Er det mig der er mærkelig ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.019 visninger
59 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

Mca<3

Min datter blev konfirmeret forrige år og vi holdte stor fest ..
Min søster kom med en penge gave på 1000 kr .. Flot ..
Min søsters datter blev så konfirmeret sidste år og holdte fest ...
Vi kom med 1000 kr ..
Nu i år er det så hendes søns tur .. Han har nu valgt ikke at blive konfirmeret og det bakker hun ham op i ..
Det er helt ok ,, Der bliver heller ikke holdt non firmations fest ,, intet ,,,
De vil nemlig hellere ud og rejse for de penge de sparer på festen og for hans gave penge ??????????? Hvorfor nogle gave penge ???? Hun går ud fra at han self. får sine gaver alligevel ,, fra os og resten af familien .. Rejsen er bestilt allerede til maj ... Hva fanden ... Hun syntes han skal have det samme som hans søster og som min datter fik .. Ingen skal snydes og min søn får jo det samme næste år , der skal han konfirmeres .. Ja min søn skal da have gaver hvis han vælger at blive konfirmeret og holder en fest ... Jeg tænker hvornår mon de forventer at jeg skal komme og aflevere de 1000 kr ??? Skal de mon bare overføres via net-bank ?? Ej helt ærligt .. Hva syntes i ??? Hvis sikke jeg betaler bliver hun så gal at vi aldrig skal ses mere.... Årh skulle bare ud med det tak ,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

SaNiNa

3 gangs mor skriver:

Min datter blev konfirmeret forrige år og vi holdte stor fest ..
Min søster kom med en penge gave på 1000 kr .. Flot ..
Min søsters datter blev så konfirmeret sidste år og holdte fest ...
Vi kom med 1000 kr ..
Nu i år er det så hendes søns tur .. Han har nu valgt ikke at blive konfirmeret og det bakker hun ham op i ..
Det er helt ok ,, Der bliver heller ikke holdt non firmations fest ,, intet ,,,
De vil nemlig hellere ud og rejse for de penge de sparer på festen og for hans gave penge ??????????? Hvorfor nogle gave penge ???? Hun går ud fra at han self. får sine gaver alligevel ,, fra os og resten af familien .. Rejsen er bestilt allerede til maj ... Hva fanden ... Hun syntes han skal have det samme som hans søster og som min datter fik .. Ingen skal snydes og min søn får jo det samme næste år , der skal han konfirmeres .. Ja min søn skal da have gaver hvis han vælger at blive konfirmeret og holder en fest ... Jeg tænker hvornår mon de forventer at jeg skal komme og aflevere de 1000 kr ??? Skal de mon bare overføres via net-bank ?? Ej helt ærligt .. Hva syntes i ??? Hvis sikke jeg betaler bliver hun så gal at vi aldrig skal ses mere.... Årh skulle bare ud med det tak ,,,

hvis han ikke blive konfirmeret, så er der da heller ingen gaver...
min kæreste er ikke komfirmeret, i hans familie holder de 14 års fødselsdag hvor jeg meldte klart ud at hvis vores barn vælger ikke at blive komiremeret så er der heller ingen fest eller gaver...

Syntes ikke I skal give de 1000kr for han har jo selv fra valg det... og man kan da så heller ikke bestille en rejse for nogle penge som ikke er der...

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

Sanne skriver:

hvis han ikke blive konfirmeret, så er der da heller ingen gaver...
min kæreste er ikke komfirmeret, i hans familie holder de 14 års fødselsdag hvor jeg meldte klart ud at hvis vores barn vælger ikke at blive komiremeret så er der heller ingen fest eller gaver...

Syntes ikke I skal give de 1000kr for han har jo selv fra valg det... og man kan da så heller ikke bestille en rejse for nogle penge som ikke er der...

Nej ,, uhh kan mærke jeg bliver mere og mere gal som vi nærmer os maj ... Syntes det er noeget underligt noget .. Det er ikke pga de skide 1000 kr . Det er princippet i det ..

Anmeld

4. marts 2009

lonemus

Altså jeg ville heller ikke betale de 1000.- kr, når han vælger ikke at blive konfirmeret. Så er der jo hverken fest eller gaver!

Syntes det lyder som noget mærkeligt noget.....og enormt frækt at de har bestilt rejsen....håber de får en lang næse!

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Altså jeg ville heller ikke betale de 1000.- kr, når han vælger ikke at blive konfirmeret. Så er der jo hverken fest eller gaver!

Syntes det lyder som noget mærkeligt noget.....og enormt frækt at de har bestilt rejsen....håber de får en lang næse!

Ja man burde lade være ,, men kender du det ??? Hun bliver så tosset , hun har et voldsomt temp. Har reelt heller ikke lyst til bare at betale ved kasse 1.

Anmeld

4. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kan du ikke tage en stille og rolig snak med din søster om sagen? Det er noget dumt noget at blive uvenner over, synes jeg, og den slags konflikter i en familie kan (efter min erfaring) blive rigtig giftige. Hun (og resten f hendes familie) kan beskylde jer for at være nærige og forskelsbehandle, mens I sidder følelsen af at bare skulle "punge ud" til deres rejse uden spørgsmål. Jeg ville gå rigtig langt for at forhindre en stor dramatisk konflikt.

Og nej, jeg synes virkelig ikke hun, din søster, er rimelig, men det skal drengen jo ikke straffes for, og hvis hans forældre har fortalt ham at han slipper for den "piiinlige" konfirmations- / nonfirmationsfest med taler og sange, men at han stadig får gaver, så tror han selvfølgelig på det! Evt. kan I jo invitere dem over til jer eller invitere jer selv til en lille hyggelig familiemiddag og give ham hans gave der, så der bliver en god anledning?

Uanset hvad så lad det ikke gå ud over en 13-årig knægt, for det er ikke ham der er grådig (ikke mere end andre konfirmand-alders unge) , men hans forældre der efter min mening ikke helt har tænkt situationen igennem.
PS. Er du sikker på at de faktisk forventer en gave fra jer? Måske mener de gave fra bedsteforældrene og fra dem selv?

Anmeld

4. marts 2009

A.

ej altså hvis han har valgt at ikke blive konfirmeret så skal han sgu ikke ha´gaverne jo!!! jeg vil ikke give ham noget

Anmeld

4. marts 2009

Mormilla

Det er da bare for langt ude!!! Hun kan da ikke forvente at han skal ha en gave, når han ikke holder en fest!!! Jeg ville ikke gi 1000kr, kan ikke se hvorfor jeg skulle!!!

Anmeld

4. marts 2009

malou

hmm... mærkeligt hun ikke selv kan se hvor langt ude det er... og endnu længere ude hvis hun ikke vil se dig hvis du ikke betaler!!! TSK TSK familie er sgu noget underligt noget engang imellem.

Jeg havde ikke betalt uanset om hun bliver fornærmet eller ej... du skal da ikke lade dig styre af hendes præmisser (staves?)

Jeg blev ikke selv konfirmeret.. ingen fest = INGEN GAVER!!! sådan var det bare...

knus malou

Anmeld

4. marts 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Synes du skal gøre præcis det du føler er rigtigt.

Personligt bryder jeg mig ikke om sådan en noget for noget tankegang a´la milimeterdemokrati, det er bare så beregnende og forkert !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.