Er det mig der er mærkelig ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2009

Mca<3

Rosa skriver:

Held og lykke med det.Det er da også meget bekvemt for forældrene at de bruger fest-pengene OG gavepengene til en rejse de selv skal med på Men hvis de bare er nogenlunde rimelige så kan de vel også selv se det...

Hun regner med så mange gave penge til ham at der også ville være til en bær bar com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Nemesis

altså min søn skal heller ikke konfirmeres..men vi holder da en fest alligevel,
Vi har valgt at sige til ham at han frivilligt skal vælge om han tror på gud eller ej, uanset hvad får han sin fest!

Efter mange overvejelser fra hans side, mange gode snakke om gud, kirke, tro og religion ja så valgte han altså at lade være.

Han har på intet tidspunkt IKKE ville have en fest og selvom han hader at være i centrum, så synes han alligevel det er bare en lille smule dejligt at få HANS dag.
Havde han ingen fest ville have haft - ja så havde han også fået af vide der ingen gaver ville være.

Min nieces far gav hende ikke valget..det kom bare-synes vi skal rejse alle sammen-synes du ikke også! Hun er egentlig skuffet, men tør ikke sige det, for hun ville GERNE fejres af hans familie også.

Mon din nevø har fået samme skuffe?? At mor mere eller mindre har sagt - vi rejser da et fedt sted hen!?

Synes du skal snakke med din nevø om hvad han egentlig har fået af vide...og ellers kan jeres gave jo bestå i, at i fx tager ham med på en tur..et lækkert sted hen at spise, et eller andet underholdning/gokart/giv en oplevelse eller andet, så han ikke får kontanter når han nu ikke holder en fest.

Find kompromiet..så han får en gave og din søster ikke bliver sur..men så du heller ikke føler du skal betale ved kasse et. Ønsker han sig oplevelser (som en rejse jo er) så brug det og giv ham en...kun med jer!

Sisse som skal holde fest for den store til juni.

Anmeld

4. marts 2009

lonemus

3 gangs mor skriver:

Hun regner med så mange gave penge til ham at der også ville være til en bær bar com

Neeej, det er ikke rigtigt.............hun kan da slet ikke få nok....!!

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Neeeeeeej, hvor er hun dog fræk....

Jeg syntes du skal snakke med din søster om det og evt snak med drengen om det også, om han er egentlig er klar over, hvad han fravælger!
Syntes bare det er synd hun ikke har fortalt ham "konsekvenserne", for han kan jo ende op med at blive møg-hamrende skuffet!

I den alder tror jeg da de fleste bliver konfirmeret pga gaverne....det gjorde jeg da lidt

Ja, du gør forskel på hendes børn, men når man fravælger noget, fravælger man jo også noget andet.
jeg syntes bare det er meget vigtigt drengen bliver sat ind i det, for det er han tydeligvis ikke.
Det er jo det samme hvis man selv vælger at blive gift, mens ens søster/bror ikke vil, jamen så er det kun den der bliver gift som får gaver. Ja, sådan er det ihvert fald i min familie!

Lone

Ja helt præcist... Jeg fik da ingen bryllups gaver da min søster blev gift ..

Det burde være indlysende at når man fravælger noget fravælger man også noget andet .

Anmeld

4. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
3 gangs mor skriver:

Min datter blev konfirmeret forrige år og vi holdte stor fest ..
Min søster kom med en penge gave på 1000 kr .. Flot ..
Min søsters datter blev så konfirmeret sidste år og holdte fest ...
Vi kom med 1000 kr ..
Nu i år er det så hendes søns tur .. Han har nu valgt ikke at blive konfirmeret og det bakker hun ham op i ..
Det er helt ok ,, Der bliver heller ikke holdt non firmations fest ,, intet ,,,
De vil nemlig hellere ud og rejse for de penge de sparer på festen og for hans gave penge ??????????? Hvorfor nogle gave penge ???? Hun går ud fra at han self. får sine gaver alligevel ,, fra os og resten af familien .. Rejsen er bestilt allerede til maj ... Hva fanden ... Hun syntes han skal have det samme som hans søster og som min datter fik .. Ingen skal snydes og min søn får jo det samme næste år , der skal han konfirmeres .. Ja min søn skal da have gaver hvis han vælger at blive konfirmeret og holder en fest ... Jeg tænker hvornår mon de forventer at jeg skal komme og aflevere de 1000 kr ??? Skal de mon bare overføres via net-bank ?? Ej helt ærligt .. Hva syntes i ??? Hvis sikke jeg betaler bliver hun så gal at vi aldrig skal ses mere.... Årh skulle bare ud med det tak ,,,

Hvis man holder en fest, får man gaver. Hvis man ikke holder fest, så får man ikke gaver, hvis du spørger mig.

Det er HELT OK ikke at blive konfirmeret (jeg er selv asatro, og regner ikke med at Idun skal konfirmeres). Men hvis hun ønsker sig en 'nonfirmations'fest så skal hun da have det

Også får hun gaver. Hvis man bare rejser, så får man ikke gaver. Min mand fik selv en rejse i stedet for, med sin far, der var heller ikke nogen gaver.

Det er synd at hun bliver så gal

Jeg ved ellers ikke hvad jeg skal sige.. Håber hun blvier god igen...

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

ladydan1 skriver:

altså min søn skal heller ikke konfirmeres..men vi holder da en fest alligevel,
Vi har valgt at sige til ham at han frivilligt skal vælge om han tror på gud eller ej, uanset hvad får han sin fest!

Efter mange overvejelser fra hans side, mange gode snakke om gud, kirke, tro og religion ja så valgte han altså at lade være.

