Anonym skriver:
Hvis nogen ved hvem jeg er, så lad venligst være med at skrive det i tråden.. Vil helst ikke kunne "findes" af familie og venner.
Sagen er den, at jeg lige (igår!) er startet på HF-enkeltfag på VUC. Jeg skal kun have 18 timer, dansk og engelsk, og jeg afslutter begge fag til december. Min plan er at jeg skulle ende med en fuld hf engang. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge den til, så nu går jeg der bare for at have papir på noget skole!
Jeg har også 2 grundforløb fra en slagteriskole + 1½ år på stx.. Og det kan jo ikke bruges til noget 
Problemet er, at jeg ikke gider at gå i skole!! Har været der i 4 timer igår, og jeg er allerede træt af det.. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg SKAL jo lave noget ..
Har et barn på 1 år, og er lige startet op efter barsel. Overvejer om jeg skal søge nogle elevpladser med de grundforløb jeg har, men de arbejdstider ved jeg bare ikke om kan passe ind i vores liv.. Min kæreste arbejder i butik, og tager hjemmefra klokken 6 hver morgen + han arbejder hver 3. weekend.
Det blev lidt langt.. Men håber virkelig, at der er nogle som har gode råd!!

Hejsa 
Jeg er en af dem, der har gået i skole sådan set hele mit liv pånær de seks første leveår.
Men jeg kan nemt sætte mig i din situation, og min kæreste har engang sagt til mig, at man skal kun gøre noget, hvis man kan gøre det helhjertet.
Jeg synes, du skal overveje, hvad det virkelig er, du gerne vil beskæftige dig med. For at tage en HF bare for at tage en HF virker lidt meningsløst, og ikke mindst spild af tid.
Tænk over, hvad du rigtig godt kan lide at lave? Hvad du kunne forestille dig at bruge 8-10 timer på om dagen (Foruden dit barn).. Mange vælger at blive dagplejere, da det ligsom kombinerer ens eget barn, hjemmet og andre børn. Eller i en børnehave. Whatever.
Men du får lige en
med på vejen
Og husk: Det er ikke altid, at fornuften skal sejre. Man har ret til at være egoistisk. Du skal alligevel beslutte, hvad du vil resten af dit liv, og så er det satme nitten, hvis du står tilbage, når du går på pension og siger til dig selv: Jeg lavede aldrig noget, jeg gad. Lavede det kun, fordi jeg var nødt til det.
Kan du følge mig ?