Hjælp - Gider ikke gå i skole !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Lunae

Anonym skriver:

Hvis nogen ved hvem jeg er, så lad venligst være med at skrive det i tråden.. Vil helst ikke kunne "findes" af familie og venner.

Sagen er den, at jeg lige (igår!) er startet på HF-enkeltfag på VUC. Jeg skal kun have 18 timer, dansk og engelsk, og jeg afslutter begge fag til december. Min plan er at jeg skulle ende med en fuld hf engang. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge den til, så nu går jeg der bare for at have papir på noget skole!
Jeg har også 2 grundforløb fra en slagteriskole + 1½ år på stx.. Og det kan jo ikke bruges til noget

Problemet er, at jeg ikke gider at gå i skole!! Har været der i 4 timer igår, og jeg er allerede træt af det.. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg SKAL jo lave noget ..

Har et barn på 1 år, og er lige startet op efter barsel. Overvejer om jeg skal søge nogle elevpladser med de grundforløb jeg har, men de arbejdstider ved jeg bare ikke om kan passe ind i vores liv.. Min kæreste arbejder i butik, og tager hjemmefra klokken 6 hver morgen + han arbejder hver 3. weekend.

Det blev lidt langt.. Men håber virkelig, at der er nogle som har gode råd!!

Jeg kender det godt fra mig selv. Det er svært at motivere sig selv.

Har du nemt eller svært ved skolen eller synes du bare det er kedeligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hvis nogen ved hvem jeg er, så lad venligst være med at skrive det i tråden.. Vil helst ikke kunne "findes" af familie og venner.

Sagen er den, at jeg lige (igår!) er startet på HF-enkeltfag på VUC. Jeg skal kun have 18 timer, dansk og engelsk, og jeg afslutter begge fag til december. Min plan er at jeg skulle ende med en fuld hf engang. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge den til, så nu går jeg der bare for at have papir på noget skole!
Jeg har også 2 grundforløb fra en slagteriskole + 1½ år på stx.. Og det kan jo ikke bruges til noget

Problemet er, at jeg ikke gider at gå i skole!! Har været der i 4 timer igår, og jeg er allerede træt af det.. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg SKAL jo lave noget ..

Har et barn på 1 år, og er lige startet op efter barsel. Overvejer om jeg skal søge nogle elevpladser med de grundforløb jeg har, men de arbejdstider ved jeg bare ikke om kan passe ind i vores liv.. Min kæreste arbejder i butik, og tager hjemmefra klokken 6 hver morgen + han arbejder hver 3. weekend.

Det blev lidt langt.. Men håber virkelig, at der er nogle som har gode råd!!

Jeg er 24 - har gået i skole hele mit liv og har som minimum 3 år tilbage + det løse

Jeg kender alt til skoletræthed - det vigtigste er at du kan se formålet med det.

Jeg synes også det er røv og nøgler - især det med at skrive store eksamensopgaver når alle andre har ferier (fx juleferie, påskeferie osv) 

Dog er der en skøn sommerferie og den er guld værd

Anyways det vigtigste er at du kan se en mening med galskaben, altså se det som en investering og at den viden du bygger på nu kan du nyde godt af senre hen

Hvis ingen motivation du har og hvis du sidder med en følelse af at du 'kun' gør det for at få tiden til at gå, så er det med at finde noget andet - find en drøm og et mål der er værd at slide for ellers bliver det ulideligt.

Brug evt ug.dk den har alle jobs samlet på ét sted så kan du starte med at finde ud af hvad du gerne vil bruge dit "arbejdsliv" på og så bagefter finde ud af hvad det kræver, og så er det måske alle lektierne værd når man kan se guldet for enden af regnbuen 

Anmeld

4. januar 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Nej
Har arbejdet i butik i nogle år, og det kan jeg egentlig godt lide.. Men arbejdstiderne kan jo bare ikke hænge sammen, når jeg også har et barn

Men der er jo ikke kun én slags butik. Og med garanti, du kan finde et sted, der kan have dig fra 8-16, hvis du er en lille smule fleksibel.

Det skal også lige nævnes, at der altså er rigtig mange, der er ansat i butik, der også har et barn. Så det kan lade sig gøre

Anmeld

4. januar 2012

Flødebollen

Giraffen skriver:

Jeg er 24 - har gået i skole hele mit liv og har som minimum 3 år tilbage + det løse

Jeg kender alt til skoletræthed - det vigtigste er at du kan se formålet med det.