Han har på intet tidspunkt IKKE ville have en fest og selvom han hader at være i centrum, så synes han alligevel det er bare en lille smule dejligt at få HANS dag.
Havde han ingen fest ville have haft - ja så havde han også fået af vide der ingen gaver ville være.

Min nieces far gav hende ikke valget..det kom bare-synes vi skal rejse alle sammen-synes du ikke også! Hun er egentlig skuffet, men tør ikke sige det, for hun ville GERNE fejres af hans familie også.

Mon din nevø har fået samme skuffe?? At mor mere eller mindre har sagt - vi rejser da et fedt sted hen!?

Synes du skal snakke med din nevø om hvad han egentlig har fået af vide...og ellers kan jeres gave jo bestå i, at i fx tager ham med på en tur..et lækkert sted hen at spise, et eller andet underholdning/gokart/giv en oplevelse eller andet, så han ikke får kontanter når han nu ikke holder en fest.

Find kompromiet..så han får en gave og din søster ikke bliver sur..men så du heller ikke føler du skal betale ved kasse et. Ønsker han sig oplevelser (som en rejse jo er) så brug det og giv ham en...kun med jer!

Sisse som skal holde fest for den store til juni.

Du har ret . god ide .. og helt enig ,, det er ok hvis man vælger konfirmation fra men holder en fest i stedet .. Så forventer man også der kommer gaver

Anmeld

4. marts 2009

malou

3 gangs mor skriver:

Uhh du har ret ... vokser man nogensinde fra respekten for sin 6 år ældre søster hvis temp. altid har været meget voldsomt ??? Voks dog op Tanja ,,

Jeg ved hvad du mener.... jeg har selv 3 ældre søskende... og til en vis grad har jeg nok også altid haft en speciel respekt overfor dem... svært at forklare men tror det er sådan du også mener med din søs. Men søde Tanja for pokker da.... dig som virker så stærk i alle andre retninger, er hun så dit "svage" punkt?? Temperament eller ej så synes jeg du skal holde på din mening og gøre det som var din første indskydelse... nemlig at han IKKE skal have penge gaver. Hvad siger dine forældre??

knus

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

malou skriver:

Jeg ved hvad du mener.... jeg har selv 3 ældre søskende... og til en vis grad har jeg nok også altid haft en speciel respekt overfor dem... svært at forklare men tror det er sådan du også mener med din søs. Men søde Tanja for pokker da.... dig som virker så stærk i alle andre retninger, er hun så dit "svage" punkt?? Temperament eller ej så synes jeg du skal holde på din mening og gøre det som var din første indskydelse... nemlig at han IKKE skal have penge gaver. Hvad siger dine forældre??

knus

Jo hun må være mit svage punkt ... Har dog på det sidste blandet mig voldsomt omkring hendes børne opdragelse mm ... Nogle punkter kan jeg ikke lade være at blande mig i ... Vi har hver vores far og vores mor er død,, vi har dog en stedfader som også syntes det var noget underligt noget men som vist alligevel havde tænkt sig at betale for ikke at forskels behandle ... Min søsters far har ogsåp tænkt sig at betale ... Både hende og sønnen har jo ringet lidt rundt inden beslutningen blev taget for at stikke en finger i jorden .. Jeg sagde dog allerededen gang at det syntes jeg ikke man kunne MEEN fik dog aldrig sagt at jeg ikke betalte Min kæreste syntes også det er noget fis og han syntes ikke han skal have pengene ..

Anmeld

4. marts 2009

lonemus

3 gangs mor skriver:

Jo hun må være mit svage punkt ... Har dog på det sidste blandet mig voldsomt omkring hendes børne opdragelse mm ... Nogle punkter kan jeg ikke lade være at blande mig i ... Vi har hver vores far og vores mor er død,, vi har dog en stedfader som også syntes det var noget underligt noget men som vist alligevel havde tænkt sig at betale for ikke at forskels behandle ... Min søsters far har ogsåp tænkt sig at betale ... Både hende og sønnen har jo ringet lidt rundt inden beslutningen blev taget for at stikke en finger i jorden .. Jeg sagde dog allerededen gang at det syntes jeg ikke man kunne MEEN fik dog aldrig sagt at jeg ikke betalte Min kæreste syntes også det er noget fis og han syntes ikke han skal have pengene ..

Jeg har personligt nemmere ved at tale alvorligt med folk under 4 øjne - måske er det også nemmere for dig, end i telefonen?? - eller flyver det rundt med porcelænet, når din søsters temperament når bristepunktet? - for så ville jeg helt klart vælge en telefonopringning

Syntes du skal se at få det gjort, altså talt med hende, hellere i dag end i morgen...så du ikke spekulerer for meget over det og kører ned på det!

Stort knus til dig

Anmeld

4. marts 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Jeg har personligt nemmere ved at tale alvorligt med folk under 4 øjne - måske er det også nemmere for dig, end i telefonen?? - eller flyver det rundt med porcelænet, når din søsters temperament når bristepunktet? - for så ville jeg helt klart vælge en telefonopringning

Syntes du skal se at få det gjort, altså talt med hende, hellere i dag end i morgen...så du ikke spekulerer for meget over det og kører ned på det!

Stort knus til dig

Har det klart bedre med tlf. Det er der jeg har haft de sidste diskutioner med hende Hun er blevet møg sur og så har jeg intet hørt fra hende og så pludselig efter en uge el. to hører man fra hende igen ,,, Så det har egentlig været ok ,,,, Burde nok snart få taget den ,, du har ret ,,, Årh gider bare ikke ballade .. Min søster har ikke og har ikke haft det så nemt altid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.