Er det mig der er mærkelig ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2009

Louise mortil4

selvfølgelig skal han ikke ha gaver når han/hans forældre ikke vil holde fest. Vi kører det samme princip med føsdage. Hvis ikke der bliver holdt føsdag så får personen heller ikke nogen gave. Vi forventer jo heller ikke gaver hverken til os selv eller ungerne hvis ikke vi holder føsdag.

Hvis en af vores unger vælger ikke at skulle konfirmeres og holde fest så forventer vi daabsolut heller ikke gaver til dem og vi vil da forklare dem at de ikke vil modtage nogen gaver, så de er klar over det.

Meningen med at rejse i stedet for at holde fest er jo lige præsis at pengene som skulle bruges på festen, bruges på rejsen i stedet.

Så jeg ville holde på min mening og så må søster blive sur eller ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ih nej, jeg mener bestemt ikke at du blot skal aflevere 1.000 kr.

Der er jo ikke nogen anledning til at give en sådan gave....
- er ked af jeg ikke fik mig formuleret helt klart !

Anmeld

4. marts 2009

PrincessQ

Jeg blev ikke konfirmeret (er heller ikke døbt) men holdt "nonfirmation" hvor jeg fik gaver. Men var da også klart indstillet på at hvis jeg ikke holdt nogen fest var der ikke nogle gaver. sådan er det bare, man kan ikke regne med at folk bare giver en penge fordi man nu runder den alder hvor andre bliver konfirmeret.

Det er jo fint nok at de hellere vil ud at rejse og det er da en super idé.

Nu kender jeg ikke deres økonomiske baggrund, men kom til at tænke..

Hvis de er så opsatte på at han skal ha' de penge så er det mindste de kunne gøre at invitere til hjemmelavet middag og så sige at de vælger at holde det meget småt for at spare til ferien og så fejre det på den lidt alternative måde. Det kan da ikke være en kæmpe omkostning at arrangere en middag, det behøver vel ikke være en stor 7 retters menu. Min moster har lige holdt min morfars 90 års fødelsdag hjemme hos dem. vi var 26 og det kostede min morfar 2000 kr. Menuen var:
Forret: Aspargessuppe med flute til
Hovedret: husarsteg med hasselbak kartofter og salat
Dessert: Islagkage

Det var en super aften og der manglede bestemt ikke noget

Anmeld

4. marts 2009

Honningblomst

Hmm...jeg tror uden at jeg ville tænke på hvad min søster mente, at jeg ville give en lidt større evt pengegave når drengen blev feks 15 år...man kan jo ikke give gaver til noget når ikke der er noget...men til en fødselsdag kan man jo godt og alt andet lige, så handler det jo lidt om det samme for de unge mennesker(konfirmation eller ej)...få nogle penge og gaver og nyde bare at kunne købe det man ønsker, for en kort stund og måske for første og sidste gang i ens liv. Og set fra den positive side, så slipper I da for at bruge en aften på en sådan fest...ikke ligefrem det sjoveste i denne verden-griner
Knus Eva, som ikke tænker udfra hvad jeg og alle andre forventer....

Anmeld

4. marts 2009

Heidi.

Nu siger jeg ikke hvordan tingene bør være.. MEN hvis det var mig ville jeg ikke give en gave... Det er der jo lissom ikke nogen grund til..

Det er også sjældent et barn på den alder vælger IKKE og holde en nonfirmation.. hvis der ikke skal holdes konfirmation.. Er det hans eget valg...??

Anmeld

4. marts 2009

fam.4xc

Hvis nu det var mig der var i din situation ville jeg ha givet min nevø den samme penge gave som hans søster har fået - fest eller ej. For mig handler det ik om fest eller ej, om at få noget for at gi noget igen, men om ik at gøre forskel på børnene.... men at din søster udlægger det som du her gør virker ik så smart... men det ville som sagt heller aldrig ske her fordi jeg ville ta det som en selvfølgelighed at den lille sku ha det samme som den store fik - selvom denne valgte at holde fest.
Jeg ville personligt finde en lille ting og lægge pengene ved og gi ved lejlighed med besked om at selvom han nu ik ønsker fest og at være midtpunkt sku han da ik snydes for at få muligheden for at shoppe lidt...

Anmeld

4. marts 2009

Mumto3

Jeg ville nok blive sådan lidt edderspændt rasende...

-og så ville jeg ganske uhøfligt spørger min søster: Skal jeg bare overføre pengene til din konto, eller det 'X' (sønnen) der skal have dem?

Det ville jeg med garanti sige i et temmeligt spydigt tonefald. Jeg ville ikke kunne lade være. -og hvis hun selt ikke reagerede på min ubehøvlethed, så ville jeg følge op med et: -Er der en fest eller komsammen, jeg skal sætte kryds i kalenden til, eller vil I kun have min gave, men ikke mit selskab???

Det er ikke spor konstruktivt! Jeg ved det....men jeg kunne nok ikke dy mig alligevel.....

Håber du er et bedre menneske end mig

Anmeld

4. marts 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Hvis nu det var mig der var i din situation ville jeg ha givet min nevø den samme penge gave som hans søster har fået - fest eller ej. For mig handler det ik om fest eller ej, om at få noget for at gi noget igen, men om ik at gøre forskel på børnene.... men at din søster udlægger det som du her gør virker ik så smart... men det ville som sagt heller aldrig ske her fordi jeg ville ta det som en selvfølgelighed at den lille sku ha det samme som den store fik - selvom denne valgte at holde fest.
Jeg ville personligt finde en lille ting og lægge pengene ved og gi ved lejlighed med besked om at selvom han nu ik ønsker fest og at være midtpunkt sku han da ik snydes for at få muligheden for at shoppe lidt...

Lige mine tanker...det handler ikke om forventninger og voksnes krav men om at glæde et barn....jeg ville give til den næste fødselsdag med ønsket om at han kunne gå ud og købe noget han ønsker sig...
Knus..

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

SØS skriver:

Ih nej, jeg mener bestemt ikke at du blot skal aflevere 1.000 kr.

Der er jo ikke nogen anledning til at give en sådan gave....
- er ked af jeg ikke fik mig formuleret helt klart !

He he det skal du da ikke være .. Bare mig der har fået amme hjerne tror jeg fniss ,,, Skulle bare forstå dig ret ..

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

Ih det er svært altsåå .... Han vil ikke holde fest fordi han ikke vil være midt punkt siger min søster ,, Min søster og sønnen har ringet lidt rundt til familie for at høre om han stadig fik gaver .. Bedste forældrene ville stadig give gaver ... Havde de ikke ville det havde de valgt at lade ham konfirmere ... Vil ikke såre ham men de kan ikke tage for givet at man bare smider pengene .. Så er der da ikke noget ved at give gaver mere .. Så er det bare penge bytteri uden mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.