigt eller hvordan mener du??

Ja.. Det er rart med nogle idéer jo

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Hvor gammel er du, hvis jeg må spørge ?

Hvad var grunden til, at du startede på HF? Bare for at bruge tiden på et eller andet eller hvordan?

Kan næsten regne ud, at det må være en stor by, du bor i. Evt. overvej muligheden for at pendle og så søg job i byer, der ligger tæt på din egen?

Ved, det kan være super svært at overskue, men den dag, du står med den lysende lampe over dit hoved, vil du føle en lettelse over, at du ikke spildte din tid på fag og HF, du overhovedet ikke havde noget til overs for.

18 timer om ugen kunne man nok bruge bedre end at kede sig ihjel

Det, der for mig gjorde, at jeg kom igennem tre år på gym og efterfølgende snart 4 år på videregående uddannelse er, at jeg har haft et mål fra starten. Så er det altså væsentlig lettere at gennemføre noget.

Gå i tænkeboks

Jeg er 22, og bor i Roskilde, så har MANGE uddannelsesmuligheder
Valgte HF for at have en uddannelse som gælder evigt, og fordi den giver adgang til en masse andre uddannelser.. Det hjælper jo bare ikke, når jeg ikke ved, hvad det skal være

Anmeld

4. januar 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Jeg er 22, og bor i Roskilde, så har MANGE uddannelsesmuligheder
Valgte HF for at have en uddannelse som gælder evigt, og fordi den giver adgang til en masse andre uddannelser.. Det hjælper jo bare ikke, når jeg ikke ved, hvad det skal være

Men du må have en ide om, hvad du godt kan lide at lave?

Er det at være sammen med mange mennesker, snakke, hjælpe ældre i samfundet, butiksansat, sælger, at arbejde med børn eller handicappede.

Anmeld

4. januar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Ja.. Det er rart med nogle idéer jo

jamen jeg er endt ud med at læse til ejendomsmægler..

min største drøm var at læse jura eller økonomi på uni, men lærerbøgerne til jura ville jeg aldrig få råd til, og økonomistudiet startede jeg op på, men fandt så ud af at jeg var gravid, og efterhånden opdagede jeg at de sene forelæsninger, og gruppearbejde til langt ud på natten bare ikke hang sammen med at være alenemor til et lille barn..
så under min barsel, droppede jeg ud af uni, og søgte ind på finansøkonom uddannelsen, og der får jeg alt hvad jeg gerne vil.. jeg har både jura og økonomi med ind over studiet, og det er det der interesserer mig, og derfor ved jeg at jeg er på den rette hylde.. nu mangler jeg kun at løse et problem, nemlig at skolen er for uorganiserede og ikke er særlig gode til at informere, og studievejledningen sucks.. så overvejer at skifte skole..

men jeg har en HF hue, og den fik jeg fordi jeg vidste at jeg skulle bruge den for at blive det jeg ville..

så det væsentlige er at finde ud af hvad man vil, og lægge en plan, og så gå efter den, så er uddannelse og skole bare ikke så surt mere..

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Men du må have en ide om, hvad du godt kan lide at lave?

Er det at være sammen med mange mennesker, snakke, hjælpe ældre i samfundet, butiksansat, sælger, at arbejde med børn eller handicappede.

Nej
Har arbejdet i butik i nogle år, og det kan jeg egentlig godt lide.. Men arbejdstiderne kan jo bare ikke hænge sammen, når jeg også har et barn

Anmeld

4. januar 2012

Flødebollen

An&Jo skriver:

jamen jeg er endt ud med at læse til ejendomsmægler..

min største drøm var at læse jura eller økonomi på uni, men lærerbøgerne til jura ville jeg aldrig få råd til, og økonomistudiet startede jeg op på, men fandt så ud af at jeg var gravid, og efterhånden opdagede jeg at de sene forelæsninger, og gruppearbejde til langt ud på natten bare ikke hang sammen med at være alenemor til et lille barn..
så under min barsel, droppede jeg ud af uni, og søgte ind på finansøkonom uddannelsen, og der får jeg alt hvad jeg gerne vil.. jeg har både jura og økonomi med ind over studiet, og det er det der interesserer mig, og derfor ved jeg at jeg er på den rette hylde.. nu mangler jeg kun at løse et problem, nemlig at skolen er for uorganiserede og ikke er særlig gode til at informere, og studievejledningen sucks.. så overvejer at skifte skole..

men jeg har en HF hue, og den fik jeg fordi jeg vidste at jeg skulle bruge den for at blive det jeg ville..

så det væsentlige er at finde ud af hvad man vil, og lægge en plan, og så gå efter den, så er uddannelse og skole bare ikke så surt mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.