Er det mig der er mærkelig ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Ih det er svært altsåå .... Han vil ikke holde fest fordi han ikke vil være midt punkt siger min søster ,, Min søster og sønnen har ringet lidt rundt til familie for at høre om han stadig fik gaver .. Bedste forældrene ville stadig give gaver ... Havde de ikke ville det havde de valgt at lade ham konfirmere ... Vil ikke såre ham men de kan ikke tage for givet at man bare smider pengene .. Så er der da ikke noget ved at give gaver mere .. Så er det bare penge bytteri uden mening

Er det så ikke mest din søster du har et problem...hendes adfærd og måde at være på.
Hendes barn kan jo ikke gøre for det og det er vel ham og ikke hende det handler om.
Jeg har en søn som heller ikke er god til opmærksomhed, men derfor ville han da nyde og elske gaver lige så meget som alt andet...en konfirmation er vel for mange bare at få gaver og det at vælge den fra er måske endnu mere at tage stilling end bare at gøre det andre gør.
Nå, men jeg synes som skrevet stadig at din nevø skal forkæles og om det så er når han bliver 14, 15 eller får hår under armene, det er i min verden så fuldstændig ligegyldigt....men at lade et problem voksne imellem gå udover barnet, det er da trist...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Mca<3

Eva skriver:

Er det så ikke mest din søster du har et problem...hendes adfærd og måde at være på.
Hendes barn kan jo ikke gøre for det og det er vel ham og ikke hende det handler om.
Jeg har en søn som heller ikke er god til opmærksomhed, men derfor ville han da nyde og elske gaver lige så meget som alt andet...en konfirmation er vel for mange bare at få gaver og det at vælge den fra er måske endnu mere at tage stilling end bare at gøre det andre gør.
Nå, men jeg synes som skrevet stadig at din nevø skal forkæles og om det så er når han bliver 14, 15 eller får hår under armene, det er i min verden så fuldstændig ligegyldigt....men at lade et problem voksne imellem gå udover barnet, det er da trist...
Knus..

Jo ærligt og ved nærmere efter tanke er det klart hende ... Syntes hun er uforskammet Hun tager tilmed i mod konfirmations tilskuddet også fra kommunen selvom der ikke bliver en konfirmation .. Det burde nok ikke gå ud over ham og har da også lyst tiul at give ham noget .. Men rigtigt .. på et andet tidspunkt Knus

Anmeld

4. marts 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Jo ærligt og ved nærmere efter tanke er det klart hende ... Syntes hun er uforskammet Hun tager tilmed i mod konfirmations tilskuddet også fra kommunen selvom der ikke bliver en konfirmation .. Det burde nok ikke gå ud over ham og har da også lyst tiul at give ham noget .. Men rigtigt .. på et andet tidspunkt Knus

Det er sgu også en sørgelig opførsel...godt han har en moster der ikke er på samme måde...så kan han se hvordan man også kan være.
Kan du ikke tage en hyggetur med ham....lave noget sammen og give ham en gave(penge)og sige at det skal han have fordi han er ham og er blevet voksen nu(eller noget-smiler)...evt købe noget med ham som han virkelig ønsker sig...tænker lidt at hans mor lyder lidt dominerende og måske det er nemmere at købe det man vil når ikke mor er med indover...Forstår godt nok ikke mennesker der tænker sådan som din søster, men det skal jeg jo heller ikke.
Knus til dig og din nevø...

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

Eva skriver:

Det er sgu også en sørgelig opførsel...godt han har en moster der ikke er på samme måde...så kan han se hvordan man også kan være.
Kan du ikke tage en hyggetur med ham....lave noget sammen og give ham en gave(penge)og sige at det skal han have fordi han er ham og er blevet voksen nu(eller noget-smiler)...evt købe noget med ham som han virkelig ønsker sig...tænker lidt at hans mor lyder lidt dominerende og måske det er nemmere at købe det man vil når ikke mor er med indover...Forstår godt nok ikke mennesker der tænker sådan som din søster, men det skal jeg jo heller ikke.
Knus til dig og din nevø...

Mange tak Jo god ide .. Tror det bliver sådan noget i den stil ,,, så bliver han ikke snydt i hvert tilfælde ....

Anmeld

4. marts 2009

PrincessQ

3 gangs mor skriver:

Ih det er svært altsåå .... Han vil ikke holde fest fordi han ikke vil være midt punkt siger min søster ,, Min søster og sønnen har ringet lidt rundt til familie for at høre om han stadig fik gaver .. Bedste forældrene ville stadig give gaver ... Havde de ikke ville det havde de valgt at lade ham konfirmere ... Vil ikke såre ham men de kan ikke tage for givet at man bare smider pengene .. Så er der da ikke noget ved at give gaver mere .. Så er det bare penge bytteri uden mening

Hmm.. nej det er svært når bedsteforældrene stadig giver gaver.. Men hvis du ikke føler at du kan tillade dig at lade være så giv søster besked på at han får en gave men at så må de også invitere på noget kaffe og kage en dag så i kan give ham det ordenligt så der bliver gjort lidt ud af det, da du føler at det er forkert bare overføre/sende pengene så du ikke ser ham og ser at han blive glad for gaven.
Jeg HADER at være midtpunkt men ind i mellem må man bare bide det i sig og stille op med det påklistrede smil selvom man ikke kan lide det.

Men synes i bund og grund at det er forkert af dem at gøre det på den måde, og at det i og for sig også er forkert af bedsteforældrene at de bare giver.
Vil man nyde må man også yde!

Anmeld

4. marts 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Mange tak Jo god ide .. Tror det bliver sådan noget i den stil ,,, så bliver han ikke snydt i hvert tilfælde ....

Nemlig og så finanserer du ikke din søsters (over)forbrug...
Knus..

Anmeld

4. marts 2009

Christinahr

Ingen fest ingen gave i min verden. Men ja ellers køb en gave så du ikke financere sin søster. Evt i en butik hvor hun ikke bare kan få pengene igen

Anmeld

4. marts 2009

Miamaja

Rosa skriver:

Kan du ikke tage en stille og rolig snak med din søster om sagen? Det er noget dumt noget at blive uvenner over, synes jeg, og den slags konflikter i en familie kan (efter min erfaring) blive rigtig giftige. Hun (og resten f hendes familie) kan beskylde jer for at være nærige og forskelsbehandle, mens I sidder følelsen af at bare skulle "punge ud" til deres rejse uden spørgsmål. Jeg ville gå rigtig langt for at forhindre en stor dramatisk konflikt.

Og nej, jeg synes virkelig ikke hun, din søster, er rimelig, men det skal drengen jo ikke straffes for, og hvis hans forældre har fortalt ham at han slipper for den "piiinlige" konfirmations- / nonfirmationsfest med taler og sange, men at han stadig får gaver, så tror han selvfølgelig på det! Evt. kan I jo invitere dem over til jer eller invitere jer selv til en lille hyggelig familiemiddag og give ham hans gave der, så der bliver en god anledning?

Uanset hvad så lad det ikke gå ud over en 13-årig knægt, for det er ikke ham der er grådig (ikke mere end andre konfirmand-alders unge) , men hans forældre der efter min mening ikke helt har tænkt situationen igennem.
PS. Er du sikker på at de faktisk forventer en gave fra jer? Måske mener de gave fra bedsteforældrene og fra dem selv?

enig

Anmeld

4. marts 2009

Lusi

Hader folk der bare forventer at få i hoved og røv, uden at "gi noget igen".Jeg ville ik gi noget, men kan også godt forstå du ik vil være uvenner med din søster.
Hvad med så måske at give ham 500.-, så har du da givet noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.