Stor baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Miss T

Din baby er på ingen måde for stor. Ti kg et meget normalt. Du skal huske på at det ikke er babys vægt der besværliggør fødslen sålænge hovedomkredsen er normal burde der ikke være problemer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Clisolka

Neon skriver:

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Er min baby for stor? Og hvad sker der med store babyer? 

Mvh

Nadja

www.mynthe-petersen.blogspot.com

Isabella har igennem hele min graviditet vejet 20 % for meget. Jeg blev sat i gang 4 dage før termin pga. graviditetsbetinget sukkersyge, hvilket også var meget med til hendes vægt. 4 dage før de satte mig i gang vejede hun omkring 3800 til en scanning. Ud kom en baby på 4005 g ved et AKS 

Jeg fik altid at vide, at det ikke er størrelsen på baby, men hovedomfanget der tæller ved en fødsel 

Anmeld

29. december 2011

KM78

raca skriver:

det kommer vel an på barnet modenhed og arvelige forhold..

nogle får store børn enten er de disponeret for det ellers har de sukkersyge el... således barnet bliver større end gennemsnittet...og deraf kan der følge komplikatationer.. særligt hvis barnet er forstort til moren...

og nogle er disponeret for at få små børn... jeg mener gennemsnits str i japan og kina.. er mindre end vores på 3,5 kg.. men deres børn er jo lige så fuldbårne når de har lagt i maven i 37-42 uger...

og jo med der ikke er fuldbårne er der jo oftes lidt start vanskligheder.. men det er jo den manglede modenhed og ikke str der er afgørende der..

så man kan godt få en moden og fuldbårent 2500g barn og et problematisk 4000g barn... det er jo modenhed og trivsel i maven og hvor hård fødslen har været der er afgørende..

jeg mener det er et individuelt skøn hvor stort et barn man kan føde og om det er første gang eller anden gang..

men indgriben fra fødestedet.. såsom epi, ve drop ol.. utrykkefødselsdorhold og travlhed på fødestuen+ hovdepresentationen.. er nogle af de afgørende faktore for antallet af komplikationer og smærten..

hvis den gravide er velforberedt og hvis sygehuset lader slaget gå sin gang i et trykt milijø og ikke griber unødigt ind.. og en lyttende og støttende JM eller man føde hjemme så man er i vante trykke omgivelser med 1 jm... så er komplikationer mindre.. og smerterne hånterbare

Det lyder da fornuftigt nok i mine ører Raca, det var også et kort notis jeg læste et sted uden uddybende forklaring.

Anmeld

29. december 2011

KM78

KM78 skriver:

Det lyder da fornuftigt nok i mine ører Raca, det var også et kort notis jeg læste et sted uden uddybende forklaring.

Altså jeg mente nu at det du har skrevet lyder fornuftigt, ikke den korte notis

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

Neon skriver:

Nå okay, godt at vide. Jeg troede nemlig at når de tjekkede på scanning, at det var ret præcist. Kan altså ikke lige overskue at skulle føde en 4-5 kilo baby

Så det er meget rart at vide, at det kun er et skøn

Tak for svaret

Hvorfor nu ikke det? Det er så absolut ikke givet, at en fødsel er hårdere eller sværere, hvis barnet er stort. Så skal det være fordi, at man har et ret smalt bækken.

Min datter var ved fødslen knap 4300 gram, og jeg havde en mega nem og hurtig fødsel, hun lattergas som smertestillende og kun lidt alm. bristninger - Intet alvorligt der..

Anmeld

29. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Neon skriver:

Hehe, jeg må  indrømme at jeg frygter lidt hun er meget stor. For jeg har det meget dårligt man tanken om alle de måder man kan revne på osv. Men er det så slemt at føde en på 4 kilo?

Min mellemste vejede 4700 g og havde et STORT hoved, men han var ikke sværere at føde end sine søskende (3750 og 3600 g), og det var en stille og rolig hjemmefødsel uden smertestillende. Jeg bristede lidt, men fik kun to sting, og hvis jeg havde lyttet til JM og ikke presset ham ud i én ve, ville jeg formentlig have været helt fri for bristninger.

Egentlig tror jeg, at man uanset barnets størrelse føler sig sprængt til atomer, når hovedet skal ud.

Anmeld

29. december 2011

Kongmulle

Neon skriver:

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Er min baby for stor? Og hvad sker der med store babyer? 

Mvh

Nadja

www.mynthe-petersen.blogspot.com

Du kan ikke regne med de scanninger, de kan tage fejl og det er til begge sider.

Ved min ene søn mente de han vejede 3900/4000 to dage før han er født, men han vejede altså 5kg

Vores yngste søn mente de vejede ca 3300 i uge 38 og han er født i uge 38+2 og vejede 4,4kg

Til gengæld mente de vores yngste datter vejede 4200 dagen før fødslen,men vejede kun 3650. Så det kan svinge rigtig meget.

Og det er ikke mere svært at føde en stor baby hvis det var din bekymring Ham jeg fødte på 5kg fødte jeg alene på toilettet

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Neon skriver:

Hehe, jeg må  indrømme at jeg frygter lidt hun er meget stor. For jeg har det meget dårligt man tanken om alle de måder man kan revne på osv. Men er det så slemt at føde en på 4 kilo?

Slet ikke. Jeg fødte uden smertestillende og er ens bækken stort nok, så kan det sagtens lade sig gøre Du kan læse min fødselsberetning her:

https://www.baby.dk/debat/31464pi1/foedselsberetninger/lauras-vej-til-verden.aspx

Anmeld

29. december 2011

Carina:-)

De skannede min søn til 1800 g. og han skulle ud med det samme fordi jeg var i 38 uge.

Han kom fint ud,og vejede 3300 g

Så børnelægen futtede væk med kuvøsen igen

Anmeld

29. december 2011

mettenoah

Ikke vær´ nervøs..

Jeg vejede også 52kg. og er ret spinkel af af natur, men fødte alligevel min søn Noah på 4100g. uden problemer og 2 år efter min datter Gaia på 4700g. uden en eneste brist.
Jeg fik dog ved Gaia lov til at vælge om jeg ville ha kejsersnit eller føde vaginalt, men ville selvfølgelig gerne, at det skulle være så naturligt som muligt, og det blevet heller ikke noget problem.

pøj Pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.