Jeg synes også det er røv og nøgler - især det med at skrive store eksamensopgaver når alle andre har ferier (fx juleferie, påskeferie osv) 

Anyways det vigtigste er at du kan se en mening med galskaben, altså se det som en investering og at den viden du bygger på nu kan du nyde godt af senre hen

Hvis ingen motivation du har og hvis du sidder med en følelse af at du 'kun' gør det for at få tiden til at gå, så er det med at finde noget andet - find en drøm og et mål der er værd at slide for ellers bliver det ulideligt.

Brug evt ug.dk den har alle jobs samlet på ét sted så kan du starte med at finde ud af hvad du gerne vil bruge dit "arbejdsliv" på og så bagefter finde ud af hvad det kræver, og så er det måske alle lektierne værd når man kan se guldet for enden af regnbuen 

Er fuldstændig enig!

Anmeld

4. januar 2012

Noneother

Snak med en studievejleder om hvad du godt kan lide at lave, og find så ud af hvordan du når dertil. Det skulle jo osse gerne være noget der kan kombineres med familieliv.

Jeg går selv på skole i Roskilde, og ved da at de har en hel masse kompetente studievejledere, der hellere end gerne vil hjælpe. + Det er jo stadig først på året, så du kan nå at hoppe, hvis du finder noget bedre. Vi starter i hvert fald først op igen d. 12

Hellere tage snakken nu, end når du finder ud af at du måske har spildt et år af dit liv på nogle fag du alligevel ikke skal bruge. Har selv spildt mange år, men har nu endelig fundet noget jeg er glad for. Go for it!

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg kender det godt fra mig selv. Det er svært at motivere sig selv.

Har du nemt eller svært ved skolen eller synes du bare det er kedeligt?

Ved ikke hvordan det er endnu, er jo lige startet

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Min eneste motivation er mit barn, som IKKE skal vokse om med en arbejdsløs mor.. Men det skal jo også helst være en lykkelig mor

Men tak, du har helt ret!

Anmeld

4. januar 2012

Lunae

Anonym skriver:

Ved ikke hvordan det er endnu, er jo lige startet

Det er rigtigt, men tænkte mere generelt - altså om du føler dig for lidt udfordret i skolen.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre hvad jeg kunne få at gennemføre.

Jeg har brugt de sidste 5 år af mit liv, på at finde ud af hvad der skal ske! Blev student i 2006, hvorefter jeg var fast besluttet på at læse religionsvidenskab på uni. Efter lidt udenlandsophold og arbejde, startede jeg i 2008. Jeg gik der 1. Semester og skiftede så fra den ene dag til den anden, til pædagoguddannelsen.

Jeg kunne sagtens følge med på uni, men var usikker på hvad jeg ville med uddannelsen. Derfor tænkte jeg pædagog. Efter 1,5 år på pædagoguddannelsen søgte jeg så på læreruddannelsen, fordi jeg kedede mig. Jeg kom imod alle odds ind og startede der i sommers. Allerede nu har jeg lyst til at droppe det også, blot fordi jeg keder mig. Det fanger mig ikke 100 procent, så derfor får jeg lyst til at droppe det.

Men denne gang går den ikke. Jeg må bide i det sure æble og tage ansvar. Jeg skal gennemføre denne uddannelse, uanset hvad! Basta!

Anmeld

4. januar 2012

Taniakb

Kan du ikke logge på jobnet, ofir osv og få noget inspiration ?
Det er lidt svært når man ik ved hvad man vil ..

Men du må jo næsten bide skolen i dig, indtil du ved hvad du vil.. Selvom SU ikke ligefrem er det højeste..

Jeg tror faktisk jeg læste et sted at de manglede nogen til at arbejde med børn herude af.. Der er jo ik så langt ..(Jeg leder selv efter fast arbejde) Men hvis du vil noget med børn, er der jo pædagog udd . ?

Anmeld

4. januar 2012

LilleLene

jeg har 4 enkelt fag, og har det præcis på samme måde
jeg kæmper virkelig for ikke at droppe ud, jeg vil bare SÅ gerne blive færdig så jeg har den når jeg skal på barsel (i juni)

Helt seriøst forstår jeg dig fuldt ud, har ikke noget godt råd til dig, ud over at prøve at hænge i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.