Stor baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.225 visninger
37 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Neon

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Er min baby for stor? Og hvad sker der med store babyer? 

Mvh

Nadja

www.mynthe-petersen.blogspot.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

raca

min søn lå også i følge dvs skanninger og jm skøn.. over middel hele graviditeten.. og trada

præsis 3 uger før termin kom der en lille bitte dreng på 2450g..

sp tja skanninger er vist kun vejledende...

Anmeld

29. december 2011

Neon

raca skriver:

min søn lå også i følge dvs skanninger og jm skøn.. over middel hele graviditeten.. og trada

præsis 3 uger før termin kom der en lille bitte dreng på 2450g..

sp tja skanninger er vist kun vejledende...

Nå okay, godt at vide. Jeg troede nemlig at når de tjekkede på scanning, at det var ret præcist. Kan altså ikke lige overskue at skulle føde en 4-5 kilo baby

Så det er meget rart at vide, at det kun er et skøn

Tak for svaret

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Neon skriver:

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Mvh

Nadja

Nu er det jo kun et skøn, så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget Laura blev skønnet til 3400-3500 gram dagen inden jeg fødte og hun kom ud med en kampvægt på 4200 gram

Anmeld

29. december 2011

Neon

Baagøe skriver:

Nu er det jo kun et skøn, så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget Laura blev skønnet til 3400-3500 gram dagen inden jeg fødte og hun kom ud med en kampvægt på 4200 gram

Hehe, jeg må  indrømme at jeg frygter lidt hun er meget stor. For jeg har det meget dårligt man tanken om alle de måder man kan revne på osv. Men er det så slemt at føde en på 4 kilo?

Anmeld

29. december 2011

KM78

Har læst at der er lidt lettere at føde lidt større børn end små børn under 3 kg. pga. at de større børn har færre komplikationer og mindre behov for at blive lagt i kuvøse etc.

Anmeld

29. december 2011

raca

KM78 skriver:

Har læst at der er lidt lettere at føde lidt større børn end små børn under 3 kg. pga. at de større børn har færre komplikationer og mindre behov for at blive lagt i kuvøse etc.

det kommer vel an på barnet modenhed og arvelige forhold..

nogle får store børn enten er de disponeret for det ellers har de sukkersyge el... således barnet bliver større end gennemsnittet...og deraf kan der følge komplikatationer.. særligt hvis barnet er forstort til moren...

og nogle er disponeret for at få små børn... jeg mener gennemsnits str i japan og kina.. er mindre end vores på 3,5 kg.. men deres børn er jo lige så fuldbårne når de har lagt i maven i 37-42 uger...

og jo med der ikke er fuldbårne er der jo oftes lidt start vanskligheder.. men det er jo den manglede modenhed og ikke str der er afgørende der..

så man kan godt få en moden og fuldbårent 2500g barn og et problematisk 4000g barn... det er jo modenhed og trivsel i maven og hvor hård fødslen har været der er afgørende..

jeg mener det er et individuelt skøn hvor stort et barn man kan føde og om det er første gang eller anden gang..

men indgriben fra fødestedet.. såsom epi, ve drop ol.. utrykkefødselsdorhold og travlhed på fødestuen+ hovdepresentationen.. er nogle af de afgørende faktore for antallet af komplikationer og smærten..

hvis den gravide er velforberedt og hvis sygehuset lader slaget gå sin gang i et trykt milijø og ikke griber unødigt ind.. og en lyttende og støttende JM eller man føde hjemme så man er i vante trykke omgivelser med 1 jm... så er komplikationer mindre.. og smerterne hånterbare

Anmeld

29. december 2011

Muffinmus

næ, min lå på 1900 g der ca og vejde altså 2933 da hun kom ud:-)

Så det skal du ikke regne med er lig stor baby:-)

Anmeld

29. december 2011

Fam. Madsen

Neon skriver:

Hej

Mvh

Nadja

min den yngste søn. blev skønnet til 4000gram og kom ud med en kamp vægt på 4435gram.

og den ælste blev skønnet til at veje 3500 gram og kom ud på små 3020 gram 

så synes du skal tage det roligt jeg tror hverfald ikke på de scanninger

Anmeld

29. december 2011

Toshiba

Hej

Mvh

Nadja

min pige blev scannet til 3000 g. i uge 36

fødte dagen før termin og hun vejede 3000 g.

Så man skal ikke stole for meget på de scanninger - det er en millimy de sætter forkert i målene - der betyder meget stor forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.